Strona 1 z 1

2.0tfsi a 2.8fsi w C6 Opinie

: 29 sty 2017, 15:24
autor: Szefcio
Hey szukam A6 c6 polifcie w manualu w w/w wersjach silnikowych. Lecz chciałbym dowiezieć się coś o w/wym silnikach- który lepszy mniej awaryjny i bardziej bezproblemowy. O 2.0tfsi w a4 słyszałem że problemy z tłokami przez co biorą olej czy tu też jest taki sam problem. A co do 2.8fsi to w ogóle zero informacji na temat tego silnika. Także proszę o opinie i informacje.

: 31 sty 2017, 15:58
autor: huberto21
Witam, posiadam 2.0 tfsi z 2006 roku przebieg 245000 tys. po programie na 242hp.
Co do awaryjności. Po zakupie warto sprawdzić napęd pompy oleju i smoka w misce olejowej. Ja musiałem naprawiać auto po zerwaniu łańcucha na pompie oleju. Jak głośno chodzi silnik często winą jest z tyłu silnika łańcuch, po wymianie cisza.
Padają zawory pcv i n80 objawy drgania na wolnych i podnoszenie się obrotów.
Wymiana prosta i nie bardzo kosztowna. Olej wymiana co ok 12 tyś zjada do litra.
Warto też sprawdzić popychacz pompy czy nie jest wytarty. Można też wyczyścić kolektor lubi się zabrudzić.
Ogólnie silnik jest dobrą konstrukcja spalanie w Warszawie ok 11l, Auto po programie nie do poznania, seria 170 hp nie jest za szybka da rade jeździć ale po programie inne auto.
silnika 2.8 nie znam ale 2.0 tfsi bardziej podatny na mody.

Pozdro.

: 31 sty 2017, 21:36
autor: Szefcio
Bardzo cenne info. Dziękuje za to <okok>
Jak by ktoś się wypowiedział jeszcze na temat 2.8fsi co i jak

: 22 mar 2017, 10:07
autor: milkes
huberto21 pisze:Witam, posiadam 2.0 tfsi z 2006 roku przebieg 245000 tys. po programie na 242hp.
Co do awaryjności. Po zakupie warto sprawdzić napęd pompy oleju i smoka w misce olejowej. Ja musiałem naprawiać auto po zerwaniu łańcucha na pompie oleju. Jak głośno chodzi silnik często winą jest z tyłu silnika łańcuch, po wymianie cisza.
Padają zawory pcv i n80 objawy drgania na wolnych i podnoszenie się obrotów.
Wymiana prosta i nie bardzo kosztowna. Olej wymiana co ok 12 tyś zjada do litra.
Warto też sprawdzić popychacz pompy czy nie jest wytarty. Można też wyczyścić kolektor lubi się zabrudzić.
Ogólnie silnik jest dobrą konstrukcja spalanie w Warszawie ok 11l, Auto po programie nie do poznania, seria 170 hp nie jest za szybka da rade jeździć ale po programie inne auto.
silnika 2.8 nie znam ale 2.0 tfsi bardziej podatny na mody.

Pozdro.
moglbys podac orientacyjny koszt wymiany napedu pompy oleju, tego lancucha i cokolwiek z nim potrzeba dokupic?