Strona 1 z 1

[ BPJ 2.0 170 KM] Pompa oleju wymiana

: 01 maja 2018, 14:39
autor: mA6niek
Witam wszystkich serdecznie. Jest to mój pierwszy post na a6klub.pl.
Kupiłem okazyjnie A6C6 z 2006 roku z silnikiem 2.0 TFSI z udokumentowanym przebiegiem 125 tys km. Niestety okazyjna cena nie była przypadkiem. Sprzedawca uprzedził mnie, że są problemy z silnikiem. Po dostarczeniu auta pod dom odpaliłem go i nic zadzwyczajnego nie zauważyłem. Silnik chodził równo tylko podczas nagrzewania i dodawania gazu słychać było napinacz łańcuszka rozrządu. W ubiegły piątek wybrałem się na przejażdżkę do garażu i w trakcie jazdy zaświeciła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Momentalnie się zatrzymałem i zgasiłem silnik. Myślałem, że olej uciekł bo silnik chodził jak traktor lecz stan oleju był w normie (miałem mały wyciek z miski). Zaczepiłem auto na hol i jechałem na odpalonym klekoczącym silniku do domu ciągnięty przez inne auto.
Teraz zaczną się cyrki. Zdjąłem pokrywę zaworów będąc już w garażu. Wałki suche (wg mnie lekko przytarte) więc problem leży nieco niżej. Zdjąłem miskę i wałki z pompą. Pompa z początku wydawała się zatarta bo nie szło jej obrócić dłonią. Po jej rozebraniu nagle coś puściło i chodziła lekko lecz stan zębów pompy oleju świadczy jednak o jej zużyciu.
W silniku mega syf po Longlifie wręcz nagar.
Chcę zastąpić oryginalną pompę taką bezawaryjną stosowaną np w 1,9 TDI (czy taką z 1.8T?). Pytanie do Was o jakim oznaczeniu szukać pompy? Są gotowe zestawy na alledrogo ale chciałbym zobaczyć czy coś zaoszczędzę kupując wszystko w detalach. Na jednej z aukcji znalazłem taki oto zestaw:

* POMPA OLEJU : 03G 115 105

* KOŁO WAŁU KORBOWEGO : 06A 105 209 B

* ŁAŃCUCH : 038 115 230 A

* NAPINACZ : 038 115 130

* PRZEGRODA OLEJOWA : 038 103 623

* USZCZELNIACZ WAŁU : 038 103 085 E

* KANAŁ SSĄCY : 038 115 251 B

* ORING : N 028 222 2

* ŚRUBA : N 909 450 02

* ŚRUBA : N 907 040 07

Czy podejdzie on do 2.0 TFSI?

Kolejne pytanie to czy narobiłem więcej szkód jadąc na biegu jałowym? Turbo... panewki? (sprawdzę to dopiero w piątek).
Odkryłem również mega syf w misce olejowej (wszystko metaliczne przyciągnięte przez magnes). Po rozebraniu jednoznacznie stwierdzam, że już ktoś tam grzebał przy pompie.

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Łukasz
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

: 20 sty 2019, 02:16
autor: lukstorpeda
tu masz caly kompletny zestaw z wszystkimi narzedziami i instrukcja wymiany ...

https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11

: 20 sty 2019, 02:19
autor: mat1324
Spróbuj jeszcze raz wrzucić link do tego sklepu, a dostaniesz bana...