[ BAT 4.2 334 KM] Świst powietrza w wężyku podciśnienia
: 01 wrz 2018, 20:47
Witam,
Ostatnio zaczął być słyszalny świszczący dźwięk dochodzący z przodu samochodu.
Początkowo myślałem, że to pasek, albo jego napinacz lub rolki prowadzące, ale dzisiaj mniej więcej zdiagnozowałem skąd dobiega lub bardziej z czym jest związany.
Okazało się że jak ścisnę gumowy wężyk (079133331A) ten idący z kolektora do zaworu zwrotnego (058905291b) - rysunek 133-082 ETKI to syczenie ustaje.
Sytuacja i sam dźwięk jest praktycznie identyczny jak na filmiku poniżej:
To jest oczywiście inny silnik, ale chodzi tu raczej o bardziej szczegółowe zobrazowanie problemu.
Oczywiście zaciśnięcie wężyka przestawia dźwignię klap sterujących długością dolotu w kolektorze ssącym, ale nie wpływa to na zmianę pracy silnika.
Jak przestawię tą dźwignię ręką, bez zaciskania wężyka, to syczenie nie ustaje.
Jak ściągnę ten wężyk z króćca dolotu to syczenie również ustaje pomimo, że kolektor ciągnie wtedy lewe powietrze przez ten króciec.
Nie widzę, na tyle na ile da się tam coś dojrzeć i "wymacać" ręką, żadnych pęknięć ani rozłączonych wężyków.
Mam wrażenie, że ten dźwięk pochodzi z tego zaworka zwrotnego (058905291b) w trakcie przepływającego przez niego powietrza, ale mogę się oczywiście mylić. Wcześniej tego nie było słychać i pytanie czy mogło się w nim coś zepsuć, że teraz powietrze które przez niego przepływa generuje hałas.
Może ktoś się spotkał z takim problemem.
Sprawdzałem dzisiaj w S4 B6 i przy podobnym silniku i układzie podciśnienia nie słychać tego świszczenia.
Ostatnio zaczął być słyszalny świszczący dźwięk dochodzący z przodu samochodu.
Początkowo myślałem, że to pasek, albo jego napinacz lub rolki prowadzące, ale dzisiaj mniej więcej zdiagnozowałem skąd dobiega lub bardziej z czym jest związany.
Okazało się że jak ścisnę gumowy wężyk (079133331A) ten idący z kolektora do zaworu zwrotnego (058905291b) - rysunek 133-082 ETKI to syczenie ustaje.
Sytuacja i sam dźwięk jest praktycznie identyczny jak na filmiku poniżej:
To jest oczywiście inny silnik, ale chodzi tu raczej o bardziej szczegółowe zobrazowanie problemu.
Oczywiście zaciśnięcie wężyka przestawia dźwignię klap sterujących długością dolotu w kolektorze ssącym, ale nie wpływa to na zmianę pracy silnika.
Jak przestawię tą dźwignię ręką, bez zaciskania wężyka, to syczenie nie ustaje.
Jak ściągnę ten wężyk z króćca dolotu to syczenie również ustaje pomimo, że kolektor ciągnie wtedy lewe powietrze przez ten króciec.
Nie widzę, na tyle na ile da się tam coś dojrzeć i "wymacać" ręką, żadnych pęknięć ani rozłączonych wężyków.
Mam wrażenie, że ten dźwięk pochodzi z tego zaworka zwrotnego (058905291b) w trakcie przepływającego przez niego powietrza, ale mogę się oczywiście mylić. Wcześniej tego nie było słychać i pytanie czy mogło się w nim coś zepsuć, że teraz powietrze które przez niego przepływa generuje hałas.
Może ktoś się spotkał z takim problemem.
Sprawdzałem dzisiaj w S4 B6 i przy podobnym silniku i układzie podciśnienia nie słychać tego świszczenia.