[BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.
: 21 wrz 2021, 12:42
Witam, w lipcu zakupiłem auto, na początku było wszystko cacy. Pod koniec sierpnia zaczął brać bardzo dużo oleju i cały czas zapychał się dpf. Wymuszenie dopalania dpf działało prawidłowo, jazda 1800-2500rpm 3/4 bieg temperatury +/-600st. Zapełnienie spadało. Ale brał coraz więcej oleju i coraz częściej się zapychał. Po sprawdzeniu okazało się, że jest pęknięty zawór na 4-tym cylindrze więc koniec końców doszło do wymiany silnika na taki sam po regeneracji.
Po wymianie silnika przyszło do wypalania DPF, silnik nie mógł osiągnąć temperatury, jedynie przy mocnym gazowaniu i to pod górkę a wiadomo że w ten sposób nie wypalę. Oddałem dpf na czyszczenie mechaniczne, wyczyścili, adaptowali regenerację dpf oraz czujnik różnicy ciśnień.
I tutaj pojawia się aktualny problem. Przejadę 10km mam dpf zapełniony w 50%, później kolejne 20km jest 100.6% i tryb awaryjny. Przy 40% załącza się wypalanie zwykłe (00000001), za chwilę wymuszone (00000010) ale temperatur nie osiąga i cały czas się zapycha co jakiś czas załącza się coś innego (00000100) i nie wiem co to jest ale ze chwilę znowu wypalanie wymuszone.
Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, u drugiej osoby na nowo adaptowałem wszystko. Kombinowałem, szukałem, sprawdzałem i nic nie znalazłem. Ktoś wie co może być powodem? Czujniki temperatury? Jakiś błąd przy adaptacji? Po przeczytaniu wielu postów, wszystko robione było zgodnie z nimi. Więc raczej wszystko wykonane prawidłowo. Może jest coś jeszcze o czym nie wiem? Proszę o jakąś poradę, bo już naprawdę nie wiem co mogę zrobić poza usunięciem fizycznym i systemowym dpfa.
Po wymianie silnika przyszło do wypalania DPF, silnik nie mógł osiągnąć temperatury, jedynie przy mocnym gazowaniu i to pod górkę a wiadomo że w ten sposób nie wypalę. Oddałem dpf na czyszczenie mechaniczne, wyczyścili, adaptowali regenerację dpf oraz czujnik różnicy ciśnień.
I tutaj pojawia się aktualny problem. Przejadę 10km mam dpf zapełniony w 50%, później kolejne 20km jest 100.6% i tryb awaryjny. Przy 40% załącza się wypalanie zwykłe (00000001), za chwilę wymuszone (00000010) ale temperatur nie osiąga i cały czas się zapycha co jakiś czas załącza się coś innego (00000100) i nie wiem co to jest ale ze chwilę znowu wypalanie wymuszone.
Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, u drugiej osoby na nowo adaptowałem wszystko. Kombinowałem, szukałem, sprawdzałem i nic nie znalazłem. Ktoś wie co może być powodem? Czujniki temperatury? Jakiś błąd przy adaptacji? Po przeczytaniu wielu postów, wszystko robione było zgodnie z nimi. Więc raczej wszystko wykonane prawidłowo. Może jest coś jeszcze o czym nie wiem? Proszę o jakąś poradę, bo już naprawdę nie wiem co mogę zrobić poza usunięciem fizycznym i systemowym dpfa.