Strona 1 z 1
[ BPJ 2.0 170 KM] Wolne obroty nieznacznie drgają
: 22 mar 2016, 11:48
autor: Heraklit
Rozgrzany silnik, po zatrzymaniu się na wolnych obrotach, wskazówka opada na 950 obrotów. Po chwili spada bardzo powoli do 900 - 890 obr, by po chwili wzrosnąć na 910. I teraz jest taki moment, że obroty nie stabilizują się na jednej wartości, ale wskazówka skacze między 910 a 890 (czasami zatrzyma się na dłużej przy 890, ale potem drgnie na 900 - 910).
Ostatnio była wymieniana pompa vacum i wydaje mi się, że po tym, obroty nie są stabilne. Może jednak to być zbieg okoliczności.
Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? (a6 c6, 2007, 2.0TFSI 170KM, 190tyś).
: 29 mar 2016, 00:52
autor: Norbertp83
Jakieś błędy?
Niestety najlepiej byłoby podpiąć jakiś diagnoskop i popatrzeć na parametry. Przyczyn może być naprawdę sporo

. Samo vacum może mieć wiele wspólnego z Twoim przypadkiem.
Zobacz, czy nie masz gdzieś jakieś mikro nieszczelności.
: 29 mar 2016, 08:18
autor: Pioter77
Może to problem z regulacją powietrza dostarczanego do silnika. Sprawdź najpierw zawór odmy. Miałem podobne objawy i wyskakiwał mi po jakimś czasie błąd 2178. Po wymianie tego niewielkiego plastiku silnik pracuje prawidłowo, brak błędów i trzyma obroty.
: 30 mar 2016, 09:47
autor: Heraklit
Norbertp83 pisze:Jakieś błędy?
Niestety najlepiej byłoby podpiąć jakiś diagnoskop i popatrzeć na parametry.
Pojawiły się trzy błędy:
P0420 Katalizator )rząd 1)
P2187 Układ paliwowy rząd 1
P0507 Regulacja biegu jałowego
: 30 mar 2016, 10:26
autor: Norbertp83
I bądź tu mądry

.
Wątpię w to, że wszystko na raz dało du...y (katalizator, wtrysk, przepustnica). Osobiście szukałbym przyczyny w powietrzu dostarczanym do silnika o czym już wcześniej wspomniałem. Vacum wbrew pozorom wytwarza podciśnienie nie tylko do wspomagania układu hamowania, ale jest także niezbędne do prawidłowej pracy silnika.
Przejrzyj na spokojnie wszelkie przewody doprowadzające powietrze.
@Pioter 77 również słusznie stwierdza, że może to być przyczyna samego zaworu odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej). Z tego co wyczytałem dość częsta przyczyna pojawienia się wahania obrotów w 2.0T.
Czy po podłączeniu diagnoskopu patrzył ktoś na parametry silnika pracującego?
: 30 mar 2016, 15:30
autor: huberto21
Witam ja kiedyś miałem podobny problem z tymi obrotami, dochodziły mocna drgania samochodu.
Powodem był Zawór zwrotny układu zasilania paliwa
0 280 142 431
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html
Po wymianie problem zniknął.
: 13 kwie 2016, 10:13
autor: Heraklit
Krótki raport z przygody pod nazwą Audi: mechanik po analizie własnych pomysłów i moich, a raczej waszych sugestii doszedł do wniosku, że będzie to wina wtryskiwacza. Ciekawe czy trafi z diagnozą - wymiana jutro.
: 13 kwie 2016, 10:49
autor: Norbertp83
Heraklit pisze:Krótki raport z przygody pod nazwą Audi: mechanik po analizie własnych pomysłów i moich, a raczej waszych sugestii doszedł do wniosku, że będzie to wina wtryskiwacza. Ciekawe czy trafi z diagnozą - wymiana jutro.
Coś czuję, że tylko kosztów sobie narobisz

. Mechanikiem nie jestem

: 04 maja 2016, 20:05
autor: Dexter
Mam ten sam silnik co kolega w BPJ pompa vacum nie ma nic wspolnego z obrotami poniewaz poloczona jest tylko i wylacznie z serwem hamulcowym. I nie jest polaczona z kolektorem z ssacym jak w innych silnika. To jest silnik turbo wiec w kolektorze wystepuje nadcisnienie a nie podcisnienie. Wiec po to jest ta pompa

.