[ BDW 2.4 177KM 2005] Nierówna praca, szarpanie itp
: 22 maja 2017, 12:23
Witam Wszystkich. Kilka dni temu zauważyłem wibracje nadwozia na biegu jałowym, po czym wyskoczył check engine. Zgasiłem odpaliłem autko zaczęło równo pracować (check pozostał). Kupiłem kabel diagnostyczny i odczytałem błędy ze sterownika. Poniżej je przedstawię. Autem zrobiłem kilka kilometrów i na razie check nie występuje ale kilka alarmów pozostało. Oddaję auto do diagnozy za kilka lecz najbardziej zależy mi na Waszej opinii i diagnozie na podstawie moich danych (nie wierzę mechaniom, mam niemiłe doświadczenia). Silnik pracuje równo, przy odpalaniu rano też nie generuje dźwięków mechanicznych niepokojących. Auto kupione 2 mc. Sprowadzone osobiście można powiedzieć. Przebieg 216 tys. km realny. Serwisowany. Niestety wymiana w książce co 30 tyś. KM. Wymieniłem filtry i olej (castrol 5w-30 edge) i zrobiłem jakieś 1500 km.
Po wibracjach wystąpiły alarmy:
Address 01: Engine (BDW) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0010
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 010D000318070018
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 32616159AD711588E78
3 Faults Found:
000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 112
Reset counter: 40
Mileage: 214636 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.24
Time: 19:31:33
Freeze Frame:
RPM: 960 /min
Mass Air / Rev.: 212.6 mg/str
Temperature: 28.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 106.09°
000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 4
Reset counter: 39
Mileage: 216071 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.13
Time: 09:41:22
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 54.0°C
Idle
Bin. Bits: 10000000
Steering Angle: 117.25°
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 006 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 216072 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.13
Time: 10:41:57
Freeze Frame:
RPM: 928 /min
Mass Air / Rev.: 261.6 mg/str
Temperature: 88.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 3.0 km/h
Readiness: 0000 0000
Skasowałem i było czysto ale po ponownym uruchomieniu silnika wystąpiły ponownie jak poniżej:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 010D000318070018
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 32616159AD711588E78
2 Faults Found:
000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 216209 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.18
Time: 15:31:31
Freeze Frame:
RPM: 1248 /min
Mass Air / Rev.: 245.3 mg/str
Temperature: 30.0°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 105.35°
000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 216209 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.18
Time: 19:00:51
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 130.8 mg/str
Temperature: 37.5°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 109.07°
Readiness: 0110 1101
Zrobiłem kilka Logów na wolnych obrotach i później bez jazdy ale z podniesionymi obrotami do około 1200 RPM.
1.
http://vaglog.pl/log-092_091_093_ZcQ08.html
2.
http://vaglog.pl/log-091_092_093_3qLkX5P.html
3.
http://vaglog.pl/log-001_002_003_9r21kw.html
Proszę o wyrozumiałość. Przeczytałem trochę postów na tym forum i wiem, że macie lub mieliście podobne problemy. Czujnik faz rozrządu od strony pasażera może być przyczyną? Zależy mi na Waszej opinii również nt. stanu rozrządu. Dużo przeczytałem o tym. Czy jest do wymiany itp? Mogę dostarczyć więcej danych.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
G.
Po wibracjach wystąpiły alarmy:
Address 01: Engine (BDW) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0010
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 010D000318070018
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 32616159AD711588E78
3 Faults Found:
000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 112
Reset counter: 40
Mileage: 214636 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.24
Time: 19:31:33
Freeze Frame:
RPM: 960 /min
Mass Air / Rev.: 212.6 mg/str
Temperature: 28.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 106.09°
000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 4
Reset counter: 39
Mileage: 216071 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.13
Time: 09:41:22
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 54.0°C
Idle
Bin. Bits: 10000000
Steering Angle: 117.25°
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 006 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 216072 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.13
Time: 10:41:57
Freeze Frame:
RPM: 928 /min
Mass Air / Rev.: 261.6 mg/str
Temperature: 88.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 3.0 km/h
Readiness: 0000 0000
Skasowałem i było czysto ale po ponownym uruchomieniu silnika wystąpiły ponownie jak poniżej:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 010D000318070018
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 32616159AD711588E78
2 Faults Found:
000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 216209 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.18
Time: 15:31:31
Freeze Frame:
RPM: 1248 /min
Mass Air / Rev.: 245.3 mg/str
Temperature: 30.0°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 105.35°
000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 216209 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.18
Time: 19:00:51
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 130.8 mg/str
Temperature: 37.5°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 109.07°
Readiness: 0110 1101
Zrobiłem kilka Logów na wolnych obrotach i później bez jazdy ale z podniesionymi obrotami do około 1200 RPM.
1.
http://vaglog.pl/log-092_091_093_ZcQ08.html
2.
http://vaglog.pl/log-091_092_093_3qLkX5P.html
3.
http://vaglog.pl/log-001_002_003_9r21kw.html
Proszę o wyrozumiałość. Przeczytałem trochę postów na tym forum i wiem, że macie lub mieliście podobne problemy. Czujnik faz rozrządu od strony pasażera może być przyczyną? Zależy mi na Waszej opinii również nt. stanu rozrządu. Dużo przeczytałem o tym. Czy jest do wymiany itp? Mogę dostarczyć więcej danych.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
G.