Strona 1 z 1

[ BDW 2.4 177 KM] Nierówna praca na biegu jałowym i błąd P00

: 23 kwie 2018, 17:18
autor: Liberxxx
Jako nowy użytkownik witam serdecznie serdecznie wszystkich forumowiczów. Od miesiąca jestem posiadaczem Audi A6 C6 2.4 które niestety zaczęło sprawiać kłopoty zaraz po zakupie.

Auto to:
A6 c6 z 2006 roku
Przebieg: 77000km (sprawdzony i potwierdzony)

Silnik pracuje bardzo cicho. Nie występują absolutnie żadne stuki, wycie czy klekotanie. Niestety na biegu jałowym czuć lekkie drgania silnika co doprowadza mnie do szału jako iż lobię gdy moje auta są w 100% mechanicznie sprawne. Problem zapewne związany jest z powracającym błędem P00020.

Poniżej zamieszczę kilka fotek z VCDS-a licząc że osoba kumata naświetli mi sytuację.

Zaraz po zakupie zrobiłem jak poniżej:
- wymiana oleju na shell 5w30 syntetyk
- nowe swiece
- filtry
- filtr paliwa
- paski

Jednym słowem pełny serwis więc powyżej wymienione na pewno nie są częścią problemu.

Wymieniłem także oba solenoidy sterujące zmiennymi fazami co ku mojemu zdziwieniu niestety nie pomogło. Zamieniałem solenoidy miejscami ale błąd nie przeskakuje na drugi bank. Zamieniałem tez miejscami czujniki położenia wałka ale błąd nadal jest gdzie był.

Zaczynam się martwić czy problem nie leży w wariatorze lub rozrządzie ale czy to możliwe przy 77tys km? Przebieg jest potwierdzony a pełna książka i stan auta wskazują że zawsze było dopieszczane.

Bardzo proszę o pomoc w diagnozie usterki!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2018-04-23, 17:18 ]
Przez ostatnie dni po skasowaniu błędu auto chodziło lepiej. Dziś po podłączeniu pow VCDS widzę , że błąd powrócił ale z mallfunction zmienił się na intermittent czyli błąd nie jest stały.

Czy możecie podpowiedzieć jak sprawdzić wiązkę zasilającą solenoid zmiennych faz rozrządu? Może jest opcja podpięcia się bezpośrednio pod ECU i poprowadzenia przewodu prosto do solenoidu żeby wyeliminować problem w samych kablach?

Będę naprawdę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie czy podpowiedzi. Byłem w kilu lokalnych warsztatach ale albo nie mają pojęcia albo chcą wymieniać rozrząd bez zerknięcia nawet na auto.

: 23 kwie 2018, 18:06
autor: zwonko
Wg tych screenów to rozrządowi do ideału brakuje. Do tego wypada zapłon na 4tym.

: 23 kwie 2018, 18:10
autor: Liberxxx
Dzięki za wkład w temat. Możesz proszę rozwinąć swoją wypowiedź?

Co do wypadającego zapłonu to zdarza się to sporadycznie ale się zdarza. Nie tylko na 4 cylindrze. W dni w które auto chodzi gorzej potrafi wypadać na 1, 3 i 4 cylindrze.

Czy to w ogóle możliwe żeby rozrząd rozsypał się po 77000KM ? Auto znam od nowości, jeździła nim kobieta w średnim wieku, serwisowane regularnie... Jeśli faktycznie się posypał to brak mi słów żeby opisać niekompetencję marki i inżynierów...

: 23 kwie 2018, 21:41
autor: zwonko
Ustawienie rozrządu to grupa 093. VW dopuszcza bodajze od -6 do +3. Przy czym praktyka wskazuje że normy w serwisówkach są nieco wysokie. Ideał to 0. Obie wartości powinny być zbliżone (na obu bankach), a u Ciebie nie są.
Nie koniecznie rozrządu się rozsypał, coś mogło być robione, coś sie przestawić itp... Problem jest w tym, że w tych autach, sporo maherów zmieni i ustawi rozrząd, ale jak to zrobi... to już zupełnie inna bajka. Przeglądnij sobie tematy silników V6 czy V8. Zaryzykuje stwierdzenie że w co trzecim jest kiepsko ustawiony rozrząd.

