Strona 1 z 1

[ BDW 2.4 177 KM] Kortolka oleju

: 14 sie 2018, 13:00
autor: k4zy5i3k
Witam,

Mój problem polega na zapalającej się kontrolce minimalnego staniu oleju. To że moje BDW v6 2.4 177km ma już 13 lat i ma najechane 31... km to wiem i wiem że z tego faktu apetyt na olej będzie większy :)
Jednak zaobserwowałem coś ciekawego i zaczynam się mocno niepokoić :(
Podczas dynamicznej jazdy olej naprawdę szybko znika ( start - stop na światłach itp na 400km musiał bym wlać z 250ml oleju )
Podczas jazdy spokojnej np trasa na tempomacie lub bez , tak do 3k obrotów, zrobię z 3000 km i nic nie muszę dolewać.
Podczas jazdy powyżej 3500 obr/min i powiedzmy prędkości około 160km/h kontrolka o minimalnym stanie oleju potrafi się odezwać po przejechaniu 150 km ...
Co ciekawe ... po zapaleniu kontroli , sprawdzeniu bagnetu ( bagnet jest mokry od oleju ale nie tak jak bym to sprawdzał na zimnym silniku), po przejechaniu na "minimalnym stanie" np w korku na sprzęgle ta kontrolka gaśnie - stan oleju na zimnym silniku jest prawidłowy. I o co tu chodzi ?
coś jest przytkane ? może jakaś pompa ?

błędów na silniku nie mam - silnik pracuje równo choć mam wrażenie że na LPG jest jakiś bardziej przymulony ....

: 14 sie 2018, 21:07
autor: predki
może czujnik walnięty , odma dziurawa

: 23 sie 2018, 20:00
autor: jackowski
Witam
Zajmuję się dokładnie tym problemem teraz w samochodzie syna. Objawy były identyczne. Były uszkodzone uszczelniacze. Jeszcze nie złożyliśmy silnika. Bardzo dużo roboty.

: 30 sie 2018, 11:17
autor: Tekero
Ten sam problem u kolegi, zmiana na 5w40 i oleju nie pobiera. Jak przedmówca - chyba uszczelniacze

: 30 sie 2018, 11:42
autor: jackowski
Tak wyglądają uszczelniacze. Stary i nowy.

Obrazek

: 18 mar 2019, 20:26
autor: matinar
Mam podobny problem.
Gubię olej w mojej 2.4. Na początku wstępne oględziny co się działo, doszczelniłem klapy od rozrządu (były mokre), wymieniłem uszczelki pod klawiaturą, rozebrałem pompę vacum (wymieniłem uszczelkę), wymieniłem odmę. Miejsca doszczelnień suche, a oleju ubywa. Gdy dolewam oleju i jeżdżę po mieście mam spokój, ale wystarczy trasa dłuższa niż 40 km i wyskakuje kontrolka o stanie minimalnym i po sprawdzeniu oleju na zimnym silniku stwierdzam potrzebę dolania...
Ostatnio przed trasą sprawdziłem olej, zrobiłem 100 km, odczekałem godzinę i sprawdziłem olej, było ok. Następnie droga do domu i znów brak oleju.
Może ktoś miał podobnie jest w stanie coś podpowiedzieć?

: 27 sie 2019, 09:37
autor: k4zy5i3k
u mnie okazała się pompa vacum , wymieniłem uszczelki i w zasadzie problem ustał... stan się trzyma :)

natomiast mam pytanie dotyczące samej pompy Vacum moja ma nr 06E 145 100D a dorwałem pompę o nr 06D 145 100E z 2,0 TFSI - pompa niczym się nie różni wizualnie, jedynie jej stan jest lepszy ( u mnie główny czarny króciec lata ) ale czy ta pompa też będzie ok do mojego 2.4 BDW ?

: 27 sie 2019, 12:31
autor: mat1324
Już się o to pytałeś :). Będzie pasowała, bo to następca tej z literką D na końcu.

: 27 sie 2019, 12:37
autor: k4zy5i3k
tak wiem że zapytałem o to w innym swoim poście :) sory za mały śmietnik :D

z pompą tak myślałem że to nowsza wersja dlatego ja zakupiłem, chciałem jednak się upewnić :) tak że wielkie dzięki za odpowiedź :)

[ Dodano: 2019-08-27, 12:37 ]
temat do zamknięcia