Strona 1 z 1

[ AUK 3.2 256 KM] Błąd P0391 (G301) Rozrząd czy elektryka ?

: 27 gru 2017, 20:30
autor: klasyk
Witam towarzystwo.
Od niedawna stałem się posiadaczem C6 Quattro z z silnikiem 3,2 FSI z 2005. Przebieg rzeczywisty wg ASO to prawie 280 tys.
Po zakupie zrobiłem zmiany płynów i filtrów, uszczelki pod deklami zaworów, tuleje sanek i wszystko co wydawało mi się niezbędne do bezproblemowej eksploatacji samochodu. Z rozrządu nie dochodziły żadne złe odgłosy.
Po tych naprawach, zdarzało się, że silnik raz na jakiś czas przygasał na biegu jałowym dlatego ponownie trafił do mechanika. Ten szybko wykrył olej w gniazdach świec i uznał, że to on odpowiada za nierównomierna obroty. Okazało się, że olej wycieka spod uszczelek ramki głowicy.
Uszczelki zostały wymienione ale pojawił się inny problem - silnik pracuje nierównomiernie, brakuje mu mocy. Oto logi z VCDS:


3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
000913 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G301)
P0391 - 006 - niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 6
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 224828 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.06
Czas: 11:50:54

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1344 /min
Ilość powietrza/Obr.: 239.8 mg/suw
Temperatura: 12.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 0.0 km/h

008825 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
P2279 - 009 -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 6
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 224828 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.06
Czas: 11:50:54

000104 - MAP/MAF -- powiązanie z położeniem przepustnicy
P0068 - 007 - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100010
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 224828 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.06
Czas: 11:51:12

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 864 /min
Ilość powietrza/Obr.: 207.1 mg/suw
Temperatura: 27.0*C
Bieg jałowy
Napięcie: 13.26 V
Bity binarnie: 00000010

W sieci podobnej sekwencji błędów nie znalazłem.
Na pierwszy ogień poszła wymiana czujnika G301 (pozycja 10 na załączonym rysunku), bo już podczas zakupu serwis poinformował mnie o sporadycznych błędach związanych z tym czujnikiem. Niestety po wymianie żadnej poprawy nie odnotowałem.

Obrazek

Wykluczyłem rozrząd, bo nie ma błędów związanych z synchronizacją wałków czy ich wadliwym położeniem. Nie wiem czy to słuszne wykluczenie. Może jednak lewy łańcuch przeskoczył przy okazji wymiany uszczelki ramki lewej głowicy.
Liczę, że wypowie się ktoś z lepszą znajomością materii.

Kłaniam się i proszę o wsparcie ;)

: 28 gru 2017, 17:52
autor: Schadow02
Sprawdź czy pan mechanik nie przycisnoł wiązki jak wymieniał uszczelki pokrywy glowic

: 29 gru 2017, 11:49
autor: klasyk
Schadow02 pisze:Sprawdź czy pan mechanik nie przycisnoł wiązki jak wymieniał uszczelki pokrywy glowic
Gdyby tak było, to zważywszy na grubość wiązki, w miejscu przyciśnięcia miałbym bardzo poważny wyciek oleju.

Teraz idę tym tropem: link Dwa z kilku błędów odczytanych z VCDS się zgadzają.
Jutro odbieram z serwisu nowy elektrozawór wałka rozrządu.


>>> EDIT >>>

Informacja dla podobnych pechowców. Usterka usunięta. Wymieniono elektrozawór (nastawnik faz rozrządu wg schematu N319, czyli dolny od strony kierowcy) na nowy VAICO. Błędów zero. Można cieszyć się jazdą.
VCDS choć nie jest bardzo precyzyjny, to okazał się niezbędny, bo spece od VW i Audi w ciemno chcieli robić rozrząd.