[ BPJ 2.0 170 KM] Błędy P0121 P2101 P0221
: 04 sty 2020, 11:50
Czołem użytkownicy.
Mam prośbę o rozszyfrowanie przyczyny błędów w moim aucie - Audi a6c6 2.0 tfsi 2006.
Okazjonalnie pojawia mi się para błędów (wg OBD-ELM327)
P0121 - Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - sygnał poza zakresem/wydajność
P0221 - Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik B - sygnał poza zakresem/wydajność
P2101 - Moduł sterowania siłownika przepustnicy pozycja wydajność.
Bywa tak, że auto podczas jazdy wyświetla błąd CHECK i EPC i potrafi wyłączyć silnik. Byłem z tym w ASO, ale nie potrafili tego błędu wywołać, a bez tego nie są wstanie nic powiedzieć. Przepustnica została wymontowana, sprawdzona i zaadoptowana w ASO - wszystko ok.
Dodatkowo reakcja na pedał gazu jest osobliwa. Kiedy wcisnę pedał do podłogi auto muli, natomiast przyspiesza w miarę dynamicznie jedynie po odpuszczeniu pedału przyspieszenia i minimalnym wciśnięciu i to tylko w zakresie ok 5 do 15 milimetrów od górnego położenia.
Po za tym błąd czasem da się usunąć od razu za pomocą aplikacji w telefonie, a czasem dopiero po odpięciu i wpięciu z powrotem wtyczki od przepustnicy (wg ASO - sprawna).
Błędy pojawiają się nieregularnie, czasem zaraz po uruchomieniu silnika, a innym razem po przejechaniu 10 czy 300km.
Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.
Auto sprowadzone z Niemiec z montowaną fabrycznie instalacją gazową PRINS VSI-DI.
Do najbliższego ASO mam ponad 100km i nie wchodzi w grę jazda w trybie serwisowym na taką odległość.
Gdzie szukać rozwiązania - elektronika, czujniki, wiązka, podciśnienie?
[ Dodano: 2020-01-04, 11:50 ]
Problem rozwiązany od wymiany wtyczki do przepustnicy.
Temat do zamknięcia.
Mam prośbę o rozszyfrowanie przyczyny błędów w moim aucie - Audi a6c6 2.0 tfsi 2006.
Okazjonalnie pojawia mi się para błędów (wg OBD-ELM327)
P0121 - Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - sygnał poza zakresem/wydajność
P0221 - Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik B - sygnał poza zakresem/wydajność
P2101 - Moduł sterowania siłownika przepustnicy pozycja wydajność.
Bywa tak, że auto podczas jazdy wyświetla błąd CHECK i EPC i potrafi wyłączyć silnik. Byłem z tym w ASO, ale nie potrafili tego błędu wywołać, a bez tego nie są wstanie nic powiedzieć. Przepustnica została wymontowana, sprawdzona i zaadoptowana w ASO - wszystko ok.
Dodatkowo reakcja na pedał gazu jest osobliwa. Kiedy wcisnę pedał do podłogi auto muli, natomiast przyspiesza w miarę dynamicznie jedynie po odpuszczeniu pedału przyspieszenia i minimalnym wciśnięciu i to tylko w zakresie ok 5 do 15 milimetrów od górnego położenia.
Po za tym błąd czasem da się usunąć od razu za pomocą aplikacji w telefonie, a czasem dopiero po odpięciu i wpięciu z powrotem wtyczki od przepustnicy (wg ASO - sprawna).
Błędy pojawiają się nieregularnie, czasem zaraz po uruchomieniu silnika, a innym razem po przejechaniu 10 czy 300km.
Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.
Auto sprowadzone z Niemiec z montowaną fabrycznie instalacją gazową PRINS VSI-DI.
Do najbliższego ASO mam ponad 100km i nie wchodzi w grę jazda w trybie serwisowym na taką odległość.
Gdzie szukać rozwiązania - elektronika, czujniki, wiązka, podciśnienie?
[ Dodano: 2020-01-04, 11:50 ]
Problem rozwiązany od wymiany wtyczki do przepustnicy.
Temat do zamknięcia.