[ BDW 2.4 177 KM] Sonda lambda B1 S1
: 16 lut 2018, 14:22
Cześć,
niestety ostatnio pokazał się CHECK ENGINE. Podpiąłem pod komputer i dostałem taki błąd:
009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 513342 km
Time Indication: 0
Date: 2018.02.11
Time: 18:54:41
Freeze Frame:
RPM: 1056 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 39.0°C
Part Throttle
Time: 332.8 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0000 0000
Opis dość jasny. Błąd związany z sondą lambda. Z tego co udało mi się wyczytać to B1 S1 to jest po lewej stronie silnika (strona pasażera) i jest to ta 5 przewodowa. Udało mi się sprawdzić, że pomiędzy przewodami do grzałki (niebieski i żółty) jest około 4 ohm. Napięcie dochodzące do tych przewodów to około 9V.
Z tego co zrozumiałem to pomiędzy szarym (Vs) a czarnym (masa) powinno być napięcie refencyjne 450 mV, niestety pomiędzy nimi nie ma żadnego napięcia.
Próbowałem również sprawdzić czy pomiędzy przewodem białym (Ip) a czarnym pojawia się jakieś napięcie podczas pracy silnika. Cały czas napięcie było około 30 mV.
Moje pytanie czy to sonda jest do wymiany, czy może coś z jej zasilaniem etc? Jeśli coś jeszcze da się sprawdzić to proszę o sugestie. Chciałbym uniknąć wymiany sondy jeśli jest to wina zasilania. Oczywiście jeśli to jednak sonda to bez wymiany się nie obejdzie.
Pozdrawiam,
Sebastian
niestety ostatnio pokazał się CHECK ENGINE. Podpiąłem pod komputer i dostałem taki błąd:
009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 513342 km
Time Indication: 0
Date: 2018.02.11
Time: 18:54:41
Freeze Frame:
RPM: 1056 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 39.0°C
Part Throttle
Time: 332.8 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0000 0000
Opis dość jasny. Błąd związany z sondą lambda. Z tego co udało mi się wyczytać to B1 S1 to jest po lewej stronie silnika (strona pasażera) i jest to ta 5 przewodowa. Udało mi się sprawdzić, że pomiędzy przewodami do grzałki (niebieski i żółty) jest około 4 ohm. Napięcie dochodzące do tych przewodów to około 9V.
Z tego co zrozumiałem to pomiędzy szarym (Vs) a czarnym (masa) powinno być napięcie refencyjne 450 mV, niestety pomiędzy nimi nie ma żadnego napięcia.
Próbowałem również sprawdzić czy pomiędzy przewodem białym (Ip) a czarnym pojawia się jakieś napięcie podczas pracy silnika. Cały czas napięcie było około 30 mV.
Moje pytanie czy to sonda jest do wymiany, czy może coś z jej zasilaniem etc? Jeśli coś jeszcze da się sprawdzić to proszę o sugestie. Chciałbym uniknąć wymiany sondy jeśli jest to wina zasilania. Oczywiście jeśli to jednak sonda to bez wymiany się nie obejdzie.
Pozdrawiam,
Sebastian