Strona 1 z 1
Błąd 3348 005
: 12 sie 2020, 20:07
autor: motogold
Witam.Mam dość ciężki problem z tym błędem.Pierwsza diagnoza -padł nastawnik zmiennej.Kupiony drugi,założony i po 100 km ten sam błąd tyle,że z końcówką 009.
Jako,że turbo ma już swój przebieg 250 kkm postanowiłem kupić nową,nie regenerowaną.Kupiłem ori turbo z całym potrzebnym kpl,Dzisiaj ją zamontowałem i zonk.
Ten sam błąd z końcówką 005.Co ciekawe,czasami da się go wykasować ale po zgarzeniu silnika i ponownym włączeniu samego zapłonu błąd dalej wyskakuje.Skończyy mi się pomysły.
Czy miał ktoś coś takiego

Przeszukałem fora i było kilka podobnych problemów ale raz,że mało osób napisało co było przyczyną,dwa pomagała zmiana turba lub samego nastawnika i jego kalibracji.
Jestem z pomorskiego i nie znam żadnego elektronika od audi.
Ma ktoś pomysy co moze być tego przyczyną

Re: Błąd 3348 005
: 12 sie 2020, 21:33
autor: konradkry77
do sprawdzenia wiązka od nastawnika do ECU.
Może zimny lut w ECU

Re: Błąd 3348 005
: 13 sie 2020, 15:37
autor: motogold
Może i to jakiś trop.Wymieniłem też kostke na nastawniku i nic.Co ciekawe,gdy podczas pracy silnika zdejmę ta kostkę i założę,to błąd idzie wykasować i normalnie jeździ.Rozmawiałem z elektronikiem i on miał taki podobny przypadek.Nowa trurbawka i to samo.Dopiero gdy jeszcze raz ustawili Vasem nastawnik,to problem zniknął.Umówiłem się do serwisu Audi na nastawienie i kalibracje.Może faktycznie nastawnik się rozkalibrował.Turbo nowe z 2005 roki może coś się tam zadziało.
Dzięki za podpowiedź.
Re: Błąd 3348 005
: 13 sie 2020, 15:41
autor: konradkry77
nastawnik możesz samemu ustawić. opisałem jak to zrobić w jednym z postów donośnie regulacji śruby stop
Zrozumiałem ze kupiłeś nowe turbo a ty oryginał z 2005 r. i z dużym prawdopodobieństwem można by stwierdzić ze ten nastawnik jest kaput.
Re: Błąd 3348 005
: 13 sie 2020, 15:45
autor: sabuk2006
Auto z 2006r a turbo nowe z 2005

?
Re: Błąd 3348 005
: 13 sie 2020, 21:22
autor: motogold
Nowe z natłoczeniem z 2005.Jeden gość miał dostęp do likwidowanego magazynu w Niemczech po Audi. I musiał kupić wszystko ,co było.A było tego za 1 trucka.między innymi nowe turba a było ich 30 sztuk.
A dlaczego nowy nastawnik miałby być kaput? Możesz rozwinąć ?
Możesz napisać w jaki sposób lub podać linka,gdzie opisałeś ustawienie nastawnika ?
Re: Błąd 3348 005
: 13 sie 2020, 21:53
autor: konradkry77
Czyli jest nowe tylko długo w magazynie leżało.
To inna melodia. W takim układzie bym go nie regulował.
Sprawdź w pRametrah przy teście czy osiąga graniczne wartości
Re: Błąd 3348 005
: 14 sie 2020, 08:26
autor: motogold
Poczekam z tym do serwisu.Jeżeli oni stwierdzą,że nastawnik jest ok,a błąd dalej wyskakuje,to wtedy będę kopał się do sterownika i może tam szukał problemów.
Zaopatrzyłem się w schematy do A6 i ewentualnie tym tropem pójdę.Dziwne jest to,że po odpięciu i ponownym podpięciu kostki na uruchomionym silniku idzie błędy wykasować i nie wracają.Auto normalnie się zachowuje do następnego zgaszenia.I wtedy błędu na samym tylko zapłonie nie idzie skasować.Co skasuje,to wraca.Uruchomię zdejmę/założę ,skasuje,błędu brak.
A propo,do sterownika muszę zdjąć podszybie ?
Re: Błąd 3348 005
: 31 sie 2020, 21:26
autor: motogold
To jestem już po naprawie w serwisie Audi Gdynia.
Auto stało blisko 2 tygodnie z błędem jak wyżej.Walczyli długo i namiętnie i się udało.Problemem był nowy nastawnik turbiny,który był w zestawie z nowa turbiną z fabrycznymi plombami.Albo był uderzony albo zawilgotniał przez 15 lat leżenia w magazynie.Wymienili na inny przeze mnie dostarczony.Nastawili urządzeniem i auto śmiga.