Strona 1 z 2
Audi A6 C6 3.2 FSI AUK koniec rozrządu ?
: 06 lip 2016, 23:20
autor: adminer
Witam wszystkich forumowiczów, dwa msc temu zostałem szczęśliwym posiadaczem A6 3.2 fsi z 2005 i to moje szczęście trwało do dziś, przy wymianie oleju poprosiłem mechanika o sprawdzenie błędów i niestety wyskoczyły takie:
P0346 Czujnik położenia wałka rozrządu 2 - Sygnał niezrozumiały
P0340 Czujnik położenia wałka rozrządu - Działanie błędne
P0023 Przestawienie wałka rozrządu (rząd 2), wylot - Działanie błędne
samochód podczas rozruchu (tylko nad ranem) dziwnie chodzi przez max 2-3 sekundy i ma cały czas delikatne drgania na postoju, podczas jazdy jest wszystko OK wraz z mocą. Czy mam już szykować kasę na rozrząd ? proszę o jakąś informacje.
Pozdrawiam
: 08 lip 2016, 09:04
autor: Ślimak40
Jeśli po odpaleniu (jakby terkocze) przez 2 - 3 sekundy, to niestety rozrząd do wymiany...
: 08 lip 2016, 16:23
autor: kenzi
Sprawdzić synchronizację rozrządu kompem.
: 08 lip 2016, 19:56
autor: adminer
jakim programem można sprawdzić tą synchronizację ? Tak czy inaczej już znalazłem mechanika co zrobi mi rozrząd za 2k + części i teraz takie pytanko części tylko oryginalne dawać czy są jakieś zamienniki co możecie polecić
Pozdrawiam i dzięki za odp
: 10 lip 2016, 00:45
autor: A6Tony
no to mam ten sam objaw.koledzy jakis dobry serwis ktory by mi to ogarnoł noi zeby cenowo w miare.mozecie polecic
a wiec stało sie rozrzad okazalo sie ze był przestawiony:
błedy ktore wskazywały były nastepujace.
p0023przestawianie wałka rozrzadu rzad 2 wylot działanie błedne
p0391 czujnik połozenia wałka rozrzadu
sygnał niezrozumiały
naszczecie nienastapiła kolizja zaworow z tłokami.
to z moich doswiadczen jakie mam z audi.pozdrawiam

: 11 lip 2016, 20:13
autor: kaziu1992_2007
Ja też już od dłuszego czasu borykam się z tym problemem tylko że u mnie wygląda to trochę inaczej z początku przy opaleniu na zimnym silniku lekkie grzechotanie przez 2 sek dochodzące z lewej strony głowicy od strony kierowcy, ciekawostką jest że niedawno wymieniałem olej na Motul essence 5w40 kupiony we Francji i od momentu wymiany żadne grzechotanie na zimnym silniku nie występuje i autko odpala prawidłowo
Ale jeszcze muszę z czasem sprawdzić auto na kompie
: 11 lip 2016, 23:21
autor: adminer
Olej powiadasz, teraz coś mi przyszło na myśl jak kupowałem samochód parę msc temu to było wszystko ok i może niepotrzebnie wymieniłem olej .... na MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 tylko nie wiem co było wcześniej zalane .... i jeszcze na 100% na poprzednim oleju samochód równiej chodził na 200%
: 12 lip 2016, 20:13
autor: kaziu1992_2007
Ja też z początku jak zakupiłem auto zalałem auto Motulem x-clean 5w40 przy przebiegu 235tys. i problem jak by zaczynał się nasilać i zaraz po przejechaniu 10 tys. km wymieniłem olej kupiony we Francji Motul essence 5w40 przystosowany tylko i wyłącznie do silników benzynowych nowych konstrukcji o dużej mocy i problem lekiego grzechotania przy porannym rozruchu dochodzący z okolic rozrządu ZNIKŁ!!
Różnica miedzy jednym a drugim olejem jest taka że Motul x-clean 8100 jest to olej 2w1 czyli do diesel i benzyny a Motul essence jak sam nazwa mówi tylko do benzyny i bardzo dobrze radzi sobie z osadem który składa się zaworach.
Pytanie jeszcze do kolegi adminer jaki tam masz przebieg że lejesz 5w30 ?
Pozdro
: 13 lip 2016, 21:15
autor: adminer
kolego teoretycznie 211k jeden właściciel w DE i teraz ja pierwszy w PL. Ale skoro mam wydać 7k na rozrząd to pierw wymienię olej tak dla testu ... tylko doradźcie mi na jaki

bo wydaje mi się że ten Motul essence 5w40 w PL jest nie do zdobycia ....
A takim Motul Specific Audi Vw 5W30 5L (504.00-507.00) można zalać ?
pozdrawiam
: 14 lip 2016, 19:54
autor: kaziu1992_2007
teoretycznie to moze tam być najechane grubo ponad 300tys km.Ale czemu nie może i jest orginalnie 211tys km. Pytanie czy sam osobiści byłeś po auto w DE bo jak przez komis to pewne że było kręcone albo grubo trafione (rozbite) auto 11 roczne

Ja sam jak zakupiłem Audi to byłem osobiści w ASO Audi dla potwierdzenia przebiegu. A co do oleju to bym odpuścił sobie motul specific 5w30 bo jest to olej z zastosowaniem LongLife tylko zalał motulem 5w40 x-cess.
: 14 lip 2016, 21:54
autor: Ślimak40
Ja zalewam Liqui Moly 5w30 i polecam... olej o tej specyfikacji jest zalecany do tych silników... jest to już sprawa indywidualna... ale jeśli u kogoś zaczyna odzywać się rozrząd to żaden olej nie pomoże... tylko wymiana rozrządu...
: 11 sie 2016, 19:26
autor: juras2519
Też miałem problem z terkotaniem ale okazało się że było tyle syfu na zaworach że nie mogły się same domknąć, dopiero ciśnienie podczas sprężania je domykało i to było słychać.
Nie mówię że to jest w każdym przypadku ale jak komputer nie pokazuje błędów to warto tam zajrzeć niż wydać te 7-10 tyś na wymianę.
Koszt uszczelek na kolektor to koszt ok 80zł - 100zł.
: 17 wrz 2016, 16:37
autor: adminer
Jak 2 msc temu skasowałem błędy to do dziś się nie pojawiły, a grzechotanie dziwna sprawa raz jest raz nie ma ... Ja odpuszczam najwyżej będę wymieniał cały silnik. Rozmawiałem z gościem co też ma 3.2 FSI i przy 160kk też zaczęło mu grzechotać dziś ma ponad 250 i rozrząd nie strzelił. Ja odpuszczam wymianę a Wy hmm decyzja należy do Was
A strzelił komuś rozrząd w C6 ?
: 18 wrz 2016, 10:07
autor: DariuszKR
ja polecam motula swietnie wycisza rozrzad
: 19 wrz 2016, 22:30
autor: Igor781
Leje Mobil1 5w30 esp i petronasa av5000 i nic nie grzechocze w rozrzadzie