Strona 1 z 1

[3.0 TDI BMK] Kopcenie

: 09 maja 2021, 22:59
autor: piotr1986
Pacjent Audi A6 C6 2006r poj 3.0 diesel 224km automat tiptronic

Na postoju jak jest rozgrzany kopci na biało - siwo. Podczas jazdy ruszania chwilę kopci a później przestaje. Gdy jest zimny nie ma takich objawów, dopiero po rozgrzaniu. Turbina po regeneracji, wyłączony egr, klapy wirowe oraz usunięty i wyłączony dpf (sprawdzone u profesjonalnego mechanika), podniesiona moc o 20%, pali się kontrolka od przepływomierza (wymieniony na oryginalny) i dalej się zapala. Wtryski sprawdzone i są teoretycznie ok. Auto pali bez problemu, moc ma, silnik pracuje równo. Może ktoś pomoże rozwiązać problem, może miał ktoś podobny przypadek. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

Re: Kopcenie

: 10 maja 2021, 14:09
autor: opolczyk
<bezradny> Kiedys mi mechanik mówił, że biały dym to awaria jednego z elementów np . uszczelek lub pęknięcie całej głowicy... Niestety nie jestem mechanikiem i moja wiedza jest żadna. Dzielę się tym, co usłyszałem...

Re: Kopcenie

: 10 maja 2021, 15:57
autor: Artur261
Podepnij pod VCDS i zobaczysz jakie błędy są. Tak to możemy wróżyć z kart.

Re: Kopcenie

: 10 maja 2021, 16:29
autor: gozdzik77
W tym silniku najczęstszą przyczyną kopcenia na wolnych obrotach są wtryski. Oleju Ci nie przybywa?

Re: Kopcenie

: 10 maja 2021, 17:01
autor: tb303
gozdzik77 pisze:
10 maja 2021, 16:29
W tym silniku najczęstszą przyczyną kopcenia na wolnych obrotach są wtryski. Oleju Ci nie przybywa?
Jak kolega wyżej napisał bezdyskusyjnie 100% wtryski i sprawdzanie vcds, na maszynie boschowskiej albo sroskiej, a nawet na statku kosmicznym można sobie wsadzić w dupe. Nowe albo na ryzyko używane, wybór należy do ciebie. Ja się zdecydowałem na używane co prawda miałem 3 komplety i finalnie było by lepiej kupić nowe bo wyszło to samo, jednakże możesz trafić za pierwszym razem sztosy czego ci życzę.

Re: Kopcenie

: 10 maja 2021, 19:02
autor: januszm
piotr1986 pisze:
09 maja 2021, 22:59
Pacjent Audi A6 C6 2006r poj 3.0 diesel 224km automat tiptronic

Na postoju jak jest rozgrzany kopci na biało - siwo. Podczas jazdy ruszania chwilę kopci a później przestaje. Gdy jest zimny nie ma takich objawów, dopiero po rozgrzaniu. Turbina po regeneracji, wyłączony egr, klapy wirowe oraz usunięty i wyłączony dpf (sprawdzone u profesjonalnego mechanika), podniesiona moc o 20%, pali się kontrolka od przepływomierza (wymieniony na oryginalny) i dalej się zapala. Wtryski sprawdzone i są teoretycznie ok. Auto pali bez problemu, moc ma, silnik pracuje równo. Może ktoś pomoże rozwiązać problem, może miał ktoś podobny przypadek. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
jaka to kontrolka od przepływomierza?
mozesz zrobic zdjecie? bo takiej w audi nie ma.

