Strona 1 z 1
2.0 TFSI 170 km Czy są jeszcze dobre silniki ?
: 17 lip 2016, 09:49
autor: Roberto777
Witam .Zainteresowałem się silnikiem 2.0 Tfsi z tego względu że chciałem kupic audi z silnikem
2.0 tdi no ale z tego co piszą o nim w internecie to aż mnie głowa boli
No i zainteresowałem sie TFSI ma trochę lepszą opinie no ale też nie dokońca wyczytałem coś o jakiś wadliwych pompach oleju ( która mało nie kosztuje ) o jakiś wariatorach rozrządu zmiennych fazach , i też o jakimś popychaczu pompy paliwa
Chciałbym sie dowiedziec trochę wiecej czegoś od was o tym Tfsi czy jest to dobry silnik czy raczej słaby konstrukcyjnie i omijac go szerokim łukiem
A i jakby ktoś podrzucił jak ten silnik stoi ze spalaniem paliwaka

: 17 lip 2016, 14:04
autor: krzysiekjx1
każdy silnik jest tak samo dobry przez pierwsze 200tkm

samo auto z założenia nie należy do tanich stąd nie ma co się martwić na zapas że gdzieś tam dołożysz 10tyś do niego
spalanie ? od 8 do 12
: 17 lip 2016, 15:07
autor: kobana
Silnik udany, nie drogi w naprawach stosunkowo. Pamietaj ze one biora troche oleju wiec trzeba sprawdzac do kilka tysiecy stan na bagnecie! OD dwoch lat jestem zadowolony i wymienilem jedynie łancuszek i napinacz napedu drugiego wałka rozrzadu. Moj przebieg to 235tys okolo i pracuje super bez zadnych problemow. CO do spalania to w trasie po landówkach spokojnie mozna zejsc na 7,5-8L na 100km. Autostrada 140km/h spalanie 8,9-9,5L/100. Miasto roznie jesli duzo postojow na swiatlach to nawet 14-15 L bo to ciezka buda

srednio moja pokazuje 11-13L.
Mam nadzieje ze pomoglem
Powodzenia
: 17 lip 2016, 21:25
autor: Roberto777
Faktycznie wyczytałem gdzieś żę biorą trochę oleju no ale myśle że to nie jest jakiś problem
A ile kolego wyniosła Cię wymiana tego łańcucha i napinacza są jakieś z tym problemy że wymieniałeś ?
: 17 lip 2016, 21:34
autor: krzysiekjx1
Roberto777 pisze:Faktycznie wyczytałem gdzieś żę biorą trochę oleju no ale myśle że to nie jest jakiś problem
A ile kolego wyniosła Cię wymiana tego łańcucha i napinacza są jakieś z tym problemy że wymieniałeś ?
to źle myślisz bo dokąd jest to tylko jakieś branie to nie stanowi to problemu a w późniejszym stadium następuje zapychanie kata i zarzucanie świec i nie ujedziesz z tym defektem ,
co do łańcucha i napinacza ? jak je zlekceważysz to skończy się na zerwaniu paska rozrządu
: 17 lip 2016, 21:58
autor: Roberto777
kurde masakra z tymi silnikami Chyba sobie odpuszcze te 2.0 tfsi
NIE MA TO JAK STARE JEDNOSTKI

