Strona 1 z 1
[ BAT 4.2 334 KM] Praca sond lambda, szybkie pytanie.
: 22 lip 2019, 16:54
autor: lamal
Szybkie pytanie.
Jeżeli w bloku 033 obie sondy (na wolnych obrotach) oscylują między 1.48V a 1.50V to znaczy, że są padnięte?
Chyba, że patrzę nie ten blok co trzeba.
: 22 lip 2019, 17:01
autor: Nikostratus
Grupa 031
: 22 lip 2019, 17:02
autor: lamal
W takim razie od 0.98 do 1.02, jak przygazuję to spada.
Wcześniej miałem BMW i tam napięcie sond skakało od min. do max.
: 22 lip 2019, 19:41
autor: zwonko
Sonda szerokopasmowa w VW ma takie wartości. W 033, napiecie n a wolnych to falowanie (sinusoida) około 1.5V . Przy bucie pewnie poniżej 1V, pewnie koło 0.8V albo i mniej. Przy hamowaniu silnikiem więcej niż 4V.
W 031 jest lambda czyli współczynnik gdzie 1.0 to stechiometryczna. Tam powinno być praktycznie cały czas bardzo bardzo bardzo blisko 1.0 a na wolnych to już w ogóle. Jak przygazujesz to może dochodzić do 0.9 może 0.8 (bogato). Przy hamowaniu silnikiem nie wiem w sumie ale na pewno więcej niż 1.0 (ubogo).
Oczywiście wszystko o czym pisze to jazda. Gazować na wolnych.. to sobie można dla posłuchania silnika najwyżej.
: 22 lip 2019, 19:48
autor: lamal
Czyli 31 to po prostu afr, zmyliło mnie, że w opisie na rosstech wartość jest w V i to, że w BMW sonda musiała oscylować w pełnym zakresie.
: 23 lip 2019, 12:51
autor: zwonko
Znaczy dobrze myślisz ale jakby szło o ścisłość to pojęcia zależne od siebie ale różne. Choć pojęć bardzo cczęsto używa się zaminnie. W teorii:
AFR - AirFuelRatio oznacza stosunek wagowy ilości powietrza do paliwa. Można sobie wyobrazić że wynosi on blisko 0 a może nawet nieskończoność. Nie mniej jednak w obu tych przypadkach nie zajdzie spalanie.
Dla pewnego AFR określa się stosunek AFR stechiometryczny dla Pb około 14,7. Stechimetryczna znaczy mniej wiecej tyle co optymalna (ekologicznie i ekonomicznie).
Lamda 1.0 odpowiada AFR równemu 14,7 (w benzynie) . Zmiany lambdy to już procentowy przyrost/spadek pomnożony razy AFR.
Taki teoretyczny wywód :P
W VW też montują czasem zwykłą sondę (a nawet głównie taką) i ona będzie się zachowywać podobnie jak w BMW. . Ale Ty trafiłeś na szerokopasmową

powód... ekologia

przy czym zarówno sondy zwykłe jak i szerokopasmowe mogą mieć rózne wartości napięć od producenta. W BMW wydaje mi się że montują zwykłe sondy które oscylują od 0do5V. W VW zwykłe oscyluja od 0do1V