Strona 1 z 1

[ INNY] Spora ilość błędów jak na raz...

: 18 gru 2019, 11:49
autor: josephin9
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Mam problem z nietypowym jak na to forum autem, otóż chodzi o auto żony Audi A4 B7 z silnikiem 2.0TFSI 200PS. Sam trochę zwariowałem, a ponieważ mieszkam w kraju gdzie wszyscy mechanicy z całym do mich szacunkiem chcą tylko wymieniać a rzadziej naprawiac, proszę o jakieś wskazówki, może ktoś spotkał sie z takim defektem.
Otóż auto jeżdziło bez większych zastrzeżeń, ale niemal w jednym momęcie zaświećiło się w nim EPC i Check, bywa że kierownica traci wspomaganie ale nie w całości-poprostu cieżej chodzi, temperatura silnika nie przekracza 70 stopni i auto jest w trybie awaryjnym. Potrafi się okresowo samo naprawić, tj. wszystko gaśnie, wraca wspomaganie, wraca moc a jedynie temperatura nie przekracza owych 70 stopni. Chwilowo nie mam dostępu do swojego VCDS poniewaz czekam na baterie do lapka, ale podłączyłem to auto OBDII i wyskoczyło to co na zdjęciu pierwszym - wtedy świeciło się i EPC i Check. Kolejne zdjęcia to stan po wykasowaniu błędów kiedy zgasł Check, a EPC wróciło niemal natychmiast i już nie udało się go skasować.
Proszę o jakieś podpowiedzi choć wiem ze te zdjęcia to mało, myślę że poczta w gorącym przedświątecznym okresie nie zawiedzie i wkrótce bardzo odzyskam dostęp do laptopa i VCDS-a.
Niestety waga screenshotów jest za duża, więc będzie tak ...
Wszystkie Current Fault, EPC i Check świeci, wspomaganie na pół gwizdka, LimbMode
P0458 - układ napędowy
P2294 Fuel Pressure Regulator 2 Control Circuit
P0031 HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor1)
P0037 HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor2)
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank1)
P0030 HO2S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor1)
P0036 Heater Control Circuit ( Bank 1 Sensor 2)

Po wykasowaniu tych zgasł Check, EPC wróciło natychmiast i pokazał błędy Pendding
P2294, P0458,P0036,P0030,P0031
P0444 Evaporative Emission Control System Purge Control Circuit Open

Dodam tylko że kilka miesięcy temu, kiedy nie było autko jeszcze z moją żoną, serwis Audi zanotowało możliwe uszkodzenie przedniej sondy lambda, a sam właściciel poprzedni wspomina ł coś o actuatorze turbo.

Przepraszam za formę tej wiadomości i dzięki z góry.

[ Dodano: 2019-12-18, 11:42 ]
Witam ponownie.
Zainspirowany opisem dość podobnych objawów na tym forum, oto link
https://a6klub.pl/-bpj-20-170-km-bl ... t97638.htm
podjąłem próbe obejrzenia tych przekazników i okazało się że oba noszą optyczne ślady przegrzania. Póki co zamieniłem je miejscami, wyczyściłem styki i wszystkie błędy udało sie wykasować, auto odzyskało moc, nic nie razi oka na desce, temperatura dochodzi do oczekiwanych 90 stopni. Nowe zamówię dzisiaj i wymienię. VCDS wskazywał na wszystkie w/w błędy plus brak reakcji sondy bank1 sensor1, oraz na niezbyt właściwą pracę czujnika położenia wału. Tak, siak czy owak wszystkie dolegliwości silnika ustąpiły.
Myślę że temat można zamknąć i uznać za rozwiązany.
Dziękuję Wszystkim i Wesołych Zyczę

[ Dodano: 2019-12-18, 11:49 ]
Być może warto zmienić temat tego postu bo ten niewiele mówi o istocie problemu, ale to niech zdecydują Administratorzy