Strona 1 z 1

[ AUK 3.2 256 KM] Napinacze? (filmik)

: 10 sie 2019, 10:26
autor: Ekhangel
- jak myślicie koledzy: napinacze, czy inny ch...?

80 tys. km temu było wymieniane:

06E109217H
06E109218H
079109229L
06E109229A

Czyli dobrze podejrzewam, że wymienili (w ASO) górę, a w międzyczasie posypał się dół? W każdym razie po weekendzie auto jedzie (znowu...) do doktura, ale jestem ciekaw waszego zdania. Na filmiku dźwięk jest trochę wyolbrzymiony z racji aktywnego "ssania" i garażu.

Jeśli to napinacze, to mogę z tym od biedy jeszcze przejeździć weekend, czy absolutnie nie dotykać kluczyka?

Autentyczne 180 kkm przebiegu i takie jaja. Uszczelka miski skrzyni biegów puszcza olej, pokrywy zaworów puszczają olej, dziurawa plecionka, dziurawy tłumik, układ wspomagania nieszczelny, skrzynia wymieniana kompleksowo kilkadziesiąt kkm temu już szarpie*... Ja nie wiem: auto powypadkowe, typowa "marka premium" czy może po 13 latach już po prostu musi się wszystko zacząć rozpadać, obojętnie jak nie było dbane? Wiem, z napinaczami to wada konstrukcyjna, miałem tego świadomość kupując ten silnik (unikałem diesli m.in. z powodu innych wad fabrycznych), ale i tak jest ból.

*wszystko już naprawione/w trakcie robienia

: 17 sie 2019, 09:07
autor: BOGuś
Przy przebiegu 185tkm pojawił się u mnie ten sam dźwięk. Do wymiany poszedł kompletny rozrząd. Problem zniknął po wymianie. Do momentu wymiany samochód stał i czekał na miejsce u doktora. W tym silniku koniec rozrządu przy ok 180tkm jest normą.

: 17 sie 2019, 19:37
autor: Ekhangel
I to ma być ten nieśmiertelny łańcuch? Ech... Ile dałeś za całość?

: 17 sie 2019, 19:54
autor: BOGuś
2500 zł za robociznę i ok. 2800 za części (bez kół zębatych). Wymiana poprzez wyjęcie silnika, wyczyszczenie wszystkiego, złożenie zgodnie ze sztuką i wymianę płynów.

: 17 sie 2019, 19:59
autor: Ekhangel
Dzięki.

PS. Patrz PW

: 17 sie 2019, 20:07
autor: BOGuś
Odpisałem :)

: 20 sie 2019, 18:14
autor: Ekhangel
Cześć, mógłbym Cię prosić o telefon, albo żebyś zadzwonił do mnie pod przesłany wcześniej mój numer - w sprawie lokalizacji tego serwisu i powiązanych kwestii? Będę bardzo wdzięczny, bo krzyknęli mi dziś za rozrząd taką potencjalną kwotę, że łohohoo...

: 21 sie 2019, 08:22
autor: BOGuś
Część. Postaram się jutro wieczorem zadzwonić do Ciebie i wtedy o wszystkim pogadamy.

: 21 sie 2019, 08:24
autor: Ekhangel
Wielkie dzięki. Jeśli jesteś za granicą, to podaj numer telefonu (PW) i ja zadzwonię o wskazanej godzinie.

: 25 sie 2019, 22:50
autor: BOGuś
Tu masz zestaw bez kół zębatych:

https://intrader.pl/kompletne-rozrzady/ ... -audi.html

Jest też tam opcja tylko na zamiennikach ale z kołami.

Pamiętaj o śrubach i radzę dokupić uszczelki pokrywy zaworów.

: 17 wrz 2019, 21:27
autor: Ekhangel
Faktycznie był to rozrząd.

: 18 wrz 2019, 01:26
autor: Ślimak40
Nie ma takiej potrzeby, żeby wyjmować silnik do wymiany rozrządu... szkoda pracy i pieniędzy... po zdjęciu skrzyni jest wystarczająco dużo miejsca... na luzie można wymienić cały rozrząd... nie trzeba też wymieniać kół zębatych...

: 27 wrz 2019, 23:18
autor: BOGuś
Myślę, że najtaniej jest wymienić tylko napinacze górne i wtedy zupełnie po taniości :). Wszystko można jak się chce ;). Ja wolałem zrobić to bez oszczędności i od A do Z. Mam wszystko złożone zgodnie z instrukcją, wymienionej płyny i wyczyszczone wszystko. Co do samych kół zębatych to fakt. Czasem nie wymagają wymiany, ale nie ma co liczyć na piękne 0,0 w blokach pomiarowych.

: 30 wrz 2019, 22:14
autor: Ślimak40
Akurat nie chodzi mi o oszczędność... ale wyjmowanie silnika do wymiany rozrządu jest bez sensu... nie widziałem też w tym silniku wyrobionych kół zębatych... można przy okazji wymienić pół silnika... ale po co? chyba nie którzy, po prostu lepiej się z tym czują... według mnie, wystarczy wymienić: łańcuchy, napinacze, prowadnice, uszczelniacz wału, uszczelki pod deklami... i to wszystko :)