wziąłem się dzisiaj za sprawdzanie rozrządu VCDSem bo cos tam lekko już słychać na zimnym - albo mi się wydaje
w BDW 2.4 177 KM sprawdza się jedynie kanał 093 podczas pracy na rozgrzanym silniku ? czy jeszcze jakieś inne kanały ?
w załączeniu zdjęcie - może ktoś kto się zna - wypowie się co w trawie piszczy
: 28 lis 2018, 21:15
autor: Nexmader
Ja kupilem a6 jak miala 220kkm i rozrzad w chwili kupna na rozgrzanym silniku bank1 2.6 kw bank2 4.1kw przejechalem 50kkm i wartosci stoja. Po kupnie zanim zmienilem olej jak temperatury byly na minus to przydzwonil rozrzad przez kilka sekund, przed wymiana oleju poszla plukanka, i zalalem valvoline 5w30 ll ale wymieniam maks co 15kkm i nawet w mrozy nie slychac rano rozrzadu.
Plukanke stosuje co wymiane bo od a4 b6 na przykladzie 1.8t po kupnir wciagalo 3l oleju na 10kkm a po serii kilku plukanek spadlo do 0.5l. W c6 silnik 2.4 po kupnie wciagal litr na 2000km teraz po 3 pluknich litr na 5000km. Przysluchaj czy na pewno lancuchy rano slychac jak tak to lepiej robic zanim beda problemy a jesli tylko sie tak wydaje to zostawic bo w grupie 093 tragedii nie ma.
Pzdr
: 29 lis 2018, 07:45
autor: zwonko
W 093 jest synchronizacja rozrządu. Uważam że jest u Ciebie ok. Nie ideał ale ok.
Vag nie powie Ci w jakim rozrząd jest stanie i czy stuka. Dowiesz się tylko czy jest Dobrze ustawiony.
: 29 lis 2018, 10:00
autor: mat695
Jest ok. Tolerancja to +/-4 ale z warunkiem, że różnica między głowicami max 4.
: 29 lis 2018, 18:39
autor: Nexmader
Panowie a jak to jest... zapytalem przy okazji odbierajac siory auto od mechanika o wymine rozrzadu. Powiedzial ze robia te rozrzady, robocizna 1000zl z wyciganiem silnika, a na pytanie czy bedzie w kanale 093 synchronizacja 0 na obu bankach odpowiedzial ze jesli nie wymieniamy wariatorow to nigdy nie bedzie 0... cos mi zaczelo smierdziec jakims januszem mechanikiem (bez obrazy dla Januszow) czy wariatory w takim razie ( a raczej stopien ich wyeksploatowania) maja wplyw na poprawne ustawienie rozrzadu?
: 10 gru 2018, 09:13
autor: vril
moje ma przejechane 233 tys - oryg przebieg - sam ściągałem auto z Niemiec.
wiem ze problemy zaczynają sie po 200 tys dlatego wole dmuchać na zimne....
Dzieki za info z płukaniem - spróbuje. u mnie pochlania 0,5L na 1000 km niestety LPG tez swoje robi...
: 02 lut 2019, 18:48
autor: lukstorpeda
Nexmader pisze:Panowie a jak to jest... zapytalem przy okazji odbierajac siory auto od mechanika o wymine rozrzadu. Powiedzial ze robia te rozrzady, robocizna 1000zl z wyciganiem silnika, a na pytanie czy bedzie w kanale 093 synchronizacja 0 na obu bankach odpowiedzial ze jesli nie wymieniamy wariatorow to nigdy nie bedzie 0... cos mi zaczelo smierdziec jakims januszem mechanikiem (bez obrazy dla Januszow) czy wariatory w takim razie ( a raczej stopien ich wyeksploatowania) maja wplyw na poprawne ustawienie rozrzadu?
oczywisce ze bez wariatorow i wszystkich kol nie bedzie nigdy nawet w okolicach 0 !
: 31 maja 2020, 21:36
autor: lele1122
witam tez bym chciał aby ktoś kto się zna powiedział czy ma tak byc jak mam czy cos jest nie tak ? pozdrawiam serdecznie
: 01 cze 2020, 13:17
autor: mat695
lele1122 pisze:witam tez bym chciał aby ktoś kto się zna powiedział czy ma tak byc jak mam czy cos jest nie tak ? pozdrawiam serdecznie Obrazek
Jest ok.
: 01 cze 2020, 14:03
autor: auk32
Panowie co jest potrzebne do takiej diagnostyki oprócz laptopa?
: 01 cze 2020, 14:10
autor: mat695
auk32 pisze:Panowie co jest potrzebne do takiej diagnostyki oprócz laptopa?
jeżdżę na tym cały czas (podpięty ) i na telefonie z androidem odczytuje cały czas pomiary chociaż trzeba się liczyć z tym ze i tak VCDS jest potrzebny do grubszych inspekcji