Strona 1 z 1

Porównanie kosztów 2.4 v6 vs. 2.0 TFSI

: 02 lis 2017, 14:41
autor: Damianq
Witam

Po bezowocnym poszukiwaniu A4 B7 1.8TQ lub 2.0TQ szukam jakiejś alternatywy. Padło na A6 C6. Poczytałem troszkę Waszego forum i coś już tam wiem o tych motorach. Skłaniam się bardziej ku 2.0TFSI bo to w zasadzie ten sam motor co w B7 tyle, że zblokowany na 170KM. Szkoda tylko, że nie występuje w Quattro jak w B7. Wiem, że 2.4 w C6 to już nie ta sama pancerna jednostka co w C5. Znam mniej więcej wady tych silników i chyba jednak 2.0 wypadaj tutaj lepiej jeśli chodzi o koszty utrzymania. Liczę się z tym, że w C6 eksploatacja będzie droższa niż w B7 jeśli chodzi o podzespoły. Co w przypadku silnika? W 2.4 przeraża mnie ten rozrząd i koszty jego wymiany. Za 3 tys.- 3,5 tys. można do ideału doprowadzić 2.0 i jeszcze pomyśleć o jakimś wirusie na te ~200 KM. Oba silniki mają problem z osprzętem rozrządu tyle, że w 2.0 można to zrobić w rozsądnych pieniądzach.

Z porównania to

2.4 V6:
-problem z rozrządem (ślizgi itp.)

2.0 T
-problem z napinaczem łańcuszka
-problem z pompą oleju
-jakiś tam pobór oleju (jeśli taki jak w B7 czyli ok. 1l na 10k to nie tak źle)

Co byście doradzili? W 2.4 V6 jedynie przekonuje mnie Quatrro. Oczywiście skrzynia manual bo multitronicu już wiem ;)

Pozdrawiam

: 07 lis 2017, 19:51
autor: mat695
Poruszam się 2.4 Q manual. Myślę, że ważne jest w jaki przebieg celujesz. Ja swój kupiłem przy 139,000 w Sztokholmie. Wymiany oleju long life są kompletną porażką, stąd istotne by jak najszybiej przejść na wymiany co 10,000. Jeżdzę już rok i jeśli chodzi o silnik to wymieniłem tylko jeden zawór do sterowania zmiennymi fazami rozrządu (ok 350 PLN). Korekty rozrządu mam bliskie zeru, więc jest w bardzo dobrym stanie. Jak kupisz coś podobnego to z pewnością będziesz się cieszył bezawaryjną pracą. Wspominałeś, że 2.0 pali olej. Z większością silników V od Audi chyba podobnie, chodź są tacy co twierdzą że nie bierze. Mój bierze ok 100 ml/1000 km a dźwięk układu V to jest to :)

: 18 lis 2017, 16:12
autor: kris-KS
Kolego Damianq zawsze możesz poszukac wersji niemieckiej 2.0 tfsi. Ja mam taką i zamiast łancuszka mam pasek rozrządu i problem napinacza zniknie a wymiana paska jest co 180 tys.km lub co 6 lat wedlug producenta :)

: 18 lis 2017, 16:26
autor: mat695
No to już będzie chyba olej na potęgę zżerać :)

: 19 lis 2017, 15:31
autor: kris-KS
Jeśli mówisz o 2.0tfsi to mam go dopiero od roku i do tej pory nie zauważyłem żeby pochlaniał jakos mocno olej :) Na przejechane 10tys.km dolalem nie cały litr a jeźdze dosc dynamicznie i w wiekszosci po miescie :]

: 19 lis 2017, 15:50
autor: mat1324
W swoim 3.0 TDI dolewam może maksymalnie 50-100 ml, ale na 15 tysięcy km i to głównie po jeździe autostradowej z dużo większymi prędkościami przez dłuższy czas.

: 19 lis 2017, 17:31
autor: kris-KS
Dla pewnosci sprawdzilem i na 10646km dolalem 650-700ml a słyszalem i widzialem,ze na 10tys.km ludzie dolewaja po 2-3 litry...w serwisie dowiedziałem się,ze moj model moze pobierac do 2 litrow na 10tys.km i producent uznaje to za normę,ktora nie wymaga ingerencji.

: 19 lis 2017, 17:34
autor: mat1324
Czyli na 15 tysięcy km trzeba dolać 3 litry oleju, więc ponad połowę pojemności całego układu smarowania <luzik> . Teoretycznie wystarczy tylko zmieniać filtr i dolewać olej :p .

Mam porównanie do diesla i tu pobór oleju nie jest czymś normalnym. W SPAM go granicznej wartości, to u Ciebie nie jest aż tak źle :] .

: 19 lis 2017, 17:46
autor: kris-KS
Z producentem sie nie kloce ale 3 litry od wymiany do wymiany moim zdaniem to troche za duzo <mysli> Slyszałem teź,ze rodzaj oleju ma znaczenie i choc audi zaleca cartrola moj mimo tego,ze byl serwisowany w audi ma zalany pelny syntetyk ale shella :] W razie wzrostu poboru bede szukal pomocy u mechanika.