[ BDW 2.4 177 KM] Nierówna praca silnika. Stukot w silniku p
: 14 lut 2017, 17:00
autor: PiTeR__TT
Witam jestem nowy na forum wiec przepraszam za błędy i jakieś niezgodności.
Powracając do tematu mam problem ze swoim audi. Zacznę od początku dnia 10.02.2017 z rana odpaliłem samochód po chwili postoju było czuć w kabinie drgania. Po przejechaniu kawałka drogi wyskoczył CHEK. Po zbadaniu błędów były takie P0010 oraz błędy dotyczące wypadania zapłonu cylindra 1/3/2 oraz czujnik położenia wału rozrządu. Po usunięciu tych błędów i przejechaniu kawałka drogi błedy wyskoczyły ponownie. Po 2 dniach przestoju. Samochód przestał drgać. Po usunięciu błędów nie wyskoczyły ponownie. Po użytkowaniu przez cały dzień samochodu wyskoczył CHEK silnik pracował normalnie. Błedy jakie pokazało po ponownym podłaczeniu to:P0010 P0011 P0016 P0341 http://ifotos.pl/zobacz/P20170214_awneaqr.jpg
Po usunięciu błędów nie wyskoczyły ponownie przejechałem sie jakieś 2km potem samochod stał z godzinke na postoju odpalony wszystko bylo okej. Po przejechaniu jakis 500m wyskoczyl chek i zaczęło trząść samochodem i bylo słuchać nierówna prace silnika po otwarciu maski można bylo usucześ stukot czego wcześniej nie było. Po podłaczeniu pod komputer błędy były takie P0010 P0011 P0341 P0172 P1724 http://ifotos.pl/zobacz/P20170214_awneaqq.jpg dodam ze te 500m samochod jechał na gazie a wcześniejsza jazda była na benzynie.
Na Twoim filmiku widać wyprzedzenie czy tam opóźnienie jednego banku tylko (wartości Kw). Obydwa banki powinny być przyśpieszane/opóźniane tak samo. Może to wskazywać na awarię tzw. Position Actuator Malfunction. Nie do końca ufam tym polskim tłumaczeniom, dlatego sam używam VCDSa. P0010 wskazuje problem z tym solenoidem w banku 1 czyli po stronie pasażera. Od tego bym zaczął. Zamień ze sobą te sterowniki i zobacz, czy błąd przejdzie na inny bank. Odradzam jazdę w wypadku gdy rozrząd jednej głowicy jest opóźniany/przyśpieszany a drugiej nie.
Odradzam również zamianę samych kabli na solenoidach, komputer wtedy głupieje. Musisz to zrobić mechanicznie. Pisz jak potrzebujesz pomocy.
Spradź jeszcze synchro rozrządu, chyba grupa 20 czy tam 23 w VCDSie.
[ Dodano: 2017-03-02, 17:35 ]
Po dodatkowej analizie uważam, że masz uszkodzony jednak ten solenoid, nie działa w ogóle. To może powodować spore perturbacje w pracy silnika. Ebay - koszt 60 funtów + przesyłka. Numer części 06E109257J
: 24 mar 2017, 15:14
autor: PiTeR__TT
W samochodzie został zmieniony rozrząd. Sprawdzone wariatory. Czujniki położenia wału oraz elektro zawory też okej a dalej samochód nie pracuje tak jak powinien pracować. Proszę o pomoc bo już zgłupiałem.
: 24 mar 2017, 15:46
autor: mat694
VCDS - jakie błędy teraz?
: 25 mar 2017, 20:07
autor: PiTeR__TT
Samochód stoi u mechanika wiec kolo 19 wstawie posta z błedami jakie sa teraz.
[ Dodano: 2017-03-24, 18:49 ]
Byłem u mechanika i po zamianie wariatorów lewy na prawy silnik dalej kulał. Po rozgrzaniu i pracy około godziny wszystko ustało i silnik pracuje jak należy. Jutro ma jeszcze go sprawdzić na zimnym i mam nadzieje że bedzie dobrze. A co do błedów to narazie nie mogę nic napisać bo nie ma żadnego. Napisze jutro czy jest wszystko okej czy są jakieś błedy.
