Strona 1 z 1

A6 C6 2,4 Check Engine: Powietrze wtórne

: 14 kwie 2016, 15:43
autor: rybek15
Witam, co jakis czas wywala mi check engine. Byłem juz z 3 razy u mechanikow by go wykasowali. 1 Mechanik sprawdzil bład, i wyszlo ze to jakies powietrze wtórne wiec sprawdzil pompe i mowił ze nie działa i trzeba wymienic i jesli to jest to na nastepnego ranka przy odpaleniu check znowu sie zaswieci, mechanik powiedzial zeby kupic jakas uzywana pompe i mi ja wymieni. oczywiscie nastepnego ranka check sie nie pojawil, lecz dopiero po 2 tygodniach. po 2 tygodniach pojechalem do 2 mechanika i sprawdzil blad wyszlo ze cos tam z powietrzem wtórnym. Wykasowal blad i powiedział ze jak sie pojawi to zebym przyjechal znowu, kolejnego dnia sie pojawil wiec zostawilem mu to auto. Po paru dniach oczekiwania zadzownilem do mechanika i powiedział ze nie moze stwierdzic usterki bo wykasowal blad ponownie i nie moze sie mu pojawic. Tak wiec zabralem od niego auto i blad sie pojawil po godzinie jazdy. Ludzie prosze o pomoc. Bo mam juz dosc tych mechanikow.

: 14 kwie 2016, 17:17
autor: lukirks83
może uszczelka pod kolektorem. A inne objawy występują?

: 14 kwie 2016, 19:50
autor: rybek15
Zadne, silnik ładnie działa . Tylko ten check. To może kupić te pompę i mi wymieni ten mechanik ?

: 14 kwie 2016, 20:01
autor: Jaceny
Skoro jest błąd na pompę powietrza wtórnego która nie działa to może warto posłuchać mechanika i kupić używkę lub nową i ją wymienić . <okok>

: 15 kwie 2016, 22:00
autor: rybek15
A proszę mi powiedzieć gdzie ta pompa się znajduje ?

: 01 cze 2016, 11:01
autor: predki
Pompa znajduje się z przodu po prawej stronie nadkole lampa .Jaki masz dokładny błąd tego.
Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.
Działanie
&#61556; Podczas rozruchu zimnego silnika (przy temperaturze płynu chłodzącego +15 &#8230; +35 °C) z układu doprowadzania wtórnego powietrza, przez ok. 65 sekund, powietrze jest wdmuchiwane za zawory wydechowe. Dzięki temu spaliny zostają wzbogacone w tlen, rozpoczyna się dopalanie i tym samym skraca się czas rozgrzewania katalizatora.
&#61556; Dodatkowo 20 sekund po każdym kolejnym uruchomieniu silnika do chwili osiągnięcia temperatury płynu chłodzącego 85 °C, na 5 sekund włączony zostaje układ doprowadzania wtórnego powietrza na biegu jałowym i sprawdzony przez diagnozę własną.
&#61556; Wysterowanie silnika pompy wtórnego powietrza -V101- następuje poprzez sterownik układu Simos -J361-, przekaźnik pompy wtórnego powietrza -J299-.

Sprawdzenie zaworów kombinowanych :

- Podłączyć przewód pomocniczy do rury łączącej danego zaworu specjalnego.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod lekkim ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
&#61548; Zawór specjalny musi być zamknięty. Przedmuchiwanie nie powinno być możliwe.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod wyższym ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
&#61548; Zawór specjalny musi się otworzyć. Przedmuchiwanie musi być możliwe.
Jeżeli punkt przełączania nie jest rozpoznawalny:

Wymienić zawór specjalny: po lewej stronie, po prawej stronie