Strona 1 z 1

3.0 TDI 2010, układ recyrkulacji spalin, DPF

: 12 sie 2021, 12:33
autor: DensAxis
Dzien dobry, dziś po trasie (450 km poza miastem i trochę autostrady) moje audi wyrzuciło dwa błędy z opisem jak w załączonych zdjęciach. Mechanik mówi, ze błędy są dziwne bo nie zauważyłem żadnego spadku mocy, zwiększonego spalania itp, a to jest podobno typowe. Jesteśmy dość świeżym użytkownikiem A6/C6 wiec nie jestem w stanie zweryfikować jego słów czy są w 100% prawdziwe.

Zapytałem go czy po skasowaniu tych błędów mogę wrócić samochodem spokojnie do domu żeby już na miejscu się tym zajac czy załatwiać lawety/transport. Stwierdził ze mogę wracać spokojnie tylko zajac się tym po powrocie.

Mam kilka pytań mam nadzieje ze znajde na nie u Was odpowiedz:
- Czy faktycznie mogę spokojnie wracać do domu? Nie będzie to miało jakiegoś złego wpływu na samochód?
- Czy to możliwe ze po takiej trasie zatkał się DPF i mam problem z ERG? Zawsze kojarzyłem to z jeżdżeniem po mieście.
- Autem miałem za tydzień jechać w stronę Morza śródziemnego wiec już zdecydowanie dalej, czy takie błędy uda się naprawić w ciągu tygodnia jak mocno zmotywuje mechanika czy to raczej bardzie kłopotliwa sprawa?

Dziękuje bardzo za odpowiedzi.

Dodano po 4 minutach 43 sekundach:
Zdjęcie 1

Dodano po 1 minucie 55 sekundach:
Zdjęcie 2

Re: 3.0 TDI 2010, układ recyrkulacji spalin, DPF

: 15 sie 2021, 18:21
autor: mat1324
Wrzuć screeny z bloków pomiarowych silnika: 102, 104 i 107 na odpalonym i rozgrzanym silniku. Są to parametry filtra DPF. Możliwe, że wystarczy tylko jego wypalenie serwisowe i wyzerowanie wartości. Jeśli chodzi o drugi błąd, to warto zacząć od wyczyszczenia samego zaworu EGR (pewnie i tak będzie tylko czarny, ale nie brudny) oraz kolanka idącego od EGR do dolotu (metalowa karbowana rurka). Czyszczenie tego i tak pomoże tylko na chwilę. Będzie trzeba wymienić całą chłodnicę EGR na poprawioną, bo fabryczne miały wadę konstrukcyjną (tylko w polifcie). Po tym nie będzie błędów. Oba problemy przerabiałem :).