Strona 1 z 1

[ BPJ 2.0 170 KM] Ciekawostka związana z układem smarowania

: 22 lut 2019, 21:27
autor: igoor77
Ciekawostka dla właścicieli i użytkowników A6C6 (i nie tylko) z silnikiem 2.0 TFSI o kodzie silnika BPJ, BYK. Często można gdzieś przeczytać o awariach układu smarowania. Zmieniamy, przerabiamy pompy oleju. Zmieniamy łańcuch z napinaczem, bo grzechocze po odpaleniu. Owszem, tam też zdarzają się awarie. Tymczasem, pewnie nie tylko u mnie, możemy również trafić na usterkę dysz podających olej na denka tłoków, celem chłodzenia.
Moje dysze, a właściwie śruby w których jest wbudowany zawór ciśnieniowy (zwykła kulka i sprężynka) były całkowicie nieszczelne, sprężynki zmiażdżone, kulki luźne. Zaworki powinny się otwierać po podaniu na nie ciśnienia oleju rzędu 1,6-1,9 BAR. Czyli teoretycznie na wolnych obrotach denka tłoków nie mają chłodzenia. Moje były otwarte cały czas. Powodowało to odpływ oleju z góry silnika po zgaszeniu auta oraz pewnie zmniejszone ciśnienie smarowania na wolnych obrotach. Dysze są zasilane olejem bezpośrednio z tej samej magistrali co panewki główne, korbowe i góra głowicy. Całe szczęście pompa oleju była całkowicie sprawna i nie doszło do uszkodzenia silnika. Silnik z oryginalnym przebiegiem 179k km.
Nr OE dysz to: 06F103154C. Dysze dostępne tylko w ASO. Koszt ok.70 PLN/szt w detalu.

Obrazek

: 22 lut 2019, 23:01
autor: mat1324
Kiedyś ta dysza nie miała na końcu literki C na końcu i zmiana nastąpiła na początku września 2018. Możliwe, że coś odkryli i poprawili.

: 23 lut 2019, 18:16
autor: igoor77
Dokładnie! Z ciekawości rozciąłem dziś zaworek dyszy i okazało się, że sprężynka, która ma dociskać kulkę po prostu przetarła się w połowie a tym samym stała się o połowę krótsza.
Obrazek

: 13 kwie 2019, 22:22
autor: gracyk75
Jak się dostać do tych dysz, żeby je sprawdzić?

: 16 kwie 2019, 22:17
autor: igoor77
W moim przypadku (mam silnik 2.0 TFSI o kodzie BPJ) wygląda na to, ze po zdjęciu misy olejowej i odpowiednim ustawieniu wału korbowego, jest dostęp do dysz natryskujących olej na cylindry 1-3. Niestety dostęp do dyszy 4 cylindra jest niemożliwy, gdyż dysza jest całkowicie zasłonięta przez wieniec sygnałowy wału. Ja miałem wyjęty i rozebrany całkowicie silnik, więc problemu nie miałem, ale specjalnie zwróciłem uwagę na to jaki byłby dostęp po zdjęciu misy olejowej...

: 26 kwie 2019, 21:03
autor: gracyk75
A miałeś jakieś błędy? U znajomego w 2.0 BPJ na wolnych obrotach na fis-ie zapala się komunikat o braku smarowania, ale żadnych błędów nie ma. Co ciekawe występuje to tylko na jednym skrzyżowaniu w Kielcach, jak złapie go czerwone światło.

: 26 kwie 2019, 21:54
autor: igoor77
Nie, u mnie nie było problemów z układem smarowania a przynajmniej nie było zaników ciśnienia. Pompa w pełni sprawna była więc dawała rade.