Strona 1 z 2

[ BAT 4.2 334 KM] Wymiana rozrzadu 4.2 BAT

: 18 lis 2018, 00:11
autor: arniioliwer
witam poszukuje instrukcji wymiany rozrzadu w silniku 4.2 V8 BAT
jak ktoś by miał to bardzo poproszę :> :> :>

: 18 lis 2018, 00:26
autor: mat1324
Jutro podrzucę :).

: 18 lis 2018, 00:29
autor: arniioliwer
<rotfl> dzieki

: 18 lis 2018, 10:43
autor: Xray T2
Że tak zapytam, jaki koszt części do kompletnej wymiany rozrządu? I jakie części?

: 18 lis 2018, 18:48
autor: arniioliwer
Części liczę gdzieś w granicach 4000-4500zl
z olejem nowym i uszczelkami pod pokrywę zaworów itp.

Zestaw rozrządu firmy FEBI/SWAG

Robocizny nie liczę bo sam to będę robił :p

: 18 lis 2018, 19:14
autor: Xray T2
arniioliwer pisze:Części liczę gdzieś w granicach 4000-4500zl
z olejem nowym i uszczelkami pod pokrywę zaworów itp.

Zestaw rozrządu firmy FEBI/SWAG

Robocizny nie liczę bo sam to będę robił :p
Niezłe koszta, silnik będziesz wyciągał?

: 18 lis 2018, 22:04
autor: mat1324
Obiecana paczka z instrukcjami :). Na pewno nie będzie wszystkiego, ponieważ wymiana rozrządu wiąże się z wyjęciem silnika i trochę rzeczy przy tym trzeba zrobić.

https://www.dropbox.com/s/obfsq4b5bich6 ... %20BAT.rar

: 18 lis 2018, 23:03
autor: arniioliwer
Dzięki za paczkę
potrzebne mi tylko w sumie momenty dokręceń poszczególnych śrub :)

Tak do tej operacji trzeba wyciągać silnik a przy okazji wymienię Konwenter i uszczelnię troszkę silnik

: 10 cze 2019, 13:59
autor: Jano18
Witam,
Jak poszła wymiana rozrządu? Jakieś sugestie porady, czym uszczelniane pokrywy rozrządu, skąd blokady?
mat1324 twoje instrukcje rewelacja, miałbyś jeszcze momenty dokręcania koła zdawczego/zamachowego?
Czy podkładki diamentowe pod wariatorami wymieniliście?
Jak sprawdzić wariator?

: 10 cze 2019, 19:44
autor: mat1324
W automacie nie ma koła zamachowego, a jedynie tarcza zabierakowa, do której przykręca się konwerter :). Jeśli o to Ci chodziło, to dokręca się ją momentem 30 Nm + 90* przy użyciu nowych śrub, ale to szczegół. Instrukcje są rewalacyjne, bo pochodzą z programu serwisowego Audi :p.

: 10 cze 2019, 21:16
autor: Jano18
Dzięki, tak tak chodziło mi o tarczę zabierakową do wału. A konwenter do tarczy jaki moment?
Czy jak odkręcę skrzynię od silnika to wyjmę silnik tak jak w manualnej skrzyni czy muszę coś jeszcze rozkręcić? Z tego co piszesz to konwenter zostanie przy silniku?

: 10 cze 2019, 22:33
autor: mat1324
Konwerter zostaje na skrzyni i właśnie należy odkręcić go od tej tarczy, bo inaczej nie zdejmiesz skrzyni, a tarcza zostaje na silniku :). Po zdemontowaniu rozrusznika pojawi się okienko, przez które będziesz mógł odkręcić konwerter od tarczy. W sumie są 3 śruby, więc trzeba obracać konwerterem o 120*, aby pojawiła się kolejna. Dokręca się je momentem 85 Nm.

Obrazek

: 18 lip 2019, 12:15
autor: cammad
Mam pytanie odnośnie diagnozy rozrządu. Przy odpalaniu słychać delikatne chrobotnięcie ale nie zawsze i nie ma reguły czy jest ciepły czy zimny. Odglos na 100% dochodzi z rozrządu. Jedni mówią, że to normalne i tak może być inni, że absolutnie nie może być nic słychać...
Auto ma moc jeździ normalnie i wszystko z nim ok.
Rozrząd już był raz robiony gdzieś przy 200-230 tys km - teraz ma 320 tys km.
Vcds w kanale 93 pokazuje -9 i -7 na ciepłym.
zmieniłem olej z 10w60 na 5w30 - na 10w60 bardzo rzadko było chrobotnięcie przy odpalaniu.
Zaworki zwrotne wymienione.

Ewentualnie poleci ktoś jakiś warsztat ze śląska, który ogarnie temat diagnozy i jeśli potrzeba wymiany rozrządu?

: 21 lip 2019, 14:23
autor: Jano18
cammad, Z tego co piszesz to samochód normalnie jeździ więc bym nie ruszał. U mnie też czasami przy rozruchu zachrobocze przeważnie to był znak, że trzeba dolać oleju. Zrobiłem tak 40 tyś km
Dopiero w tym roku padło. Teraz grzechocze od 1200 obrotów, silnikiem lekko szarpie, po i pojawiło się wypadanie zapłonu na wolnych obrotach jak stoję na hamulcu. Do tego brak mu mocy więc wymiana przede mną. Odnośnie odchyłek to ponoć po wymianie potrafią być w tych okolicach które podajesz. Niestety nie powiem Ci jakie ja mam bo nie mam czym to sprawdzić. Gdybyś wybierał się dziś bliżej mnie, to z chęcią bym się z Tobą spotkał. Sprawdził byś mi odchyłki z ciekawości i posłuchał jak słychać rozrząd do wymiany. Co do mechaników do ogarnięcia tematu to ja na mojej drodze spotykam tylko takich co nie mają czasu, ten rozrząd jest chyba "trendowaty" :( .

[ Dodano: 2019-07-21, 14:23 ]
Gdzie są te zaworki zwrotne albo jaki mają numer to sobie w Etce znajdę. Może warto by je wymienić przy okazji wymiany rozrządu?

: 22 lip 2019, 10:15
autor: obsession
Zawór ki zwrotne 2szt. znajdują się pod kolektorem ssącym, pod górną pokrywą bloku silnika.