Strona 1 z 1

Wypadanie zapłonu przy 200km/h i strata mocy przy 4 tyś. BDW

: 11 maja 2016, 19:34
autor: HiszpanWarka
Drodzy koledzy,

Szukam pomocy. Moje auto to A6C6 2004 rok, 2.4 BDW z LPG moc około 200KM,(wydech i mapa) manual. Wypada mi zapłon przy jeździe z prędkością w okolicach 200 km/h. Ciekawa sprawa, w sumie nie wiem od jak dawna ( nie zawsze sie buja te 200), na benzynie i na gazie, ale podczas jazdy z prędkością 160 problemu nie ma w ogóle. Cewki są nowe wszystkie sukcesywnie wymieniane, świece jeszcze troche mają do przejechania. Uparcie wyrzuca 6 cylinder, pomimo, że większość powierzchownych danych wygląda w porządku.
Do tego to już od samego początku mam problem bardziej wyczuwalny na LPG, że podczas przyspieszania na w pełni otwartej przepustnicy auto przy przejściu przez 4 tyś obrotów traci na chwilę i delikatnie moc. Jest to nawet widoczne na wykresie z hamowni.
Przy wymianie sprzęgła sprawdzaliśmy łańcuch i wygląda na to, że nie ma luzów.

Ma ktoś jakieś pomysły co do rozwiązania tych problemów?

: 12 maja 2016, 09:12
autor: ratchet
Sprawdzales czy na innej lub oryginalnej mapie wystepuja podobne problemy?

: 12 maja 2016, 15:39
autor: elwarka1
HiszpanWarka pisze:Moje auto to A6C6 2004 rok, 2.4 BDW z LPG moc około 200KM,(wydech i mapa) manual.
Możesz mi napisać na jakiej zasadzie po programie masz te 200KM? Rozumiem, dolot, wydech, wałki to pewnie by się dało te 200 koni wyciągnąć z tego silnika, ale tak raczej ciężko. Moim zdaniem skopane masz te mapy, a LPG słabo wyregulowane rozjeżdża mapę benzyny. Te silniki są bardzo czułe na jakość zamontowanej instalacji, a przede wszystkim regulacji.

: 12 maja 2016, 20:33
autor: HiszpanWarka
ratchet pisze:Sprawdzales czy na innej lub oryginalnej mapie wystepuja podobne problemy?
Tak przed strojeniem benzynowej mapy oraz elektryka Lpg Agis bylo podobnie.


Kurcze, irytuja mnie takie odpowiedzi typu cos skopalem nie wiem skad to wyciagnoles...itd. To nic nie wnosi. Zeby pomoc w dyskusji to dodam ze na benzynie i na gazie dzieje sie dokladnie to samo. Instalacja LPG jest dobrze wyregulowana oraz zmieniona na najnowsza wiozke stag. W wydechu zropiony x pipe, i tlumiki od diesla ale tu bym na wieksza moc nie liczyl, mapa zrobiona + 25 km okolo. Z silnikow wolnossacych po strojeniu tez da sie cos wycisnac.
Przypomne rowniez ze wyrzuca tylko 6 cylinder. Zanim wymienilem na nim cewke to wywalalo przy okolo 180km/h. Jak kiedys mi wypadal zaplon na innych cylindrach to pomogla wymiana swiec i cewek 3 nawet na akcji serwisowej wtedy tez mi zaplon wylatywal przy predkosci powyzej 180. Raz byly swiece raz jedne cewki raz drugie. Teraz swiece i cewki sa okej.
I to jest tak ze jak odpuszcze gaz i check przestanie migac to samochod znowu wraca do sily znowu rozpedzam i ciach wyrzuca i samochod nie ma mocy.

: 13 maja 2016, 10:00
autor: ratchet
Pytalem o ta mape zwlaszcza ze wzgledu na ten objaw okolo 4k obrotow wyglada na wine mapy i moglo wiazac sie z wypadaniem zaplonu...
Moze masz gdzies lekkie przebicie lub jakies przetarcie na wiazce idacej do tej cewki?

: 13 maja 2016, 19:36
autor: HiszpanWarka
ratchet pisze:Pytalem o ta mape zwlaszcza ze wzgledu na ten objaw okolo 4k obrotow wyglada na wine mapy i moglo wiazac sie z wypadaniem zaplonu...
Moze masz gdzies lekkie przebicie lub jakies przetarcie na wiazce idacej do tej cewki?
Objaw przy spadku na 4k akurat był od samego początku i jest on bardziej wyraźny na gazie niż na benzynie. Sprawdzę tą elktronikę do tej cewki ale nie powinno nic takiego być. W niedzielę coś popatrze :)

: 16 maja 2016, 13:00
autor: ratchet
No z zasady auto jest bardziej wrażliwe na gazie i układ zapłonowy musi być w lepszej kondycji niż na benzynie... Dla przykładu kupiłem kilka lat temu vectre, wszystko ładnie pięknie, założyłem gaz i już po około 200 km jazdy na gazie zaczęła się czkawka, nierówne przyspieszanie itp. na benzynie nie odczuwalne. Dobrałem się do świec trochę się poprawiło na drugi ogień poszły kable i jak ręką odjął! Kable były oryginalne z datą 99 rok świece tez oryginał GM (nie wiem czy od nowości czy może zmienianie auto miało 124k na blacie).

Jak z kabelkami będzie ok to spróbuj też zamienić świeczkę na tym cylindrze.

: 21 cze 2016, 00:47
autor: HiszpanWarka
ratchet pisze:No z zasady auto jest bardziej wrażliwe na gazie i układ zapłonowy musi być w lepszej kondycji niż na benzynie... Dla przykładu kupiłem kilka lat temu vectre, wszystko ładnie pięknie, założyłem gaz i już po około 200 km jazdy na gazie zaczęła się czkawka, nierówne przyspieszanie itp. na benzynie nie odczuwalne. Dobrałem się do świec trochę się poprawiło na drugi ogień poszły kable i jak ręką odjął! Kable były oryginalne z datą 99 rok świece tez oryginał GM (nie wiem czy od nowości czy może zmienianie auto miało 124k na blacie).

Jak z kabelkami będzie ok to spróbuj też zamienić świeczkę na tym cylindrze.
Dzięki za wskazówki :) W tym i następnym tygodniu będzie akcja sprawdzenia 6 cylindra bo to na nim wyrzuca i sprawdzenie całego układu dolotowego, po przy wyrzuceniu wskazuje "za bogatą mieszankę powietrza".
Po robocie z pewnością się odezwę i przedstawię wyniki.