Strona 1 z 2

[2.4 BDW] Logi dynamiczne analiza

: 29 lut 2020, 14:22
autor: mat695
Witam,

Pomoże ktoś z analizą logów dynamicznych? Mam wrażenie, że auto czasem jedzie czasem mniej :) Trzeci bieg z gazem do oporu. Z organoleptycznych testów wychodzi mi na to, że auto na 6tym biegu od 4000rpm wyraźnie czasem słabnie.

https://bit.ly/2Tp57LY

https://bit.ly/2vpBbqU

: 01 mar 2020, 10:02
autor: zwonko
Dawno nie widziałem tego silnika.

Na pewno na przyroście obrotów jest zmiana mieszanki, co jest deczko dziwne, ale wątpie że wyczułbyś tą różnicę.

Silnik ma MAP sensor nie można ocenić przepływu.

Z grupy 020 i 021 jest mocne spalanie stukowe na cyl4 i cyl6 i to pasowałoby obadać. Na 1wszym też się pojawia stukowe.

: 01 mar 2020, 15:21
autor: mat695
Dzięki za info.
Zmieniłem wtryski miejscami, potem świece i cewki i efekt bez zmian. Procedura testu czujników spalania detonacyjnego nie wykazała błędów w ich działaniu.
Idę w kierunku nagaru na tłokach/zaworach oraz zbyt wysokiego sprężania na cylindrach o których mowa. We wtorek wjadę tam endoskopem, właśnie zamówiłem.
Ewentualnie też trzeba popatrzeć na kolektor czy jakiś niepopękany bo zrobiony z marchewki jest.

: 01 mar 2020, 21:25
autor: zwonko
Prosty test szczelnosci mozesz wykonać tak:

z tym że przyda się druga osoba. Sprawdź też wcześniej w nocy zwykłym testem spryskiwaczem z wodą czy iskry nie skaczą, bo psikanie czymś łatwopalnym plus iskra jest trochę ryzykowne.

: 02 mar 2020, 15:16
autor: mat695
zwonko pisze:Prosty test szczelnosci mozesz wykonać tak:

z tym że przyda się druga osoba. Sprawdź też wcześniej w nocy zwykłym testem spryskiwaczem z wodą czy iskry nie skaczą, bo psikanie czymś łatwopalnym plus iskra jest trochę ryzykowne.
Dobry plan, zrobie tak.

[ Dodano: 2020-03-02, 15:16 ]
Nie łapie lewego nigdzie, test przeprowadzony.

: 03 mar 2020, 00:38
autor: zwonko
No to trza pomierzyć kompresje

: 04 mar 2020, 16:30
autor: mat695
Trza ale obecnie odstawiłem samochód na wymianę paska osprzętu i sprawdzenie wszystkich kół po którym ten pasek się rusza. Wyczytałem w serwisówce, że jeśli spalanie stukowe nie jest na wszystkich cylindrach to przyczyną może być właśnie to. Luźny osprzęt lub uszkodzone łożyska mogą dawać tą samą częstotliwość co spalanie stukowe. Wtedy komputer uznaje, że to stukowe i opóźnia zapłon co jest niezgodne z prawdą. Wieczorem też wjadę endoskopem przez świecę zobaczyć denko tłoka i zawory wylotowe.

[ Dodano: 2020-03-03, 14:16 ]
Napinacz, rolka i pasek nowy ale bez zmian.
Mniejsze sprężanie nie spowoduje spalania stukowego, ale większe już tak co może być spowodowane nagarem na cylindrze/zaworze wylotowym. Endoskop prawdę powie.