[ Dodano: 2017-03-25, 20:07 ]
Odebrałem dzisiaj autko i wszytko było okej pojezdzilem cały dzień i niestety ale odpalił sie kontrolka silnika po czym po przejechaniu kilku km i zatrzymaniu sie silnik pracował okej. Po dodaniu gazu i silnik zaczął nierówno pracować ale po chwili to ustalo powtorzylem jeszcze to 3 razy i juz silnik sie nie wysterowal i nie równo pracował. Jutro napisze jakie błędy wyskoczyly. Bardzo prosił bym o pomoc. Dodam że mechanik powiedział ze błąd musi wynikać z elektryki a nie z przyczyn mechanicznych. Proponował sprawdzić wiazke i podpięcie pod komputer.
: 26 mar 2017, 20:23
autor: mat694
Sondy lambda - procedura testowa przeprowadzona?
: 27 mar 2017, 22:29
autor: PiTeR__TT
Byłem dzisiaj u znajomego u którego wcześniej sprawdzałem błędy i byłem bardzo zdziwiony bo mechanik u którego robiłem rozrząd i sprawdzał mi czujniki i wariatory mówił że błąd dotyczy cały czas 1 strony, a błędy jakie dzisiaj zobaczyłem były całkiem inne oto one http://ifotos.pl/z/asapxprhttp://ifotos.pl/zobacz/2jpg_asapxpa.jpg . Jak widać błąd jest teraz w 2 banku chociaż są 2 błędy dotyczące 1. I teraz mam pytanie czy mechanik który mi to robił poleciał sobie ze mną w kulki czy jak bo ja już nie rozumiem. Wydaje mi się że przyczyna tkwi w wariatorze ale mogę się mylić. Napisz mi co o tym sądzisz. Jutro pojadę do tego znajomego i powiem mu co mówiłeś żeby zrobić. No i podjadę do tego mechanika.
[ Dodano: 2017-03-27, 22:29 ]
Kolejny dzień diagnozy rzucił nowe światło. Ciśnienie oleju na banku 2 jest za wysokie norma jaka powiedział mi mechanik powinna wachać sie w granicach od 100 do 400 max a u mnie jest miedzu 600 a 700. Korek od wlewu oleju był bardzo mocno zassany ledwo dało się odkrecić po odkręceniu go samochód wypuścił ciśnienie i dla silnika oddało trochę zaczął równiej pracować chociaż to nie była praca prawidłowa po ponownym zatknięciu zaczą sie znowu dławić. Nastepnie po odpaleniu silnika samochod przec chwile pracuje prawidłowo po dodaniu gazu zaczyna szarpać i jest nieprawidłowa praca. Kolejnie na wysokich obotach gina błedy odnośnie wypadania załonu zostaje tylo 1 bład dotyczacy regulacji faz. Po głebszej analizie ( przepraszam za niedociagniecie ale nie pamietam dokładnie czego to dotyczyło) ale wartość była ujemna i wachała sie do - 30 stopni albo % na 2 banku juz nie pamietam co to była za wartośc a na 1 banku była w normie po dodaniu gazu ta wartość malała do - 16/20. Mechanik mówił mi ze norma powinna wachać sie od 10 do -10. Proszę o pomoc.
: 01 kwie 2017, 09:03
autor: mat694
Wartości mierzone w grupie 93 to synchronizacja rozrządu. Odchylenia kW dopuszczalne to +/- 8 dla każego banku przy czym różnica między bankami nie może być większa niż 4. Podaj jakie masz wartości.
Wypadanie zapłonu może być spowodowane problemem z rozrządem, bo nie sądzę by padło na raz tyle cewek. Jeśli błąd nie dotyczy regularnie jednego banku to może to wskazywać na wariator, był wymieniany? Jaki przebieg?
Odnośnie zassanego korka, dziwna sprawa, nie słyszałem jeszcze o tym. Odma sprawdzana?