: 24 kwie 2018, 10:36
autor: Liberxxx
OK rozumie, czyli co powinienem teraz zrobić? Jak już mówiłem mechaników dobrych w moich stronach porostu nie ma. Mogę postawić z waszą pomocą diagnozę kupić części i mieć nadzieję że najlepszy mechanik jakiego znam dobrze to poskłada.

Czy powinienem na początek wymienić same napinacze górne napinacze i łańcuchy?

Wywalić silnik i dać do przejrzenia licząc na to że faktycznie coś się przestawiło?

Może jeździć jak jest dopóki z autem nie zacznie się coś dziać i wtedy zmienić cały rozrząd?

: 24 kwie 2018, 18:26
autor: zwonko
Ja Ci więcej niestety nie jestem w stanie pomóc. Nie znam tych autek, wiem tyle co widze po tych screenach. Możesz zrobić logi choć nie sądze że to coś da. Możesz poszukać po forum tematów czy da się jakoś ocenić ten rozrząd.
Liberxxx pisze:mieć nadzieję że najlepszy mechanik jakiego znam dobrze to poskłada.
tyle co moge Ci podpowiedzieć to wg mnie to za mało, bo widzę na forum że jest dużo problemów z ustawieniem rozrządu

: 24 kwie 2018, 18:37
autor: jaris2
Ja bym jeździł dopóki problem nie jest bardzo wyczuwalny wymiana rozrządu może nie rozwiązać problemu A pakujesz się w koszty spore

: 23 maja 2018, 18:20
autor: Liberxxx
Chyba tak zrobię ale strasznie mi to krzyzuje plany. Zamowilem juz 19ki i zawieszenie. Chcialem wydac troche kasy i cieszyc sie A6 przez pare lat jako ze malo jezdze a przebieg jest niski. Teraz czuję się jak bym jeździł bombą zegarowa i nie wiem czy warto inwestować w auto które może się posypać w każdej chwili.

Może jeszcze ktoś się wypowie i doradzi co począć.

[ Dodano: 2018-05-23, 18:20 ]
Tak więc w aucie wymieniłem oba napinacze, cewki, swiece i olej. Synchronizacja rozrządu idealnie na 0KW.

Niestety problem jak był tak jest. Auto nadal nierówno chodzi na biegu jałowym i nadal powraca błąd P00020. Auto jeździ lepiej i czuć, że poprawka rozrządu pozytywnie wpłynęła na pracę silnika ale co dalej?

Mechanicy rozkładają ręce. Wszystko co można było wymienić wymienione. Macie jakieś pomysły?

: 23 maja 2018, 21:54
autor: jaris2
Proponuję jeszcze sprawdzić wtryskiwacze ( "może któryś leje"). Sprawdzales może poduszki silnika? Obstawiam że to może być dwumasa jeszcze chociaż przy takim przebiegu to wątpliwe

: 28 maja 2018, 12:41
autor: Liberxxx
Auto ewidentnie gubi zaołon na 4 cylindrze i stąd nierówna prace. Swiece zmienione, cewki zamieniane ale bez zmian. Sprawdzę jeszcze kompresje na cylindrach. Maciej jakieś pomysły co może powodować misfire?

: 28 maja 2018, 20:10
autor: predki
sprawdz kompresje , instalacje do cewki czy piny nie sa luzne itp...

: 20 cze 2018, 18:10
autor: sysiu1989
i jak wygląda sprawa ? mi też wyskoczył kilka razy błąd P0020 i P0021 mechanicy stawiają na rozrząd tylko że u mnie chodzi równo silnik. ogólnie wydaje mi sie że nie ma takiej mocy od startu

: 28 lis 2018, 21:23
autor: Nexmader
Mialem tez problem z nierowna praca na wolnych i czasem wypadal zaplon na 1 2 lub 3 garze. Winny byl zawor faz rozrzadu (solenoid czy jos tak)
Zamienic najpierw pomiedzy bankami i sprawdzic czy blad sie przeniesie, jesli tak to wszystko jasne.
Pzdr