Porównanie kosztów 2.4 v6 vs. 2.0 TFSI
: 02 lis 2017, 14:41
Witam
Po bezowocnym poszukiwaniu A4 B7 1.8TQ lub 2.0TQ szukam jakiejś alternatywy. Padło na A6 C6. Poczytałem troszkę Waszego forum i coś już tam wiem o tych motorach. Skłaniam się bardziej ku 2.0TFSI bo to w zasadzie ten sam motor co w B7 tyle, że zblokowany na 170KM. Szkoda tylko, że nie występuje w Quattro jak w B7. Wiem, że 2.4 w C6 to już nie ta sama pancerna jednostka co w C5. Znam mniej więcej wady tych silników i chyba jednak 2.0 wypadaj tutaj lepiej jeśli chodzi o koszty utrzymania. Liczę się z tym, że w C6 eksploatacja będzie droższa niż w B7 jeśli chodzi o podzespoły. Co w przypadku silnika? W 2.4 przeraża mnie ten rozrząd i koszty jego wymiany. Za 3 tys.- 3,5 tys. można do ideału doprowadzić 2.0 i jeszcze pomyśleć o jakimś wirusie na te ~200 KM. Oba silniki mają problem z osprzętem rozrządu tyle, że w 2.0 można to zrobić w rozsądnych pieniądzach.
Z porównania to
2.4 V6:
-problem z rozrządem (ślizgi itp.)
2.0 T
-problem z napinaczem łańcuszka
-problem z pompą oleju
-jakiś tam pobór oleju (jeśli taki jak w B7 czyli ok. 1l na 10k to nie tak źle)
Co byście doradzili? W 2.4 V6 jedynie przekonuje mnie Quatrro. Oczywiście skrzynia manual bo multitronicu już wiem
Pozdrawiam
Po bezowocnym poszukiwaniu A4 B7 1.8TQ lub 2.0TQ szukam jakiejś alternatywy. Padło na A6 C6. Poczytałem troszkę Waszego forum i coś już tam wiem o tych motorach. Skłaniam się bardziej ku 2.0TFSI bo to w zasadzie ten sam motor co w B7 tyle, że zblokowany na 170KM. Szkoda tylko, że nie występuje w Quattro jak w B7. Wiem, że 2.4 w C6 to już nie ta sama pancerna jednostka co w C5. Znam mniej więcej wady tych silników i chyba jednak 2.0 wypadaj tutaj lepiej jeśli chodzi o koszty utrzymania. Liczę się z tym, że w C6 eksploatacja będzie droższa niż w B7 jeśli chodzi o podzespoły. Co w przypadku silnika? W 2.4 przeraża mnie ten rozrząd i koszty jego wymiany. Za 3 tys.- 3,5 tys. można do ideału doprowadzić 2.0 i jeszcze pomyśleć o jakimś wirusie na te ~200 KM. Oba silniki mają problem z osprzętem rozrządu tyle, że w 2.0 można to zrobić w rozsądnych pieniądzach.
Z porównania to
2.4 V6:
-problem z rozrządem (ślizgi itp.)
2.0 T
-problem z napinaczem łańcuszka
-problem z pompą oleju
-jakiś tam pobór oleju (jeśli taki jak w B7 czyli ok. 1l na 10k to nie tak źle)
Co byście doradzili? W 2.4 V6 jedynie przekonuje mnie Quatrro. Oczywiście skrzynia manual bo multitronicu już wiem

Pozdrawiam