Strona 1 z 1

[ BAT 4.2 334 KM] nierówne obroty biegu jałowego

: 25 lip 2017, 23:36
autor: lukasz_kon
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem A6 C6 4.2 V8 BAT od pewnego czasu auto poszarpuje na biegu jałowym i delikatnie przyspieszając w okolicach 1500 obr/min .

Sprawdzałem rozrząd w bloku 93. bank 1 -5 bank 2 -6
dodam że korekty na banku 1 -2 a bank 2 +4 .
Na paliwie oczywiście po dłuższej jeździe.
Auto przyspiesza i jeździ w porządku je
Odma została sprawdzona a świece wymienione.
Auto ma poranne grzechotanie lecz 1 sek, na dniach zostaną wymienione zaworki i olej.

Audi zachowuje się jak by wypadał któryś z cylindrów lecz nie wywala błędu, na ciepłym silniku jest to poszarpywanie mniej odczuwalne. Obroty skaczą w przedziale 680-740
norma według ODIS jest 680 +/- 40

Miał ktoś z was może taka przypadłość? co jeszcze powinienem sprawdzić?

: 26 lip 2017, 08:33
autor: zwonko
lukasz_kon pisze:Na paliwie oczywiście po dłuższej jeździe.
na którym paliwie bo masz 2. Jak jest na drugim?

: 26 lip 2017, 09:51
autor: lukasz_kon
Na gazie i paliwie tak samo. Jest tam instalacja prins vsi. Na ciepłym silniku jest dużo lepiej. A na gazie korekty są niemal takie same jak na Pb.

[ Dodano: 2017-07-26, 09:47 ]
Myślałem nad lewym powietrzem na bank 2 albo sąda lambda lub przepływa.

[ Dodano: 2017-07-26, 09:51 ]
Nie wiem jak z tym rozrządem. Według instrukcji jest +/- 16 lecz nie wiem ile w tym prawdy.

: 26 lip 2017, 12:08
autor: zwonko
chyba prędzej plus +/-6...
Co do rozbieżności to nie jest ona jakaś porażająca, choć też nie ideał. Skoro mówisz że są prawie... To zrób log 033 na wolnych, stoper w ręke minuta na LPG i przełącz Pb.
Możesz obejrzeć grupy 015,016... przynajmniej w większości vagó tam są wypadania zapłonów. Z tego co kojarzę dopiero gdy wypadną 3 pod rząd to komp rejestruje błąd, a jak np wypadnie 1 i jest przerwa przez kilka-kilkanascie sekund to zeruje licznik.
Do tego w 020 jest cofanie zapłonu, obejrzyj na obu paliwach.
Przepustnicę oglądałeś?

: 26 lip 2017, 12:32
autor: lukasz_kon
Przepustnica wyczyszczona i zrobiona adaptacja. Robiłem wczoraj test sond lambda na ODIS lecz test stał w miejscu pi czym program nakazał przerwanie testu, niby że nie odpowiadały. Nakazał Ich wymianę lecz na błędu również nie wywala. Wieczorem wrzucę logi. Auto ma najechane 240 tys

: 26 lip 2017, 12:54
autor: zwonko
Nie znam tego odisa wcale, więc się nie wypowiadam. Ufam tylko VAG-COM, VCDS ;) przebieg spory jak na sondy a kto wie kiedy wymieniane. W 2006r to pewnie siedza szerokopasmówki. Poczytaj:
https://forum.vw-passat.pl/threads/1293 ... atora-1-8T

: 26 lip 2017, 13:24
autor: lukasz_kon
Robiłem test sond o którym mowa w kanale 036. Noga na hamulca i gaz do końca. Zatrzymuje się na 2 tyś obr lecz test się nie uruchamia. Jest komunikat że jeśli się nie uruchomi w ciągu 3 min należy przerwać test. Po przerwaniu jest komunikat żeby sprawdzić lub wymienić sądy

: 26 lip 2017, 13:45
autor: zwonko
Nie rób testu bo procedury są różne dla różnych silników. Przy dłużeszj przejażdżce samochod sam pokaże tam wartości.