Strona 1 z 2

[ BDW 2.4 177 KM] drgania galki i silnika

: 07 sty 2018, 18:54
autor: rucu86
witam forumowiczow ...jestem swiezo po wymianie kola dwumasowego i kompletu sprzegla w mojej c6 2.4 BDW manual ...i tu pytanie do majacych audice z tym samym silnikem - przed wymiana mialem straszne drgania na bude i na biegu jalowym byly odczuwalne drgania ktore przenosily sie na galke zmiany biegow ..po wymianie drgania budy nie ma lecz galka delikatnie drzy co mnie martwi <nerwus> jak jest u was ?? tak te auta maja czy u was nic nie drzy ?? pozatym silnikiem tez delikatnie telepie ...prosze o pomoc i pozdrawiam

: 08 sty 2018, 16:30
autor: kenzi
Posprawdzaj zawory solenoidowe te co sterują wariatorami.

: 12 sty 2018, 17:00
autor: mat695
U mnie nie drży na biegu jałowym. Jak położę na niej rękę to czuję, że silnik chodzi ale nie nazwałbym tego drganiami.
Możesz opisać dokładniej jakie miałeś objawy przed wymianą? Przy konkretnych prędkościach dragania, zawsze czy czasem?

: 15 sty 2018, 16:40
autor: kamilwwe
Witam. Mój brat też ma podobny problem Audi A6 C6 2.4 BDW z 2006r z drganiami silnika i wywala mu błąd :000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
Wyjęliśmy obydwa zawory sterujące wariatorami i zostały wyczyszczone i sprawdzone pod kątem działania i dalej to samo , rozrządu nie słychać z rana.
Dziś podpiąłem VCDS-a i zrobiłem fotki dla bloków 91,92,93 może ktoś kumaty może mi powiedzieć w czym tkwi problem?

: 15 sty 2018, 16:53
autor: mat695
Zdecydowanie za duża róznica na obydwu głowicach. W jednej -6 w drugiej +4, rozrząd niebawem poprosi o wymianę a już jest poza tolerancją która wynosi +/-4 dla każdego banku przy czym różnica między bankami nie większa niż 4.
Zamień solenoidy miejscami i zobacz czy błąd przejdzie na drugi bank. Jak tak to kup nowy.

: 15 sty 2018, 18:39
autor: kamilwwe
Tylko że rozrząd był w niej wymieniany ponad rok temu i przejechane na nim może jest max. 40 tyś. i tam pierwszymi objawami był furgot przy odpalaniu z rana i komp wypluwał błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Nie znam się za mocno na tych blokach ale mi się wydaje że to któryś z wariatorów bo w bloku 93 czyli canshaft adjustment adaptation =dostosowanie regulacji wałka rozrządu. Tylko który i czy na pewno? Poczekam jeszcze na opinie innych a jutro zamienię miejscami te zawory. <uoee>

: 15 sty 2018, 18:44
autor: mat695
Zatem mało dokładnie ustawili Ci rozrząd. Do wymiany masz w takim razie tylko solenoid, rozrząd do korekty.

: 15 sty 2018, 21:24
autor: mundial_82
no zbyt duza roznica na ustawieniu rozrzdu ja rozrzad wymieniany mialem 2tyg temu i mam swietnie ustawiony nie z taka roznica

[ Dodano: 2018-01-15, 21:24 ]
na 93 mam po lewej -0,4 po prawej 0,8 to znaczna roznica jak u ciebie

: 30 sty 2018, 13:22
autor: kamilwwe
Solenoidy zamienione stronami ponad tydzień jeżdżę i VCDS nie wyrzuca żadnego błędu a silnikiem nadal trzęsie. Dodam jeszcze że zaobserwowałem że jak silnik odpalić z rana to drgania są prawie nie wyczuwalne najgorzej jest jak już osiągnie 90 stopni,na obrotomierzu wskazówka nie faluje ale jak podepnę kompa to w blokach obroty skaczą od 680-720. Cóż dalej począć cóż dalej wymieniać? <mysli>

: 30 sty 2018, 13:40
autor: mat695
Bo masz źle rozrząd ustawiony!

: 30 sty 2018, 13:46
autor: kamilwwe
Czyli zablokować wał , zwalić pokrywy zaworowe sprawdzić czy dadzą się zablokować wałki ?
A może wina leży po stronie wariatora czy też górnego napinacza na banku nr.1 ?

: 01 lut 2018, 12:18
autor: mat695
Najpierw zaczyna się od poprawnego ustawienia rozrządu za pomocą blokad. Zwłaszcza, że wymieniałeś rozrząd. Jakiś Janusz Ci to ustawił na oko i oto efekt.

: 05 lut 2018, 15:48
autor: kamilwwe
Nie był to żaden Janusz ani Mirek tylko mój dobry mechanik tylko żeby do niego się dostać trzeba poczekać w kolejce bo ma dużo roboty, chciałem sam coś pokombinować nim oddam auto na warsztat.
Po weryfikacji mojego mechaniora okazało się że górnym prawym napinaczu zaciął się tłoczek ,który wypycha ślizg. Nowy napinacz i sprawa załatwiona silnik pracuje idealnie a w grupie 93 pokazuje po prawej -0,5 po lewej 0,9.
Więc problem uważam za rozwiązany <lol> auto świetnie pracuje nie wypluwa żadnych błędów. Dziękuje wszystkim za pomoc w mojej sprawie.

: 05 lut 2018, 15:53
autor: mat695
O i teraz jest jak ma być :)

: 19 lut 2018, 21:52
autor: rucu86
przed wymiana mialem mocne drgania galki na biegu jalowym ,natomiast po wymianie tez drzy ale znacznie delikatniej ...wyczulem ze gdy wcisne sprzeglo na danym biegu podczas jazdy to galka przestaje drzyc :| no i ten silnik tez drzy jakos dziwnie ...bylem w serwisie po wymianie to rozmawialem z mechanikem to stwierdzil ze gdy auto ma najechane 220 tys to juz jakies tam drgania sie pokazuja w aucie ..niewiem czy to nie byla czasem odpowiedz na odczepke /