Re: Kopcenie

: 10 maja 2021, 22:59
autor: piotr1986
januszm pisze:
10 maja 2021, 19:02
piotr1986 pisze:
09 maja 2021, 22:59
Pacjent Audi A6 C6 2006r poj 3.0 diesel 224km automat tiptronic

Na postoju jak jest rozgrzany kopci na biało - siwo. Podczas jazdy ruszania chwilę kopci a później przestaje. Gdy jest zimny nie ma takich objawów, dopiero po rozgrzaniu. Turbina po regeneracji, wyłączony egr, klapy wirowe oraz usunięty i wyłączony dpf (sprawdzone u profesjonalnego mechanika), podniesiona moc o 20%, pali się kontrolka od przepływomierza (wymieniony na oryginalny) i dalej się zapala. Wtryski sprawdzone i są teoretycznie ok. Auto pali bez problemu, moc ma, silnik pracuje równo. Może ktoś pomoże rozwiązać problem, może miał ktoś podobny przypadek. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
jaka to kontrolka od przepływomierza?
mozesz zrobic zdjecie? bo takiej w audi nie ma.
Tzn była założona przepływka nie oryginalna i świecił się check engine i sprzedający mówił że to przez tą przeplywke, wymieniłem na oryginalną i dalej zapala się check

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
gozdzik77 pisze:
10 maja 2021, 16:29
W tym silniku najczęstszą przyczyną kopcenia na wolnych obrotach są wtryski. Oleju Ci nie przybywa?
Za krótko nim jeżdżę żeby to stwierdzić

Dodano po 29 minutach 51 sekundach:
piotr1986 pisze:
10 maja 2021, 23:01
januszm pisze:
10 maja 2021, 19:02
piotr1986 pisze:
09 maja 2021, 22:59
Pacjent Audi A6 C6 2006r poj 3.0 diesel 224km automat tiptronic

Na postoju jak jest rozgrzany kopci na biało - siwo. Podczas jazdy ruszania chwilę kopci a później przestaje. Gdy jest zimny nie ma takich objawów, dopiero po rozgrzaniu. Turbina po regeneracji, wyłączony egr, klapy wirowe oraz usunięty i wyłączony dpf (sprawdzone u profesjonalnego mechanika), podniesiona moc o 20%, pali się kontrolka od przepływomierza (wymieniony na oryginalny) i dalej się zapala. Wtryski sprawdzone i są teoretycznie ok. Auto pali bez problemu, moc ma, silnik pracuje równo. Może ktoś pomoże rozwiązać problem, może miał ktoś podobny przypadek. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
jaka to kontrolka od przepływomierza?
mozesz zrobic zdjecie? bo takiej w audi nie ma.
Tzn była założona przepływka nie oryginalna i świecił się check engine i wymieniłem na oryginalną i dalej zapala się check a po podłączeniu kompa wyświetla błąd przepływomierza

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
gozdzik77 pisze:
10 maja 2021, 16:29
W tym silniku najczęstszą przyczyną kopcenia na wolnych obrotach są wtryski. Oleju Ci nie przybywa?
Za krótko nim jeżdżę żeby to stwierdzić
Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
piotr1986 pisze:
10 maja 2021, 23:31
januszm pisze:
10 maja 2021, 19:02
piotr1986 pisze:
09 maja 2021, 22:59
Pacjent Audi A6 C6 2006r poj 3.0 diesel 224km automat tiptronic

Na postoju jak jest rozgrzany kopci na biało - siwo. Podczas jazdy ruszania chwilę kopci a później przestaje. Gdy jest zimny nie ma takich objawów, dopiero po rozgrzaniu. Turbina po regeneracji, wyłączony egr, klapy wirowe oraz usunięty i wyłączony dpf (sprawdzone u profesjonalnego mechanika), podniesiona moc o 20%, pali się kontrolka od przepływomierza (wymieniony na oryginalny) i dalej się zapala. Wtryski sprawdzone i są teoretycznie ok. Auto pali bez problemu, moc ma, silnik pracuje równo. Może ktoś pomoże rozwiązać problem, może miał ktoś podobny przypadek. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
jaka to kontrolka od przepływomierza?
mozesz zrobic zdjecie? bo takiej w audi nie ma.
Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
gozdzik77 pisze:
10 maja 2021, 16:29
W tym silniku najczęstszą przyczyną kopcenia na wolnych obrotach są wtryski. Oleju Ci nie przybywa?
Za krótko nim jeżdżę żeby to stwierdzić

