Strona 1 z 1

Wymiana Motoru 3.0 TDI ASB na CDY

: 11 maja 2021, 14:38
autor: MaksymilianV
Witam.
Czy wymieniał ktoś 3.0 tdi ASB na CDY/CDU?
Jeśli tak to co lepsze z tych dwóch motorów?

Mój niestety padł, przez lejący wtrysk na 3 garze.
Chcę zregenerować wszystkie wtryskiwacze i turbinę, natomiast zastanawiam się jaki słupek włożyć?

Ewentualnie, kompletny motor kupić np. CDU z wtryskami turbo itd, czy da rade to włożyć normalnie do 2007r i tipem?

Re: Wymiana Motoru.

: 11 maja 2021, 18:29
autor: januszm
masz napewno na mysli silniki CDYA/CDYC, 240 konne z faceliftu.
do nich potrzebujesz inne wtryski niz w ASB.
przedlift mial 1600bar, a facelift 1800bar.
sterwonik silnika tez raczej z polifta.
tiptronik jak sie nie myle jest ten sam ale sterownik juz nie jestem pewien.

tak na marginesie regeneracja wtryskow to tak na sportowo o dupe rozbic.
sprzedaj swoje i kup nowe.

jak kupisz inny lub taki jaki miales tez nie bedziesz wiedzial czy tak wszystko ok jest.
pytales o naprawe twojego?

https://www.motointegrator.de/artikel/4 ... dcQAvD_BwE

Re: Wymiana Motoru 3.0 TDI ASB na CDY

: 11 maja 2021, 23:23
autor: MaksymilianV
Co do regeneracji to odezwałem się do firmy spod lubartowa, powiedział, ze regeneracja nie będzie polegać tylko na wymianie końcówki, tłumaczył co tam jeszcze wymieniają.
U mnie trzebaby kupić druga głowice ta na cylindry 1,2,3, a tą z 4/5/6 zdjąć, splanowac i nowa uszczelkę. Dodatkowo trzebaby zrobić gładzie cylindrów na pewno na 1 cylindrze, a na 2 i 3 już widać zużycie, wiec tez. Ciekawe co by wyszło na 4,5,6z
Do tego nowe tłoki do 1,2,3. Robiąc to wypadałoby wymienić tez 4,5,6.

Wiec nie wiem czy nie lepiej kupić słupek z małym przebiegiem, cały osprzęt z przodu silnika wrzuci mój (koło pasowe, paski, rolki, termostat, pompa wody są nowe, maja kilkaset kilometrow przejechane).
Dodatkowo zregenerować wtryski i turbinę.

Re: Wymiana Motoru 3.0 TDI ASB na CDY

: 12 maja 2021, 23:33
autor: tb303
MaksymilianV pisze:
11 maja 2021, 23:23
Co do regeneracji to odezwałem się do firmy spod lubartowa, powiedział, ze regeneracja nie będzie polegać tylko na wymianie końcówki, tłumaczył co tam jeszcze wymieniają.
U mnie trzebaby kupić druga głowice ta na cylindry 1,2,3, a tą z 4/5/6 zdjąć, splanowac i nowa uszczelkę. Dodatkowo trzebaby zrobić gładzie cylindrów na pewno na 1 cylindrze, a na 2 i 3 już widać zużycie, wiec tez. Ciekawe co by wyszło na 4,5,6z
Do tego nowe tłoki do 1,2,3. Robiąc to wypadałoby wymienić tez 4,5,6.

Wiec nie wiem czy nie lepiej kupić słupek z małym przebiegiem, cały osprzęt z przodu silnika wrzuci mój (koło pasowe, paski, rolki, termostat, pompa wody są nowe, maja kilkaset kilometrow przejechane).
Dodatkowo zregenerować wtryski i turbinę.
Naprawa motoru z tłokami, tulejowaniem zrobienie jak bozia przykazała to około 8/9tyś jak chcesz coś wiedzieć więcej to pisz śmiało

Re: Wymiana Motoru 3.0 TDI ASB na CDY

: 13 maja 2021, 08:57
autor: yarowsc
MaksymilianV pisze:
11 maja 2021, 23:23


Wiec nie wiem czy nie lepiej kupić słupek z małym przebiegiem, cały osprzęt z przodu silnika wrzuci mój (koło pasowe, paski, rolki, termostat, pompa wody są nowe, maja kilkaset kilometrow przejechane).
Dodatkowo zregenerować wtryski i turbinę.
oczywiście, że lepiej. ale znajdź teraz ASB z małym przebiegiem <mysli>