U mnie auto po wymianie zaczęło ładnie chodzić na biegu jałowym ale za to zaczęło brać niesamowite ilości oleju - ok. 2L na 1000km :shock:
Powróciłem do nowej odmy z ASO i problem z olejem się uspokoił - ok. 200ml na 1000km ale silnik leciutko podszarpuje co jakiś cykl na biegu jałowym.
Od razu dodam, że tuner nie mógł wyciągnąć pożądanego doładowania, czy to może być przez turbo lub jakąś nieszczelność?
Pozdro
: 17 mar 2020, 15:00
autor: krzychu973
Ja robiłem testa z zaślepionym kanałem kolektora i wyciągniętą membraną, czyli był taki sam przepływ jak w tej zaślepce z filmu i też mocno wzrosło spalanie oleju - także wruciłem do fabrycznej odmy. U mnie obroty rowniutkie ,często problemem z obrotami biegu jałowego jest zasysanie lewego powietrza, ale powinien się pojawić błąd ubogiej mięszanki.Nad filtrem oleju masz zawór odpowietrzający zbiornik paliwa ,możesz go sprawdzić, przewód odpowietrzający z zespołu filtra do pokrywy zaworow sprawdzić, oraz czy nie ma wycieku między skrzynią a silnikiem bo jak tylni uszczelniacz wału puści to też tam zasysa powietrze.
Zawór upustowy turbiny i sterowanie klapy westgate do sprawdzenia. Jakby kat był przypchany
to też turbinka będzie słabo dmuchać, trzaby może testa zrobić na odpiętym kacie.
: 17 mar 2020, 15:23
autor: Gregorski3
Ja mam takie coś u siebie. Na razie mam na tym przejechane ok 2500 km. Jak na razie zero problemów. Nie mam jakiegoś kosmicznego poboru oleju. Z takim zestawem robiłem program i wyszło 230KM i 320Nm.
: 18 mar 2020, 18:51
autor: bboykoti
Hej, no właśnie wydaje mi się, że łapie gdzieś lewe powietrze, bo jak zaślepię kolektor ssący to chodzi ładnie Uszczelniacz odpada, miałem robioną skrzynię i nie było widać żadnego wycieku, bardziej obstawiałbym coś przy turbo lub coś co jest podłączony do turbo bo przy pierwszym uruchomieniu silnika po montażu tej zaślepki z okolic turbo poszedł taki jakby dym/opary oleju, tak jakby gdzieś była nieszczelność
Nad filtrem oleju masz zawór odpowietrzający zbiornik paliwa ,możesz go sprawdzić, przewód odpowietrzający z zespołu filtra do pokrywy zaworow sprawdzić - jak to sprawdzić?
Jak zrobi się ciepło to odpalam rowerek do pracy i rozbieram turbo, kata, sprawdzę szczelność dolotu i wyczyszczę nagar w kolektorze ssącym i przy zaworach i odpowietrzenie do turbo, zobaczymy.
A jak jest u Was z pracą silnika jak odkręcicie korek wlewu oleju? Jedni piszą, że silnik powinien normalnie pracować a u mnie telepie nim i gaśnie. Wydaje mi się, że to normalne bo przecież do kolektora ssącego idzie wtedy lewe powietrze właśnie przez zawór PCV (odmę)
Pozdro
: 18 mar 2020, 19:39
autor: Gregorski3
U mnie też zaczyna telepać i jakbym korka nie dokręcił szybko to też pewnie by zgasł.
Re: 2.0T BPJ - odma deleted
: 26 wrz 2020, 13:04
autor: bboykoti
Witam, powodem nierównej pracy silnika na biegu jałowym były według mnie 3 czynniki: