Strona 1 z 2
Problematyczny silnik. Brak mocy, wysokie spalanie
: 02 kwie 2017, 15:23
autor: myers
Witam wszystkich😁
Od ponad roku użytkuje samochód, ale od jakiegoś czasu brak mu mocy. Od kilku miesięcy posiadam vcds 12.12. Po pierwszej kontroli pokazało się kilka błędów związanych z czujnikiem wałka rozrządu ale tylko sporadyczne. Po wykasowaniu zniknęły na dłuższą chwilę, przewertowałem masę tematów na temat rozrządu i napinaczy. Zacząłem od zmiany czujników halla stronami a także zamieniłem elektrozawory zmiennych faz rozrządu stronami. Na jakiś czas błędów się pozbyłem. Ale mocy nadal brak. Przeglądałem także wskazania czujników temperatury oraz sond lambda a także ustawienie rozrządu oczywiście wszystko w vcds. Ostatnio przeglądając odczyty natknąłem się na grupę 95 która pokazuje error w kolektorze ssącym na zmiennej długości dolotu. Podczas skanowania błędów brak. Co ciekawe nigdy nie zapalił mi się engine check...
Czy ktoś mógł by podesłać wskazania sond lambda regulacyjnych na Pb. Moje oscylują w przedziale 0,9-1.03 przy obciążeniu i na wolnych obrotach, a podczas cuttoff wartość 3.79 stała. Powiedzcie czy to prawidłowe odczyty...
: 11 kwie 2017, 18:49
autor: mat694
Jakie masz korekty długoterminowe w grupie 32 engine?
Lambdę masz ok.
: 11 kwie 2017, 20:14
autor: myers
Żadnych błędów nie mam. Sprawdzałem wszystkie sugestie w wielu podobnych tematach...
grupa 032
Idle -1.3% b1s1 / partial 6.7% b1s1
Idle 1.3% b2s1 / partial 8.4% b2s1
Wymieniłem dzisiaj MAP sensor jest lepiej ale nadaj czuje niedosyt. Po wymianie nie robiłem jeszcze scana. Jak będzie więcej czasu dam znać co i jak w vcds.
: 12 kwie 2017, 11:22
autor: mat694
Dosyć spore korekty długoterminowe na +
Świadczy to o tym, że więcej powietrza jest w układzie dolotowym niż komputer oczekuje, w związku z tym leje więcej paliwa. U mnie dochodziły do +12% na banku 2 i +7% na banku 1.
Po wymianie świec 0% na obydwu bankach i zwiększyła się dynamika w wyższym zakresie obrotów.
: 12 kwie 2017, 21:05
autor: maly81
myers pisze:Wymieniłem dzisiaj MAP sensor
a gdzie on siedzi?
: 13 kwie 2017, 11:55
autor: mat694
Zaraz za przepustnicą wkręcony na dwa torxy.
: 13 kwie 2017, 18:12
autor: myers
Mogli byście podesłać kody części? Eżektor i elektrozawór zmiennej fazy rozrządu. Co do MAP to jest za przepustnicą.Ale w C5 chyba nie ma MAP sensora tylko przepływomierz masowy powietrza.
: 13 kwie 2017, 18:53
autor: mat694
Pytał w dziale C6, w C5 jest standardowy przepływomierz.
Solenoid sterujący fazami 06E109257J.
Eżektror co to?
[ Dodano: 2017-04-13, 18:53 ]
I mam spowrotem na obu bankach +8%.
Poprawiło Ci się to po wymianie MAP?
: 13 kwie 2017, 19:41
autor: myers
Jeszcze nie sprawdzałem, jak znajdę chwile to zajrzę czy się coś zmieniło.ezektor to taki jakby łącznik przewodów podcisnieniowych, umiejscowiony jest od strony grodzi pod kolektorem dolotowym.
Jest niewielka różnica : na b1 3,5% na b2 5,1%
: 13 kwie 2017, 21:22
autor: maly81
W temacie jest BDV nie zwrócilem uwagi co jest dalej
: 13 kwie 2017, 21:28
autor: myers
W takim razie w temacie jest pomyłka, mowa jest o silniku BDW 2.4 177KM
Już poprawione
Mateusz wiesz może jak sprawdzić działanie zmiennych faz rozrządu w vcds w naszych silnikach?
: 14 kwie 2017, 14:33
autor: mat694
O ile dobrze pamietam to grupa 90 i 93. Uruchom wykres i sprawdzaj czy obydwa banki idą w parze.
[ Dodano: 2017-04-14, 14:33 ]
Co z tym ezektorem by miało być? Dziurawy?
: 16 kwie 2017, 12:14
autor: myers
Mateusz mam do ciebie wielką prośbę, jeśli masz vcdsa pod ręka zrób dla mnie scrren shot grup 90-93 w zakładce engine. U mnie grupa 90 jest kompletnie pusta. Cam adjustment dla bank 1 jest 91 a dla bank 2 w 92. W grupie 93 pokazana jest tylko synchronizacja rozrzadu w pierwszym i drugim polu...
: 18 kwie 2017, 16:25
autor: mat694
Grupa 90 pusta w tym silniku, racja.
W grupie 93 zrób log dynamiczny i porównaj wartości ze sobą. Powie Ci to jaki jest timing obydwu banków - co za tym idzie zmiennych faz rozrządu. Najlepiej zrób dwa tesy. Jeden sandał do oporu np. na 3 biegu. Drugi test przy normalnej jeździe bez garowania gdzieś w miejście, żeby było widać kilkukrotnie na wykresie jak przyśpieszasz.
: 18 kwie 2017, 17:18
autor: myers
Mam nagrany filmik z grup 91 bank1 i 92 bank 2 i powiem ci ze wartości oscylują do max. 40KW na obydwu bankach równocześnie. Problem w tym ze wszystko działa w pewnym zakresie obrotów ( do około 3000rpm) później wartość procentowa stałe 0 a wartości KW maksymalna 41 bodajże. I tak do końca obrotomierza, nie wiem czy tak być powinno...czuje ze auto nie przyspiesza zbyt dobrze dlatego podejrzewam elektrozawory ale nie sądzę żeby obydwa na raz...