Strona 1 z 1
[ BPP 2.7 179 KM] Brak mocy kontrolka świec i check engine.
: 22 kwie 2020, 10:39
autor: TeDeIi
Witam, nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na swoje pytanie więc zakładam nowy temat może ktoś tu się wypowie

Mam w swojej audi turbo KKK i dręczy mnie kontrolka świec żarowych i brak mocy, po za tym auto w ogóle jakoś mułowato jeździ a turbo późno wstaje (okolice 2400-2500obr czy to normalne w tych silnikach?) brak czarnego dymu z wydechu, pojawiają się błędy związane z nastawnikiem turbo i tutaj pojawia się pytanie, jak wiadomo nastawników do turbo KKK jest bardzo mało i są drogie czy mogę je zastąpić innym? Np, Hella? co będę musiał potem wykonać oprócz adaptacji? (mam Vcds). Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam.
: 22 kwie 2020, 21:14
autor: konradkry77
Jak sterownik metalowo plastikowy tylko wymiana można bawić się w używane ale to loteria Hela jest piecio przewodowa
Do tego musiał by wyć z silnika 2,7 bo ma wgrany inny soft niż 3,0
Są firmy co za 900 PLN ogarniają nowe programowane
Ale żeby zrobić to porAdnie to trzeba wyrwać turbo i na maszynie ustawić turbinę.
: 23 kwie 2020, 08:09
autor: TeDeIi
konradkry77 pisze:Jak sterownik metalowo plastikowy tylko wymiana można bawić się w używane ale to loteria Hela jest piecio przewodowa
Do tego musiał by wyć z silnika 2,7 bo ma wgrany inny soft niż 3,0
Są firmy co za 900 PLN ogarniają nowe programowane
Ale żeby zrobić to porAdnie to trzeba wyrwać turbo i na maszynie ustawić turbinę.
Sterownik mam całkowicie metalowy, muszę sprawdzić ilu przewodowy. Czyli chyba moje auto będzie królikiem doświadczalnym

: 23 kwie 2020, 12:31
autor: konradkry77
jak cały metalowy to masz 4 przewody 2 zasilania i sygnał PWM i zwrotny
Sterownik hela ma 5 przewodów piąty moze być powtórna masa, jezeli tak to uda sie podziałać jeżeli zaś sygnałowy to kibelek,
: 27 kwie 2020, 01:16
autor: TeDeIi
konradkry77 pisze:jak cały metalowy to masz 4 przewody 2 zasilania i sygnał PWM i zwrotny
Sterownik hela ma 5 przewodów piąty moze być powtórna masa, jezeli tak to uda sie podziałać jeżeli zaś sygnałowy to kibelek,
Dzięki za info, pomysł się narodził taki że kupie chyba nastawnik VDO do klap kolektora i postaram się przerzucić wnętrze do nastawnika turbo, na zdjęciach wygląda to identycznie zobaczymy jak będzie w rzeczywistości bo nie ukrywam że trochę zaczyna irytować taka jazda że w aucie które powinno mieć 180km trzeba zbijać przy 120 z 6 biegu na 4-5 żeby się zaczęło jako tako rozpędzać, a na dodatek wstaje też dość wysoko bo powyżej 2300. Bo jak rozumiem że według vcds'a turbo nie osiąga zadanego ciśnienia a nie ma widocznych uszkodzeń czy luzu to można się spodziewać że to efekt uszkodzonego nastawnika?
: 27 kwie 2020, 07:02
autor: konradkry77
Nie ogarniesz. Obudowa jest mniejsza
A elektroniki nie przelozysz jest tak zalana że. Czyszczenie jest praca syzyfową
Mam mój stary nastawnik, u mnie działał mogę ci go wyslac.