Strona 1 z 1

[ BPJ 2.0 170 KM] Problem ze smarowaniem

: 13 maja 2018, 15:26
autor: mA6niek
Witam, mam problem po wymianie pompy oleju w 2.0 TFSI. Sama pompa daje ciśnienie rzędu 3,5 bar na ssaniu jednak jest problem ze smarowaniem głowicy. Popychacze klekoczą głośniej jak zimny diesel. Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że w trakcie powstania usterki silnik trochę przejechał na tak klekoczących popychaczach. Panewki i turbo ok. wyżej już olej nie dochodził. Mam zamiar wymienić nieszczęsne popychacze na nowe i przyglądnąć się kanałom olejowym w głowicy. Czekam na wasze sugestie :)
Dołączam filmik. Sorry, że jest bokiem ale głównie chodzi o odgłosy.
https://youtu.be/Jw6lAqOPx2k

: 13 maja 2018, 15:32
autor: repek92
Może odma?

: 13 maja 2018, 15:43
autor: mA6niek
Yyyy, a co ma odma do takiego klekotania? Silnik chodzi równo.

: 13 maja 2018, 15:45
autor: repek92
Może jest zatkana i olej nie pcha do góry? Odma to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli jak jest przytkana i robi się ciśnienie i oleju nie wypcha. To jest tylko do sprawdzenia nie rozwiązanie problemu.

: 15 maja 2018, 19:51
autor: mA6niek
Nie pomyślałbym w ten sposób. Sprawdzę to. Silnik w sumie pracował wzorowo po zakupie (przyjechał na lawecie) potem jednak musiałem 30km przejechać do miejsca docelowego i stwierdziłem, że pojadę o własnych siłach. W połowie drogi zaczęły się klekoty. Pompa oleju była lekko przytarta i to ona była sprawcą całego zamieszania.

[ Dodano: 2018-05-15, 19:51 ]
Czy głowica ma jakieś zaworki odpowiedzialne za doprowadzenie oleju do kanałów olejowych? W jaki sposób można sprawdzić ich drożność? Ktoś mi podpowiedział żeby dmuchnąć sprężonym powietrzem w miejscu czujnika ciśnienia oleju i obserwować co się będzie działo w głowicy. Czy jest to jakieś rozwiązanie? Zamówiłem nowe popychacze i przy okazji wymiany sprawdzę nieszczęsną odmę (przed awarią była ok) oraz przyjrzę się całej reszcie.