[2.0TDi BRE] Wysokie spalanie
: 21 cze 2021, 16:55
Witam!
Zauważyłem, że ostatnio auto sporo mi pali - silnik BRE bez DPF fabrycznie. Jeżdżę na tempomacie ustawionym na 110-120km/h, po mieście nie szaleje - średnia wychodzi ok. 8,5-9l. Jadąc nawet na tempomacie 90km/h spalanie mało co się zmienia. Zazwyczaj komputer pokazywał mi spalanie po trasie w zakresie 7-8l, ostatnio jest dużo więcej - potrafi pokazać 9l przy prędkości nieprzekraczającej 110km/h.
Auto świeżo po wymianie oleju (Motul 5W30 EFE) i filtra paliwa (Filtron). Wiem, że w aucie robiona była ok. 5 lat temu mapa (nie na hamowni), temperatura oleju na zegarach to ciut powyżej 90 (strzałka nie jest równo na 90). Posiadam VCDS - jakie parametry podać?
Silnik miał problem z drganiami na postoju - znany na forum problem, po ustawienia synchro rozrządu na inną wartość od 0* problem ustąpił. Ostatnio jak sprawdzałem korekty wtryskiwaczy (zimny silnik) to były ok, 1mg, -1mg, 1mg, -1mg.
Prosiłbym o informację co sprawdzić przy pomocy VAG i podam dokładniejsze dane.
Zauważyłem, że ostatnio auto sporo mi pali - silnik BRE bez DPF fabrycznie. Jeżdżę na tempomacie ustawionym na 110-120km/h, po mieście nie szaleje - średnia wychodzi ok. 8,5-9l. Jadąc nawet na tempomacie 90km/h spalanie mało co się zmienia. Zazwyczaj komputer pokazywał mi spalanie po trasie w zakresie 7-8l, ostatnio jest dużo więcej - potrafi pokazać 9l przy prędkości nieprzekraczającej 110km/h.
Auto świeżo po wymianie oleju (Motul 5W30 EFE) i filtra paliwa (Filtron). Wiem, że w aucie robiona była ok. 5 lat temu mapa (nie na hamowni), temperatura oleju na zegarach to ciut powyżej 90 (strzałka nie jest równo na 90). Posiadam VCDS - jakie parametry podać?
Silnik miał problem z drganiami na postoju - znany na forum problem, po ustawienia synchro rozrządu na inną wartość od 0* problem ustąpił. Ostatnio jak sprawdzałem korekty wtryskiwaczy (zimny silnik) to były ok, 1mg, -1mg, 1mg, -1mg.
Prosiłbym o informację co sprawdzić przy pomocy VAG i podam dokładniejsze dane.