Strona 1 z 1

[ BDW 2.4 177 KM] Zawory zmiennych faz rozrządu

: 18 lut 2020, 23:36
autor: sekdam
Proszę o informację w którym miejscu silnika się znajdują i jaka jest ich liczba ?

Planuje je wymienić z powodu delikatnych, nieregularnych drgań auta na biegu jałowym.

Olej, filtry, uszczelkę pod pokrywą zaworów (w gniazdach świec było olej) oraz świece zostały wymienione.

Jak dorwę VCDS-a zrobię pomiary, sprawdze błędy i udostępnie.

[ Dodano: 2020-02-18, 23:36 ]
Chyba mam. Orientuje się ktoś, czym to zemontować?

: 19 lut 2020, 06:23
autor: predki
kolego są dwa zawory tak jak na zdjęciu masz pokrywę ściągasz i sa torx odkręcasz i tu nie zawsze wychodzą idealnie , a co do nie równej pracy to sprawdź vcds odchyłki miedzy lewa strona i prawa , jak z rozrządem u ciebie ile przejechane masz

: 22 lut 2020, 19:50
autor: sekdam
predki pisze:kolego są dwa zawory tak jak na zdjęciu masz pokrywę ściągasz i sa torx odkręcasz i tu nie zawsze wychodzą idealnie , a co do nie równej pracy to sprawdź vcds odchyłki miedzy lewa strona i prawa , jak z rozrządem u ciebie ile przejechane masz
Co jakiś czas zalogowany jest taki błąd:

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06E-910-552-BDW.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 C
Komponent i/lub wersja: 2.4l V6 MPI 0010
Kodowanie: 0105000318070118
Kod serwisu: WSC 40962 222 55206
VCID: 326BAFCFAD2F68DF5F-8066
Znaleziono 1 błąd:

000016 - Z1; przestawianie wałka rozrządu
P0010 - 008 - usterka - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 7
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 277828 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.02.18
Czas: 15:05:31

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1536 /min
Ilość powietrza/Obr.: 103.6 mg/suw
Temperatura: 37.5*C
ham.silnikiem
Bity binarnie: 00000000
Kąt skrętu: 102.38*


Kody gotowości: 0000 0000

Check engine, ani żadne inne błędy na desce się nie pojawiają.

Przebieg 278k km. Rozrząd raczej nie wymieniany. Auto mam od października 2018, LPG założyłem w lipcu 2019, pierwszy błąd dotyczący przestawienia wałka rozrządu pojawił się we wrześniu 2019 roku.

Wykonałem pomiary VCDS-em (nie wiem tylko czy w dobrych kanałach 093,092,091), screeny na załączonych zdjęciach.

Co sądzisz o profilaktycznej wymianie wspomnianych wcześniej zaworów ?

Jeszcze pytanie, czy obroty na biegu jałowym mają sobie tak delikatnie skakać ja na poniższym wideo ?



Z góry dzięki za odpowiedź.

: 04 mar 2020, 09:39
autor: mat695
Błąd o którym mówisz raczej nie jest spowodowany przez solenoid. Rozrząd masz lekko poza tolerancją. Zrób log dynamiczny grup 002, 26, 27 i załaduj go na poniższy link i wstaw link tutaj do tego co zmierzysz.

https://log.malonetuning.com/upload

I tak samo z grup 002, 91 i 92.

Trzeci bieg od ok 1000 obrotów i do odcięcia na prostej. Najlepiej jak będziesz miał kogoś ze sobą co by w drzewo nie wjechać bo na 3 biegu do oporu to ze 140 km/h poleci :)

[ Dodano: 2020-03-04, 09:39 ]
Odpowiadając na Twoje pytanie o skaczących obrotach to jest to ok, skaczą w niewielkim zakresie i jest to raczej zakres dokładności pomiaru. Tym się nie przejmuj.