Strona 1 z 1

[ BVJ 4.2 349 KM] Kopcenie ,plucie sadzą z prawego tłumnika

: 20 sie 2017, 10:57
autor: KISZA
Witam w moim Audi A6 C6 2006 Allroad Quattro 4.2FSI BVJ ,nastąpiła kolejna usterka, objawem jest lekkie szarpanie jednostką napędową na jałowych obrotach jak i podczas jazdy.Objaw ten nasila się gdy silnik bardziej się nagrzewa.Z tylniej prawej rury wydechowej wydostaje się czarnawy dymek z wyraźnie plującą sadzą i czuć niedopaloną benzynę.Zdemontowałem świece zapłonowe wszystkie i te po prawej stronie silnika były bardzo okopcone (nawet w piecu mam mniej sadzy :p ). Diagnoskop wykazał zero błędów oprócz prawej poduszki silnika , ale moim zdaniem to nic nie ma wspólnego z tym. Zaznaczam ,że ostatnio wymieniałem wszystkie przekaźniki na nowe bo były zużyte i wywalały błędy na kompie. Miałem chwilowo odłączony komputer (czy to mogła być przyczyna?) , Tylko prawa strona silnika tak mi wariuje ,
wykresy temp z katalizatorów też się różnią od siebie o około 50 stopni a prędzej miałem po równo temperaturę.
Moim zdaniem albo Sondy Lambda z prawej strony albo mapa sterującą prawą stroną silnika.
Poradźcie koledzy :(

: 17 wrz 2017, 21:21
autor: mistrzu480
Witam kolego u mnie tak się stało po wymianie świec na nowe okazało sie że była luźna wtyczka na silniku sterującym klapami w kolektorze ssącym ten czarny dym to objaw złego składu mieszanki paliwo powietrze idz w tym kierunku u mnie była do wymiany wtyczka od jednego z silników regulujących klapy umieszczonych z przodu kolektora ssącego wymieniłem i spokój
trzeba później skasować błędy u mnie musiał być odpalony silnik wtedy klapy sie przestawiły i spokój <lol>

: 26 wrz 2017, 23:54
autor: KISZA
Dzięki kolego za podpowiedź ,w najbliższym czasie sprawdzę te wtyczki od silników sterującymi klapami.
Obroty podczas jazdy tak falują w zakresie tylko 50 RPM , objaw z tą nierówną pracą silnika nasila mi się jak jest zimno i wilgotno i być może własnie gdzieś nie łączy jedna z wtyczek. :)

Re: [ BVJ 4.2 349 KM] Kopcenie ,plucie sadzą z prawego tłumnika

: 24 gru 2021, 16:52
autor: PolakA6
Witam, odkopię temat ponieważ mam podobny problem. Obroty jalowe falują +/- 50rmp, jedna strona jest kątów również jest ok 50stopni cieplejsza i czuć poszarpywanie na wolnych obrotach. Zapłon nie wypada, wymienione cewki, świece i przeczyszczone wtryski. Wczoraj czyściłem nagar lecz złożyłem nieszczelnie kolektor więc będę go rozbierał jeszcze raz. Przy okazji dokładniej przyjże się klapom bo sprawdziłem tylko czy są na miejscu a nie jak pracują 😅 jeśli wszystko poskładam jak należy a problem nie ustanie to gdzie szukać przyczyny ?