Strona 1 z 1

[ BDW 2.4 177 KM] Problem z wtryskiem (Bank 1)

: 28 lip 2017, 18:26
autor: trajano
Kilka razy zdarzyło mi się coś takiego, że przy uruchamianiu musiałem przytrzymać dłużej rozrusznik, a gdy silnik w końcu odpalił miał bardzo niskie obroty i po chwili zgasł. Za drugim razem odpalił wzrocowo. Podczas jazdy nie było żadnych innych problemów. Problem pojawia się się od czasu do czasu. Po podłączeniu VAG pokazuje błąd
"Fuel trim Bank 1 - obwód nie zamyka się"
Niestety nie podaje mi nr. kodu błędu.
Co to może oznaczać? Dodam że mam LPG i niedawno zmieniłem dwa walnięte wtryski gazu, właśnie pierwszy i drugi. Użyłem dokładnie takich samych wtryskiwaczy o tych samych parametrach.

: 28 lip 2017, 21:30
autor: zwonko
Uwielbiam polskie tłumaczenia błędów z uniwersalnych skanerów. Do obejrzenia kable sondy. Poza tym popraw profil, dopisz że masz LPG. Wtryski gazu wymieniłeś a stare miały ile nabite? Jak miały dużo a wymieniłeś tylko dwa to to nie było najmądrzejsze podejście. Pewnie hanki. Do sprawdzenia wydatek wtrysków bo błąd (o ile to ten co myśle) idealnie siedzi do nierównolejących wtrysków.

: 31 lip 2017, 08:09
autor: trajano
Profil poprawiony.
Co do wtrysków to instalacja miała 2 lata. Wtryski Y63 Hana złota pojedyncza H2001. Wiem że zmienia się wszystkie, ale pomyślałem, że 2 lata dla pozostałych to nie aż tak źle. Po zmianie nie robiłem żadnego resetu za pomocą np. zdjęcia klem z akumulatora. Doszedłem do wniosku, że skoro są te same to komputer ustawi odpowiednie wartości i już.
Nie miałem żadnych info na temat problemów z sondą. Czy może tak być, że źle pracująca ni wysyła błędów do komputera?
Problem nie występuje stale, ale od czasu do czasu.
Skoro błąd jest na pierwszym cylindrze mimo zmiany wtrysku to oznacza to potrzebę ustawienia instalacji? Poza tym co może mieć wspólnego odpalanie rano na benzynie do wtrysku LPG. Trochę mnie to zastanawia.

: 31 lip 2017, 10:53
autor: zwonko
trajano pisze:Profil poprawiony.
No to chyba mój monitor jest nie tegez.
trajano pisze:Po zmianie nie robiłem żadnego resetu za pomocą np. zdjęcia klem z akumulatora.
błąd nr 1, zrobić reset vagiem - kasowanie błędów.
trajano pisze:Czy może tak być, że źle pracująca ni wysyła błędów do komputera?
przecież wysyła błąd mieszanki - przetłumaczony jako obwód się nie zamyka. A natura tego błędu może być różna od niesprawnej sondy przez cokolwiek z mieszanką paliwowo-powietrzną. To ryzykowne ale żeby to sprawdzić można by przekręcić sonde bank1 z bank2 (mówie o sondach przed katem, zakładam że są dwie). Na moje oko problem jest jednak ze wtryskami w banku 1. W sumie alternatywą do zmiany sond miejscami jest zmiana wtrysków miejscami.
trajano pisze:Skoro błąd jest na pierwszym cylindrze mimo zmiany wtrysku
Błąd nie jest na pierwszym cylindrze tylko na pierwszy banku cylindrów. Z tym że aby być pewnym to pasiłby numer błędu a nie kiepskie tłumaczenie.
trajano pisze:zmiany wtrysku to oznacza to potrzebę ustawienia instalacji?
ano warto by przynajmniej sprawdzić. Być może była ustawiona do kiepskich wtrysków a teraz nowe-lepsze i są kwiatki.
trajano pisze:Problem nie występuje stale, ale od czasu do czasu.
to utwierdza w tym że dalej któryś wtrysk może być nie tegez.
trajano pisze:Poza tym co może mieć wspólnego odpalanie rano na benzynie do wtrysku LPG. Trochę mnie to zastanawia.
Ano wberw pozorom ma. Złe ustawienie gazu powoduje rozjechanie korekt LTFT i STFT. W przypadku dużych rozbieżności korekt pomiedzy Pb a LPG będziesz miał problemy z odpalaniem.

Masz w ogóle VAG-COM i kabelek?