Dodano po 29 minutach 51 sekundach:
piotr1986 pisze:
10 maja 2021, 23:01
januszm pisze:
10 maja 2021, 19:02


jaka to kontrolka od przepływomierza?
mozesz zrobic zdjecie? bo takiej w audi nie ma.
Tzn była założona przepływka nie oryginalna i świecił się check engine i wymieniłem na oryginalną i dalej zapala się check a po podłączeniu kompa wyświetla błąd przepływomierza

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
gozdzik77 pisze:
10 maja 2021, 16:29
W tym silniku najczęstszą przyczyną kopcenia na wolnych obrotach są wtryski. Oleju Ci nie przybywa?
Za krótko nim jeżdżę żeby to stwierdzić

Re: Kopcenie

: 11 maja 2021, 16:59
autor: gozdzik77
Żeby próbować cokolwiek diagnozować to musisz wiedzieć konkretnie jakie się błędy generują. Wygląda na to że naprawa u Ciebie nie bedzie tania.
Prawdopodobnie ktoś właśnie pozbył się tego auta dlatego że wiedział że naprawa bedzie kosztowna.
Zainwestuj w kabelek do diagnostyki.

Re: Kopcenie

: 11 maja 2021, 18:24
autor: januszm
no wlasnie bo check enigine kontrolka to 100 roznych beldow moze byc, a kuli z nas zaden niema :-)

Re: Kopcenie

: 11 maja 2021, 18:36
autor: tb303
Matko boska "za krótko jeżdżę żeby to stwierdzić", jak są objawy takie jak napisałeś to szukaj wtrysków i nie płacz bo się wpakowałeś w niezły syf, nie chce cie personalnie obrażać, ale uwierzyłeś sprzedawcy na słowo, ze check się pali bo coś tam? Niezły typ jesteś...

Re: [3.0 TDI BMK] Kopcenie

: 12 maja 2021, 09:29
autor: Artur261
Jeżeli chodzi o przepływomierz powietrza to jeżeli się nie mylę to musisz zrobić adaptacje i zakodować. Potem błędy usunąć. Ponieważ w naszych audi wiele zeczy trzeba robić po wymianie adaptacje. Gdyż wymieniamy element oryginalny który był zamontowany.

Re: [3.0 TDI BMK] Kopcenie

: 12 maja 2021, 10:01
autor: gozdzik77
Artur261 pisze:
12 maja 2021, 09:29
Jeżeli chodzi o przepływomierz powietrza to jeżeli się nie mylę to musisz zrobić adaptacje i zakodować. Potem błędy usunąć. Ponieważ w naszych audi wiele zeczy trzeba robić po wymianie adaptacje. Gdyż wymieniamy element oryginalny który był zamontowany.
Po wymianie przepływomierza nie robi się adaptacji.

Re: [3.0 TDI BMK] Kopcenie

: 12 maja 2021, 10:18
autor: Artur261
Napisałem jak się nie mylę.

Dodano po 2 minutach 1 sekundzie:
Oczywiście mam taki sam model z tym samym silnikiem. U mnie z wtryskiem był inny problem jak u kolegi. Lał na kolektor tak to u mnie nie ma żadnego dymienia. Nawet przy pełnym gazie

Re: [3.0 TDI BMK] Kopcenie

: 12 maja 2021, 12:43
autor: gozdzik77
Jeżeli leje ci się i dymi z kolektora wydechowego to do wymiany masz podkładki miedziane pod wtryskami.

Re: [3.0 TDI BMK] Kopcenie

: 12 maja 2021, 13:48
autor: Artur261
Zgodzę się. Jednak i nowy musiałem wtrysk założyć bo tamten już był do niczego