[ BDW 2.4 177 KM] Nierówna praca na biegu jałowym i błąd P00
: 23 kwie 2018, 17:18
Jako nowy użytkownik witam serdecznie serdecznie wszystkich forumowiczów. Od miesiąca jestem posiadaczem Audi A6 C6 2.4 które niestety zaczęło sprawiać kłopoty zaraz po zakupie.
Auto to:
A6 c6 z 2006 roku
Przebieg: 77000km (sprawdzony i potwierdzony)
Silnik pracuje bardzo cicho. Nie występują absolutnie żadne stuki, wycie czy klekotanie. Niestety na biegu jałowym czuć lekkie drgania silnika co doprowadza mnie do szału jako iż lobię gdy moje auta są w 100% mechanicznie sprawne. Problem zapewne związany jest z powracającym błędem P00020.
Poniżej zamieszczę kilka fotek z VCDS-a licząc że osoba kumata naświetli mi sytuację.
Zaraz po zakupie zrobiłem jak poniżej:
- wymiana oleju na shell 5w30 syntetyk
- nowe swiece
- filtry
- filtr paliwa
- paski
Jednym słowem pełny serwis więc powyżej wymienione na pewno nie są częścią problemu.
Wymieniłem także oba solenoidy sterujące zmiennymi fazami co ku mojemu zdziwieniu niestety nie pomogło. Zamieniałem solenoidy miejscami ale błąd nie przeskakuje na drugi bank. Zamieniałem tez miejscami czujniki położenia wałka ale błąd nadal jest gdzie był.
Zaczynam się martwić czy problem nie leży w wariatorze lub rozrządzie ale czy to możliwe przy 77tys km? Przebieg jest potwierdzony a pełna książka i stan auta wskazują że zawsze było dopieszczane.
Bardzo proszę o pomoc w diagnozie usterki!
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[ Dodano: 2018-04-23, 17:18 ]
Przez ostatnie dni po skasowaniu błędu auto chodziło lepiej. Dziś po podłączeniu pow VCDS widzę , że błąd powrócił ale z mallfunction zmienił się na intermittent czyli błąd nie jest stały.
Czy możecie podpowiedzieć jak sprawdzić wiązkę zasilającą solenoid zmiennych faz rozrządu? Może jest opcja podpięcia się bezpośrednio pod ECU i poprowadzenia przewodu prosto do solenoidu żeby wyeliminować problem w samych kablach?
Będę naprawdę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie czy podpowiedzi. Byłem w kilu lokalnych warsztatach ale albo nie mają pojęcia albo chcą wymieniać rozrząd bez zerknięcia nawet na auto.
Auto to:
A6 c6 z 2006 roku
Przebieg: 77000km (sprawdzony i potwierdzony)
Silnik pracuje bardzo cicho. Nie występują absolutnie żadne stuki, wycie czy klekotanie. Niestety na biegu jałowym czuć lekkie drgania silnika co doprowadza mnie do szału jako iż lobię gdy moje auta są w 100% mechanicznie sprawne. Problem zapewne związany jest z powracającym błędem P00020.
Poniżej zamieszczę kilka fotek z VCDS-a licząc że osoba kumata naświetli mi sytuację.
Zaraz po zakupie zrobiłem jak poniżej:
- wymiana oleju na shell 5w30 syntetyk
- nowe swiece
- filtry
- filtr paliwa
- paski
Jednym słowem pełny serwis więc powyżej wymienione na pewno nie są częścią problemu.
Wymieniłem także oba solenoidy sterujące zmiennymi fazami co ku mojemu zdziwieniu niestety nie pomogło. Zamieniałem solenoidy miejscami ale błąd nie przeskakuje na drugi bank. Zamieniałem tez miejscami czujniki położenia wałka ale błąd nadal jest gdzie był.
Zaczynam się martwić czy problem nie leży w wariatorze lub rozrządzie ale czy to możliwe przy 77tys km? Przebieg jest potwierdzony a pełna książka i stan auta wskazują że zawsze było dopieszczane.
Bardzo proszę o pomoc w diagnozie usterki!
[ Dodano: 2018-04-23, 17:18 ]
Przez ostatnie dni po skasowaniu błędu auto chodziło lepiej. Dziś po podłączeniu pow VCDS widzę , że błąd powrócił ale z mallfunction zmienił się na intermittent czyli błąd nie jest stały.
Czy możecie podpowiedzieć jak sprawdzić wiązkę zasilającą solenoid zmiennych faz rozrządu? Może jest opcja podpięcia się bezpośrednio pod ECU i poprowadzenia przewodu prosto do solenoidu żeby wyeliminować problem w samych kablach?
Będę naprawdę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie czy podpowiedzi. Byłem w kilu lokalnych warsztatach ale albo nie mają pojęcia albo chcą wymieniać rozrząd bez zerknięcia nawet na auto.