[ BDW 2.4 177 KM] Kortolka oleju
: 14 sie 2018, 13:00
Witam,
Mój problem polega na zapalającej się kontrolce minimalnego staniu oleju. To że moje BDW v6 2.4 177km ma już 13 lat i ma najechane 31... km to wiem i wiem że z tego faktu apetyt na olej będzie większy
Jednak zaobserwowałem coś ciekawego i zaczynam się mocno niepokoić
Podczas dynamicznej jazdy olej naprawdę szybko znika ( start - stop na światłach itp na 400km musiał bym wlać z 250ml oleju )
Podczas jazdy spokojnej np trasa na tempomacie lub bez , tak do 3k obrotów, zrobię z 3000 km i nic nie muszę dolewać.
Podczas jazdy powyżej 3500 obr/min i powiedzmy prędkości około 160km/h kontrolka o minimalnym stanie oleju potrafi się odezwać po przejechaniu 150 km ...
Co ciekawe ... po zapaleniu kontroli , sprawdzeniu bagnetu ( bagnet jest mokry od oleju ale nie tak jak bym to sprawdzał na zimnym silniku), po przejechaniu na "minimalnym stanie" np w korku na sprzęgle ta kontrolka gaśnie - stan oleju na zimnym silniku jest prawidłowy. I o co tu chodzi ?
coś jest przytkane ? może jakaś pompa ?
błędów na silniku nie mam - silnik pracuje równo choć mam wrażenie że na LPG jest jakiś bardziej przymulony ....
Mój problem polega na zapalającej się kontrolce minimalnego staniu oleju. To że moje BDW v6 2.4 177km ma już 13 lat i ma najechane 31... km to wiem i wiem że z tego faktu apetyt na olej będzie większy

Jednak zaobserwowałem coś ciekawego i zaczynam się mocno niepokoić

Podczas dynamicznej jazdy olej naprawdę szybko znika ( start - stop na światłach itp na 400km musiał bym wlać z 250ml oleju )
Podczas jazdy spokojnej np trasa na tempomacie lub bez , tak do 3k obrotów, zrobię z 3000 km i nic nie muszę dolewać.
Podczas jazdy powyżej 3500 obr/min i powiedzmy prędkości około 160km/h kontrolka o minimalnym stanie oleju potrafi się odezwać po przejechaniu 150 km ...
Co ciekawe ... po zapaleniu kontroli , sprawdzeniu bagnetu ( bagnet jest mokry od oleju ale nie tak jak bym to sprawdzał na zimnym silniku), po przejechaniu na "minimalnym stanie" np w korku na sprzęgle ta kontrolka gaśnie - stan oleju na zimnym silniku jest prawidłowy. I o co tu chodzi ?
coś jest przytkane ? może jakaś pompa ?
błędów na silniku nie mam - silnik pracuje równo choć mam wrażenie że na LPG jest jakiś bardziej przymulony ....