Strona 1 z 1

A6 c6 4.2 BAT błąd ESP i wyłączył się w trakcie jazdy

: 04 maja 2017, 08:45
autor: Lorenz7
Hej.
Taka sytuacja: normalna spokojna jazda i nagle gaśnie silnik i wyrzuca błąd ESP. Auto nie odpala.
Ps. Wymieniony rozrząd, skrzynia biegów, świece, cewki. Założony gaz 1200 km temu i czasami zaświecał się cbeck engine. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły.

: 04 maja 2017, 11:56
autor: nowak2016
Problem z przepływomierzem masy powietrza - prawdopodobnie.

: 04 maja 2017, 14:05
autor: Lorenz7
Auto trafiło do mechanika. Szczerze wątpię, że to przepływomierz - dawałby wcześniej jakieś oznaki zużycia.

: 04 maja 2017, 21:15
autor: obsession
też pomyślałem o przepływce, ale wydaje mi się, że wtedy i tak powinien odpalić i chociaż chwilę pochodzić - gdybanie. Nie podpinałeś kompa?

: 05 maja 2017, 07:59
autor: Lorenz7
Dzisiaj będę miał zczytane błędy z kompa i mam nadzieję, że to wyjaśni sprawę.
Mechanik puki co sugeruje czujnik położenia wału.

: 07 maja 2017, 09:27
autor: obsession
i jak wygląda sprawa? coś wiadomo? Wczoraj miałem taką sytuację, że przy ostrym depnięciu przejechałem kawałek spokojnie i za chwile zaczął nierówno chodzić i słabo reagował na pedał gazu. Po chwili dalszej jazdy zaczął migać CHECK przez ok 10s. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, uruchomiłem ponownie i problem zniknął. Miałem tak jak nie dokręciłem opaski za przepływką, ale teraz wszystko w tych okolicach wygląda w porządku. Zauważyłem, że często po ostrzejszej jeździe później zapala się kontrolka i komunikat o ESP. Może gdzieś na podciśnieniach jest jakaś mała nieszczelność i przy deptaniu mapy się rozjeżdżają? <mysli>

: 07 maja 2017, 19:10
autor: Lorenz7
Zdiagnozowano padnięty czujnik obrotów silnika.
Wymiana 200 zł - czujnik na podmianę miałem ze starej skrzyni biegów (nie został wymieniony razem ze skrzynią bo coś tam...).
Błąd z ESP wywaliło po zgaśnięciu silnika bo to podobno zawsze tak się dzieje.
Oprócz tego wyszło kilka błędów wynikających ze świeżo zamontowanej instalacji LPG.
Swoją drogą nie wiem jak oni to zrobili, ale na gaz przełącza mi na dystansie 1-1,5 km przy temperaturach zewnętrznych 10-15 stopni. W poprzednim samochodzie z mniejszym silnikiem przełączanie na gaz trwało dwa razy dłużej.

Przy okazji ogłoszenie parafialne - sprzedam używane cewki zapłonowe do 4.2 w cenie 49 zł/szt. Wszystkie sprawne bo wymieniałem profilaktycznie przed założeniem LPG.
Pasują do następujących samochodów:

AUDI A4 (8E2, B6) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 (8EC, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 Avant (8E5, B6) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 Avant (8ED, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 kabriolet (8H7, B6, 8HE, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A6 (4F2, C6) (4163 ccm, 335 KM)
AUDI A6 Avant (4F5, C6) (4163 ccm, 335 KM)
AUDI A8 (4E_) (3697 - 4172 ccm, 280 - 335 KM)

: 08 maja 2017, 17:50
autor: obsession
To faktycznie szybko przełącza się na gaz. A można wiedzieć jaka instalacja zawitała? I jaki koszt?

: 08 maja 2017, 18:28
autor: Lorenz7
STAG Q-MAX/8 PLUS + 2x AC-R01 250 + HANA BLUE + butla Bormech 680x250 - 75L (60L gazu).
Instalacje bardzo ładnie zamontowali mi w Tarnowskich Górach w cenie 4500 zł brutto.
Przełączanie na prawdę szybciutko i bez szarpania - dzisiaj jak wracałem z pracy i było 16 stopni na dworze to po 1 km mi przełączyło na LPG.
Jedyne co to co jakiś czas zapala mi się check engine bo zbyt uboga albo zbyt bogata mieszanka. Mam nadzieję, że na pierwszym przeglądzie sprawa zostanie załatwiona.

W planie montaż wariatora wyprzedzenia kąta zapłonu STAG TAP-03 + uszczelki termiczne pod kolektor ssący + lekkie felgi OZ Ultraleggera + Chiptuning na 100 oktan i wtedy pochwalę się autkiem w odpowiednim dziale :)

: 08 maja 2017, 18:36
autor: obsession
No to super bo jednak wydaje mi się, że nasze V8 długo się grzeją. Instalacja fajna, też pewnie będą taką zakładał za jakiś czas. Odczuwasz różnicę w dynamice? A te uszczelki co dobrego dają?

: 08 maja 2017, 19:23
autor: Lorenz7
Świeżo po odebraniu wydawał mi się słabszy i mniej elastyczny, ale teraz jak w trakcie jazdy przełączam to nie czuję różnicy. Qmax PLUS to jest bardzo zaawansowany sterownik.
Uszczelki termiczne izolują kolektor dolotowy od ciepła silnika przez co latem nie ma spadku mocy od upału pod maską. Najlepiej połączyć to z termoizolacją całego dolotu.

Wariator wyprzedzenia zapłonu poprawia efektywność spalania mieszanki czyli zwiększa moment obrotowy i obniża spalanie LPG.

Lekkie felgi zwiększają odczuwalny moment obrotowy. Jeżeli cztery koła są lżejsze o 10 kg to tak jakby odchudzić auto o 80 kg.

Połączenie tych kilku elementów powinno dać odczuwalną różnicę osiągów jak na silnik wolnossący. Chodzi mi jeszcze po głowie wydech sportowy razem z katalizatorami, ale to już spory wydatek i nie wiem czy warto.