Witam kolegów,
pawelk600 pisze:W A6 C6 2.4 jest łańcuch a przy łańcuchu nie ma ustalonego okresu na wymianę. ÂŁańcuch na wystarczyć na cały żywot silnika. Wymiana tylko przy remoncie silnika.
No właśnie. Ja mam A6kę z 2006 rok, która ma 155 tys. km przebiegu (sprawdzonego) i od połowy roku wywala mi błąd rozrządu. Niby, że markery rorządu na obu wałkach spóźniają się. Taki błąd mam jak podłączę sobie swój własny zestaw VAG. Wywala też kontrolkę serwisową.
Przy zapalaniu, na zimnym silniku, wyraźnie też słychać rozrząd przez parę pierwszych chwil. Raz mi się też zdarzyło, że kilka minut po zapaleniu zawory (a raczej ich popychacze) zaczęłu klekotać. Zatrzymałem silnik i włączyłem go ponownie i klekotanie ustało.
Co tu dużo mówić, przestałem autem jeździć 2 tygodnie temu, wstawiłem do garażu i zastanawiam się co z tym fantem zrobić.
Skoro jest łańcuch, no to przecież w czym problem? Przeskoczyć nie może.
Jeden spec powiedział mi, że to może być napinacz, który się jakoś poluzował i dlatego łańcuch się trochę przesuwa i stąd wywala błąd, ale w serwisie jak o to pytałem nie za bardzo się z tym zgadzali.
Generalnie, poza tym głośnym rozrządem na rozruchu silnik chodzi zupełnie ok.
Macie może jakieś pomysły co to może być?
Pozdr.