Mam od czasu do czasu taki oto błąd. Pojawia mi się także kontrolka CHECK ENGINE, ale znika po kilku uruchomieniach silnika. Tylko ten jeden błąd. Silnik działa super chociaż na postoju wkręca się tylko do 4000 obr. Nie dzwoni, nie szarpie, przyspiesza miarowo i płynnie. Co może być powodem?
Audi A6C6 Quattro 2.4 LPG
: 24 mar 2017, 15:52
autor: mat694
Ten temat się ciągle przewija. Sprawdź Camshaft Variable Timing Solenoid Valve 06E109257J po stronie pasażera. Najlepiej zamień miejscami z bankiem 2 i zobacz czy błąd pojawi się na banku 2. Jak tak to masz odpowiedź.
: 24 mar 2017, 16:05
autor: netoperek
Czyli wyjąć oba i zamienić miejscami czy tak? A gdzie fo znaleźć i jak konkretnie wykręcić? Niestety nic nie znalazłem na ten temat.
: 24 mar 2017, 16:46
autor: kenzi
: 24 mar 2017, 16:49
autor: netoperek
No tak. Geniusz jestem, przecież to oczywiste z tego co widziałem po samym zaworze to wystarczy go mocno pociągnąć w górę? Czy są tam jakieś zabezpieczenia?
: 24 mar 2017, 16:54
autor: kenzi
Jedna śrubka i ciągnąć w górę .
: 24 mar 2017, 16:55
autor: netoperek
Super. Jutro spróbuję. Dzięki. Że tak dopytam, ta śrubki z torxem i podstawy rurki z czujnikiem?
: 24 mar 2017, 17:26
autor: kenzi
Dokładnie
: 30 mar 2017, 09:33
autor: mat694
No i jak efekty?
: 31 mar 2017, 21:32
autor: netoperek
No więc nie dostałem się do czujnika, ponieważ jest on "utopiony" pod niewyobrażalną wręcz ilością przewodów. Miałem to zrobić dopiero w weekend. W międzyczasie przyjechał mój brat, który za pomocą V-Scan zmienił mi programowo ustawienie wałków rozrządu. I od tego czasu błąd się nie pokazał tak więc dziękuję za wszelkie porady bo i tak chcę wyczyścić te czujniki i zamienić miejscami. Tak na wszelki wypadek
[ Dodano: 2017-03-31, 21:32 ]
Dziś znów doczytałem błędy. Silnik nadal chodzi super, ale błędy wydają się nie mieć związku ze sobą.
: 01 kwie 2017, 08:30
autor: mat694
Za wyjątkiem regulacji mieszanki i rozrusznika to błędy powiązane ze sobą. Zamieniasz solenoidy sprawdzić czy się przeniesie, ale raczej przeniesie. Wtedy wymiana zaworu. Odradzam tłuczenie kilometrów w tym stanie.
Problem z mieszanką - podaj wartości z grupy 20 Engine.
: 01 kwie 2017, 20:06
autor: netoperek
Zawór zamówiłem już nowy.
Pojawił się natomiast nowy problem. Zauważyłem że mam zbyt niskie napięcie podczas pracy silnika. Napięcie jest na poziomie 13 V, nie wzrasta po przegazowaniu. Wydaje mi się, że niektóre problemy mogą wynikać właśnie z jego powodu. Podejrzewam że szczotki alternatora się zużyły albo siada regulator napięcia. Tak czy siak to jest cały kompletny moduł. Niestety nie mam pojęcia jaki może mieć numer i nie wiem gdzie go szukać.
Co do odczytu tych wartości to nie wiem gdzie ich szukać. muszę najpierw zaznajomić się który kanał jakie podaje informacje.
: 02 kwie 2017, 09:36
autor: mat694
Gdzie mierzyłeś napięcie, na klemach z przodu czy przy aku?
Zobacz czy nie grzeje się klema + pod maską, tam czasem przestaje dobrze łączyć i trzeba dosłownie wkręta tam wkręcić Ja tak zrobiłem i mam ładowanie 14 przy aku.
: 02 kwie 2017, 09:39
autor: netoperek
Pomiar zrobiłem komputerem. Nie przykładałem nigdzie miernika. Ale rozumiem, że powodem może być ta czerwona klema pod maską, od strony pasażera? Ona jest zamknięta w takim plastiku, czy tak? Zaznaczyłem na zdjęciu czerwonym kółkiem.
Generalnie zrobiłem dziś drugi pomiar i tak, przed uruchomieniem akumulator ma 11,5 V. Podczas kręcenia rozrusznikiem spada do 9 V i potem wskakuje na 13,0 V i nic więcej nie idzie.
: 02 kwie 2017, 18:59
autor: mat694
Tak, o tą klemę pod czerwoną osłoną chodzi. Sprawdź czy ona się nie grzeje - przypuszczam, że tak.
Mierząc komputerem widzisz napięcie przy akumulatorze z tyłu. Zmierz miernikiem na klemach z przodu. Jaka jest różnica?