Strona 1 z 1
akumulator A6 C6 2.0 TFSI
: 08 paź 2019, 22:55
autor: Kamizon
Witam wszystkich
Jestem zmuszony wymienić akumulator na nowy i poprostu zgłupiałem.. Byłłem w profesjonalnych sklepach z akumulatorami, poczytałem w necie i ogólnie można powiedzieć "każda sroka swój ogon chwali"...
Proszę pomóżcie jaki akumulator byłby może nie najlepszy na świecie ale po prostu dobry do tego auta... Co myślicie o akumulatorach Tuborg? Sprzedawca polecał mi Tuborg Silver 80Ah/780Ah. Co do Bosha to byłem w 5 sklepach u siebie w mieście i wszyscy odradzają.... Jedni mówią Varta, drudzy Centra tak samo czy 74A, 77A, 80 A? Nie mam pojęcia co mam kupić...
moje auto to A6 C6 2.0 tfsi rok produkcji 2006. z wyposażenia dod. mam podgrzewane fotele, zestaw audio bose, telefon, elektryczne rolety, chodzi też cały czas nawigacja.
Proszę o pomoc forumowicze...
: 09 paź 2019, 15:26
autor: gom4z
Hej, kup po prostu akumulator firmy Bosch/Varta 110A i będziesz zadowolony
Mam ten sam motor co Ty i jakoś 3 miesiące temu padł mi akumulator. Kupiłem wyżej wymieniony i jest okej. Oryginalnie też z tego co pamiętam był taki sam akumulator.
I wiadomo po montażu choinką na wyświetlaczu się nie przejmuj, samo zniknie

: 11 paź 2019, 21:03
autor: Kamizon
110A to chyba za duzy do tego modelu? Wszystkie strony mowią ze dedykowane są od 72ah do 100ah w zaleznosci od wyposazenia...mi na stronach czy nawet jak dzwonie do sklepow i sprawdzaja w serwisie mowia ze taki optymalny przy moim wyposazeniu to 75ah i 700a . coraz wiecej czytam i coraz mniej wiem.

: 11 paź 2019, 21:13
autor: mat1324
Akumulator kupuje się taki jaki był fabryczny. Można to sprawdzić po numerze VIN albo kodach wyposażenia na wlepce. Konfiguratory/kaalogi często pokazują brednie w tej kwestii.
: 11 paź 2019, 22:46
autor: kris-KS
Ja ponad rok temu kupilem VARTA START-STOP PLUS G14 SILVER AGM 12V 95Ah 850A P+ i najwazniejsze jest wlasciwe zakodowanie. Pierwsze bylo zle wykonane i po zmianie dalej wywalalo blad,ze aku jest rozladowany. Po drugim kodowaniu w warsztacie,ktory sie na tym zna wszystko jest ok!

Nie mowie,ze zwykly aku nie da rady ale mi zalezalo na agm taki jaki byl fabrycznie montowany. Mat 1324 tez doradzal mi zwykly aku za co dziekuje ale z obecnego jestem zadowolony mimo roznicy w cenie

: 11 paź 2019, 22:51
autor: mat1324
Zwykły jest dobry po zmianie kodowania, a AGM jest trochę droższy, więc proponuję tańszą alternatywę

.
: 12 paź 2019, 12:26
autor: gom4z
Ja miałem już zamontowany 110A, więc też taki sam kupiłem. Tak jak zresztą napisał Mat.
Niby wydaje się dużo do tego auta, choć przy dużo bogatszym wyposażeniu myślę, ze odpowiednio. Poza tym chyba przy konfiguracji auta można było sobie wybrać wielkość akumulatora, ale to CHYBA.
A no i ja kodowac nie musiałem, nie wszystkie trzeba jeśli jest taki sam.
: 12 paź 2019, 22:46
autor: mat1324
Warto zmienić chociaż jeden znak w numerze seryjnym, aby sterownik zauważył nowy akumulator. Dzięki temu lepiej ładuje go od samego początku. Akumulatora nie można było wybrać podczas konfiguracji. Zależał on od silnika, skrzyni oraz ilości gadżetów

.
: 12 paź 2019, 23:17
autor: gom4z
Też tak sobie właśnie myślałem. Zapamiętam

: 24 paź 2019, 10:11
autor: Kamizon
Dzieki Panowie za odpowiedzi🙂 Po vinie pokazywalo mi ze akumulator fabryczny był 80mah 380a..?. po wielu analizach i rozmowie z Robertem Mazurkiem z Akubiz wiem wszystko o akumualtorach😂😂😂. Wybor zawezil sie tylko do Bannera i Yuasy. zdecydowalem sie na Yuasa 75mah 710a i jestem bardzo zadowolony.Powodem byko to ze do sklepu nie dojechal Banner bo tez chcialem go wziac, ale dobrze sie stalo.. na Yuase hest 3 lata gwarancji na Bannera dwa. przy wlaczeniu wszystkiego akumulator pod obciazeniem ma 13,89v. Moj mechanik kiedy mi go kodowal rowniez mowil ze jest to dobry wybor. co do ladowania to filmiki na Yt pokazuja ze najlepszym wynikiem jest powyzej 14v przy wlaczonym silniku, jednak nie przy naszych autach gdzie komputer reguluje napiecie ladowania zaleznie od stanu aku. zeby go nie zasiarczyc. jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi i szykowac fury do zimy panowie🙂 pozdrowionka
: 24 paź 2019, 11:06
autor: mat1324
Jak już to 75 Ah, a nie 75 mAh

. Po drugie fabryczne akumulatory najczęściej mają podany prąd jedynie w niemieckiej normie DIN, a nie EN jak zamienniki. Dlatego prąd rozruchowy wydaje się bardzo niski.