AUDI A6 C6 2,0TFSI BPJ "OIL PRESSURE" na wolnych o
: 10 lut 2020, 09:49
Witam serdecznie.
Widziałem, że był podobny temat na forum jednak z tego co się orientowałem to problem nie został ostatecznie rozwiązany wiec chciałbym go odświeżyć w nowym wątku.
Pacjent: Audi A6 C6 Avant 2,0TFSI, kod silnika: BPJ, rok: 2005
Objawy: wyskakujący komunikat „OIL PRESSURE” na wolnych obrotach tylko przy rozgrzewającym się silniku (temperatura oleju w granicach 60C-80C). Nigdy to się nie zdarza na mocno rozgrzanym albo na zimnym silniku, a zawsze po jakimś czasie od odpalenia albo po dłuższej trasie gdy samochód zgaszę i odpalę za jakiś czas jak się olej trochę schłodzi. Samochód musi być na wolnych obrotach (w granicach 780obr/min) albo przy dojeżdżaniu „na luzie” do skrzyżowania albo jak stoi na parkingu. Dodatkowo z tego co zauważyłem „chętniej” wyskakuję jak stoję pod górkę. Poziom oleju w normie. Silnik nie pobiera nadmiernych ilości oleju. Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów. Brak błędów na VCDS.
W związku z usterką samochód już odbył dwie wizyty warsztatowe. Przy pierwszej odbył się pomiar ciśnienia ze skutkiem 0,7bara na wolnych obrotach. Norma z tego co ustalono 1,2 bara dla tego silnika. Została w związku z tym zwalona miska olejowa. Smok zawalony, pompa w nienajlepszej kondycji. Pomimo, że powinna być pompa z wałkami wyrównującymi (7tys. Brutto) w samochodzie już siedziała zaadoptowana z 1,8T więc i taka została wymieniona z pełnym osprzętem dodatkowo wymieniliśmy koło pompy na mniejsze, z mniejszą ilością zębów wraz z łańcuchem i napinaczem od 2,0TDI zgodnie z zaleceniami z innego wątku na forum. Nowy czujnik ciśnienia, olej MOTUL 5W30 i filtr i ponowny pomiar ciśnienia wykazał wartości katalogowe (1,2 bara na wolnych obrotach itd.).
Nie minęło kilka dni i ponowny komunikat o złym ciśnieniu oleju. Ponowna wizyta w warsztacie i wymiana zaworu PCV (odmy) i czujnika położenia wałka według zaleceń od kolegi który zmagał się z podobnym problemem opisanym na forum (a może pomoże 😊). Niestety bez skutku.
Może ktoś wie coś o tym problemie, naprawiał albo sam się zmagał i może coś podpowiedzieć. Interesują mnie raczej konkretne podpowiedzi (nie w stylu „a może wymień to”).
Z góry dziękuję za pomoc bo mi już ręce opadają.
Pozdrawiam 😊
Widziałem, że był podobny temat na forum jednak z tego co się orientowałem to problem nie został ostatecznie rozwiązany wiec chciałbym go odświeżyć w nowym wątku.
Pacjent: Audi A6 C6 Avant 2,0TFSI, kod silnika: BPJ, rok: 2005
Objawy: wyskakujący komunikat „OIL PRESSURE” na wolnych obrotach tylko przy rozgrzewającym się silniku (temperatura oleju w granicach 60C-80C). Nigdy to się nie zdarza na mocno rozgrzanym albo na zimnym silniku, a zawsze po jakimś czasie od odpalenia albo po dłuższej trasie gdy samochód zgaszę i odpalę za jakiś czas jak się olej trochę schłodzi. Samochód musi być na wolnych obrotach (w granicach 780obr/min) albo przy dojeżdżaniu „na luzie” do skrzyżowania albo jak stoi na parkingu. Dodatkowo z tego co zauważyłem „chętniej” wyskakuję jak stoję pod górkę. Poziom oleju w normie. Silnik nie pobiera nadmiernych ilości oleju. Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów. Brak błędów na VCDS.
W związku z usterką samochód już odbył dwie wizyty warsztatowe. Przy pierwszej odbył się pomiar ciśnienia ze skutkiem 0,7bara na wolnych obrotach. Norma z tego co ustalono 1,2 bara dla tego silnika. Została w związku z tym zwalona miska olejowa. Smok zawalony, pompa w nienajlepszej kondycji. Pomimo, że powinna być pompa z wałkami wyrównującymi (7tys. Brutto) w samochodzie już siedziała zaadoptowana z 1,8T więc i taka została wymieniona z pełnym osprzętem dodatkowo wymieniliśmy koło pompy na mniejsze, z mniejszą ilością zębów wraz z łańcuchem i napinaczem od 2,0TDI zgodnie z zaleceniami z innego wątku na forum. Nowy czujnik ciśnienia, olej MOTUL 5W30 i filtr i ponowny pomiar ciśnienia wykazał wartości katalogowe (1,2 bara na wolnych obrotach itd.).
Nie minęło kilka dni i ponowny komunikat o złym ciśnieniu oleju. Ponowna wizyta w warsztacie i wymiana zaworu PCV (odmy) i czujnika położenia wałka według zaleceń od kolegi który zmagał się z podobnym problemem opisanym na forum (a może pomoże 😊). Niestety bez skutku.
Może ktoś wie coś o tym problemie, naprawiał albo sam się zmagał i może coś podpowiedzieć. Interesują mnie raczej konkretne podpowiedzi (nie w stylu „a może wymień to”).
Z góry dziękuję za pomoc bo mi już ręce opadają.
Pozdrawiam 😊