: 15 lip 2017, 00:15
autor: Matifcb
i jak koledzy macie te same furki a kolega kupil cos ? sam sie zastanawiam miedzy bezposrednim wtreuykem a gazem ... diesel na moje okolo 12 tys rocznie to zly pomysl podobno
: 15 lip 2017, 06:44
autor: Domin80
W silnikach 2.0 Tfsi o oznaczeniu EA888 zużycie oleju może być nawet 1l/1000km poprzez wadliwe pierścienie. A same części na naprawę to koszt rzędu 4000 PLN.
Takie info właśnie wyczytalem w prasie.
O 2.0 to też czytałem różne opinie. Znam natomiast 2 osoby, które takie auta posiadają już kilka lat i w silniku poza obsługą nic nie robią.
Kwestia jak kto dba, Tak ma. Jak się zmienia olej raz na 30 kom, albo czynności obslugowe odklada na później, bo brak funduszy, to później takie opinie krążą po internecie.
: 15 lip 2017, 09:26
autor: Matifcb
Domin80 pisze:W silnikach 2.0 Tfsi o oznaczeniu EA888 zużycie oleju może być nawet 1l/1000km poprzez wadliwe pierścienie. A same części na naprawę to koszt rzędu 4000 PLN.
Takie info właśnie wyczytalem w prasie.
O 2.0 to też czytałem różne opinie. Znam natomiast 2 osoby, które takie auta posiadają już kilka lat i w silniku poza obsługą nic nie robią.
Kwestia jak kto dba, Tak ma. Jak się zmienia olej raz na 30 kom, albo czynności obslugowe odklada na później, bo brak funduszy, to później takie opinie krążą po internecie.
tylko najgorsze jest to ze raczej sie nie sprawdzi konkretnego egzemplarza a ze ty chcesz dbac i na czas robic to nie znaczy ze sprzedajacy robil

troche kurde porazka jechac z BydgosZczy nad morze i spowrotem i juz pamietac o tym ze 0,5L oleju nie ma... denerwują mnie te c6stki, diesel nie bo robile krotkie odcinki w tygodniu, 2,4 do gazu nie bo rozrzad czy kolektor no i gaz sie zwroci w porownaniu z 2.0 po 30-40 kkm wiec tak naprawde pewnie z 2-3 lata. Naiwnie myslalem ze moze 2.0 odwdzieczy sie dobrym silnikiem i mniejsdzymi naprawami czegos to i na paliwie nie oszczedze wzgledem gazu ale na mechanice.. czytalem ze ludzie chwala ogolnie te silniki oprocz jak narazie tego oleju..
co trzeba wziac pod uwage jeszczer w 2.0 ? Chcialbym byc swiadomy wyboru ale nie przeczytalem nigdzie o innych bolaczkach tego silnika. Czy w 2.0 nie ma problemow z rozrzadem i kolektorem ? Ile kosztuje wymiana rozrzadu ?
: 15 lip 2017, 12:55
autor: Domin80
Otóż to. Ryzyko wliczone w koszta. Dlatego pisałem w innym temacie, że dziwi mnie, że ludzie wydają wszystkie pieniądze na auto, a później na obsluge nie ma i płacz.
Kupując auto używane, zawsze jest ryzyko, że coś się może zepsuć. To samo z nowymi, tyle że tam jest gwarancja.
: 17 lip 2017, 10:29
autor: vagTDI
Akurat w A6 C6 rozrząd jest bezproblemowy na pasku - ja u siebie zmieniałem przy 150 tys km (serwis przekonywał, żeby jeździć aż dobiję do 180 tys).
To nie jest też tak, że każdy TFSI bierze tyle oleju, u mnie co 15 tys km dolewam 1-1,5L.
: 17 lip 2017, 10:56
autor: Matifcb
mowisz o rozrzadzie w TFSI modelu tak ? ze tutaj jest pasek ? bo w 2.4 pod LPG jest lancuszek i problemy z gornymi napinaczami a ze rozrzad schowany miedzy silnik i skrzynie to ok 4000 czesci i kolejne pare za robote. Mozesz napisac ile Cie wyniosl rozrzad z robocizna ?
: 17 lip 2017, 12:27
autor: vagTDI
Tak w A6 C6 jest jeszcze rozrząd na pasku - to samo co A4 B7 i podobnie jak w Golfie V GTI.
: 17 lip 2017, 13:35
autor: Matifcb
fajnie ze chociaz w tsfi zrobili cos normalnego. Moze lepiej placic wiecej za benzyne systematycznie w spalaniu niz np oszczedzac na gazie dyszke na 100km.. bo pozniej w 2.4 w rozrzad juz sie wyda 4000zl wiecej pewnie niz tutaj a spalanie zwroci sie po 40 000 km dopiero..