Witam, ostatnio pojawiła mi się kontrolka silnika i po podłączeniu pod komputer pokazały się następujące błędy:
Czy to zwiastuje konieczną wymianę rozrządu?
: 26 mar 2017, 20:21
autor: mat694
Nie zwiastuje. Silnik posiada zmienne fazy rozrządu sterowane przez dwa solenoidy - po jednym na każdej głowicy. Usterka ciągła dwóch na raz moze swiadczyć o problemie z przewodami. Do sprawdzenia część 06E109257J - poszukaj na necie jak wygląda, namierz w samochodzie is sprawdź okablowanie. Zamontowane obok pokrywy zaworów.
Problem z powietrzem wtórnym - pompa może być uszkodzona, ale to nie jest jakiś duży problem, bo ona działa moze z minutę jak jest poniżej chyba 5ciu stopni - dogrzewa szybciej katalizatory co by szybciej normy spalin osiągnąć.
: 27 mar 2017, 07:02
autor: Cordell
Dzięki wielkie za pomoc
A procentowo jakie są szansę, że to jednak przewody? Kontrolka od silnika ciągle pali się na żółto i czuję, że sporo koni mechanicznych zdechło.
Przebieg autentyczny 190tyś - na wyciągnięty łańcuch chyba za mało przejechane ... ale w sumie to trochę nim szalałem
: 27 mar 2017, 08:48
autor: mat694
Z łańcuchem to loteria akurat. Przy tym przebiegu może być a nie musi. Sprawdzić trzeba synchronizację rozrządu VCDS grupa chyba 23, ale jak nie działają obydwa zawory sterujące wyprzedzeniem/opóźnieniem kąta zapłonu, to coś zdecydowanie jest nie tak. Nie słyszałem aby dwa na raz padły. Mocy mniej będzie, bo nie masz pełnej funkcjonalności.
[ Dodano: 2017-03-27, 08:48 ]
Nie wiem co za programu używasz, ale P0011 to błąd położenia wałka rozrządu, może być spowodowany niedziałającymi zaworami do sterowania tymże.
: 31 mar 2017, 09:19
autor: Ziherung
Co do instalacji - ma ktoś schemat wtyczki z sterownika silnika dla silnika BDW?