Strona 1 z 1

[ BPJ 2.0 170 KM] Numer fabryczny wężyka płynu chłodzącego w

: 15 maja 2017, 11:29
autor: RP1969
Dzień dobry wszystkim,

Mam wielką prośbę do wszystkich użytkowników forum, a zwłaszcza do posiadaczy ETKI. W moim aucie (A6C6 2.0tfsi kod silnika BPJ) pękł wężyk z płynem chłodzącym i wycieka płyn. Ubywa niewiele i auto normalnie użytkuję, ale chcę najpierw kupić nową cześć, a dopiero później zabrać się za demontaż starej. Problem w tym, że nie mogę odszukać fabrycznego numeru audi na podstawie którego mógłbym zamówić nową część. Wężyk znajduje się tuż obok obudowy rozrządu, prawa strona zachodzi na metalowy króciec, lewa strona jest okuta metalem.

Jeśli ktoś mógłby mi pomóc będę bardzo zobowiązany.

Pozdrawiam serdecznie Romek

: 15 maja 2017, 12:12
autor: mat1324
Mógłbyś zrobić zdjęcie i podać rok modelowy auta. Dzięki temu szybciej znajdę część w ETCE. Nie znam każdego silnika, więc nie wiem o jaki Ci dokładnie wężyk chodzi :).

: 15 maja 2017, 13:41
autor: RP1969
Zrobiłem zdjęcia, ale jest jakiś problem z uploadem. Strona wyświetla błąd o ładowaniu pustego pliku :-(

Moje auto to A6C6 rok 2007, kod silnika BPJ.

Ten wężyk ma chyba numer 06D121492J (znalazłem w końcu na jakimś schemacie na rosyjskiej stronie) ale nie jestem pewien. Jutro podjadę do Audi i zapytam.
Dziękuję Mat w każdym razie za pomoc. Punkcik dodany :-)

: 15 maja 2017, 14:10
autor: Punisher
Nr 27 to rurka o numerze który podałeś

: 15 maja 2017, 16:05
autor: RP1969
Dziękuję Punisher

Teraz mam 100 procent pewności. Jestem wdzięczny za pomoc, jutro jadę do sklepu. W weekend wymiana i chyba po kłopocie :-)

: 15 maja 2017, 22:43
autor: mat1324
W ASO ten wąż kosztuje niecałe 190 zł :).

[ Dodano: 2017-05-15, 22:43 ]
Wcześniej ten wąż miał numer 06D 121 492 H, ale został wycofany 01/03/2007.

: 24 maja 2017, 11:03
autor: RP1969
Dzień dobry wszystkim,

Wspomniany wężyk otrzymałem dopiero dzisiaj, bo u mojego lokalnego dealera nie mieli go na stanie. Trzeba było zamówić w magazynie głównym. Zapłaciłem za niego 48 funtów, więc w Polsce trochę taniej :-)
Wymiana w bieżący weekend i tu mam do Was pytanie. Kiedy ten wężyk pękł, różowy płyn G13 kapał na pasek klinowy poniżej. Odciąłem uszkodzony fragment wężyka i nasunąłem na króciec metalowy i po uzupełnieniu braku płynu normalnie użytkowałem auto.
Pojawił się tylko problem uciążliwego pisku z okolic paska po przejechaniu 20 - 30km, czyli wtedy gdy silnik jest gorący. Kolega powiedział mi że nasączony płynem pasek po pewnym czasie się wytrze i ten dokuczliwy pisk ustanie. Niestety nic takiego się nie stało, i pisk z różnym natężeniem występuje nadal.
Mam ten pasek nowy i chcę go wymienić przy okazji wymiany wężyka za jedną robotą, ale chcę spytać czy to możliwe aby wyciekający płyn spowodował taki efekt? Kilkaset kilometrów przebiegu od momentu wystąpienia awarii i nic się nie zmieniło.
Tak czy inaczej wymienię pasek, ale czy możliwa jest jeszcze inna przyczyna?
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie bardzo proszę o podzielenie się nimi w wątku.

Serdecznie dziękuję Romek