[ Dodano: 2020-03-04, 16:30 ]
Dla potomnych. Tak wygldają tłoki 2,4 BDW przy przebiegu 192,000 co jest przyczyną spalania detonacyjnego a co za tym idzie ogranicznenie mocy przez opóźnienie zapłonu przez komputer. Jak ktoś chce zwiększyć moc do nominalnej to niech się tym zajmie :)

Oczywiście wstawianie zdjęć na tym forum nie działa więc link do zdjęcia:


: 05 mar 2020, 21:48
autor: zwonko
Ciesze się że znalazłeś przyczynę, a jeszcze bardziej, że ją opisałeś ;)

: 07 mar 2020, 17:53
autor: mat695
zwonko pisze:Ciesze się że znalazłeś przyczynę, a jeszcze bardziej, że ją opisałeś ;)
To była ta łatwiejsza część :) Dziś zacznę operację zalewania cylindrów tym "xado antykoks anticarbon"

[ Dodano: 2020-03-07, 17:53 ]
Tak wygląda tłok po dwukrotnej procedurze czyszczenia:



Wycofanie zapłonu znacznie spadło. Czyszczenie jeszcze z 2-3 razy i motor będzie chodził na fabrycznych mapach :)

https://link.do/oMh0Y

: 08 mar 2020, 18:17
autor: zwonko
Jest znacznie lepiej. Tylko coś ten 6ty jeszcze bruździ.

: 09 mar 2020, 18:34
autor: mat695
zwonko pisze:Jest znacznie lepiej. Tylko coś ten 6ty jeszcze bruździ.
Tak, zapodam jeszcze parę cykli czyszczenia.

[ Dodano: 2020-03-09, 18:34 ]
Potraktowałem jeszcze dobrze czyszczeniem ale obawiam się, że to jednak nie wina nagaru...

Ciągle 4 i 6.

https://bit.ly/3cK1oBp

: 09 mar 2020, 19:55
autor: zwonko
Ja proponuje jednak sprawdzić kompresję...

: 10 mar 2020, 18:34
autor: mat695
zwonko pisze:Ja proponuje jednak sprawdzić kompresję...
Sprawdzić dla samego sprawdzenia mogę ale spodziewasz się zbyt dużej czy zbyt małej kompresji?

[ Dodano: 2020-03-10, 18:34 ]
Sam na swoje pytanie odpowiem.
Niższa kompresja nie powoduje spalania stukowego, wyższa tak. Wyższej raczej nie mam, bo nie ma nagaru na tyle aby podniósł sprężanie.

Za to o ile dobrze widzę to mam sporo nagaru na zaworze wylotowym (cyl 6) co można zobaczyć na tym wątpliwej jakości filmie.



Co dalej nie wiem. Będę knuł.

: 10 mar 2020, 20:12
autor: zwonko
Wiesz co...może mi się już miesza, ale generalnie wydaje mi się że raz czy dwa widziałem w 1.8T logi ze spalaniem stukowym i okazało się, że silnik nie był w najlepszej kondycji... ale może faktycznie mi się miesza, starość nie radość :P
Sprawdzić nie zaszkodzi. Z tematu wnioskuje, że sprawdzasz takie rzeczy sam, więc to będzie drobnostka raczej.

[ Dodano: 2020-03-10, 20:12 ]
Dla poparcia tego co piszę.
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... EA-log%F3w strona 1 skarży się gość stukowe, strona druga pomiar kompresji... Patrzaclogi najmniejsze stuki mial na pierwsym gdzie kompresja byla najwieksza.

Moim zdaniem spalanie stukowe nie jest związane tak jak piszesz ze zbyt wysoką kompresją, choć zdanie nie jest nie prawdziwe. Chodzi o to, że ono wynika z nierówności na kompresji na cylindrach. Jak bedziesz miał wszedzie 12 to bedzie dobrze, wszedzie 11 to bedzie dobrze, ba wszedzie 9 to pewnie tez bedzie dobrze. Ale jak na jednym bedzie 12 a na drugim 10... to bedzie stukać. Takie moje zdanie.

: 11 mar 2020, 08:49
autor: mat695
Kondycja silnika jak najbardziej ale dalej uważam, że niskie sprężanie nie powoduje stukowego - chociaż dla świętego spokoju postaram się jutro sprawdzić stopień kompresji.
U mnie jeśli patrzyłeś video na czole zaworu wylotowego dalej jest warstwa nagaru. Przy sporym obciążeniu ten nagar zaczyna się żarzyć i spełnia funkcję świecy zapłonowej tylko że ułamek sekundy przed nią. Czujniki to wykrywają i opóźniają zapłon na tych cylindrach aby nie zarżnąć silnika tym sposobem.