Strona 1 z 2

[A6 C6 2.4 2004/5] błedy na silniku

: 02 mar 2016, 17:58
autor: Koozly1
Czesc wam, z czystej ciekawości sprawdzałem błedy na silniku, wykazało mi troszke ich i nie wiem co one oznaczają. Dodam, że auto normalnie pali, wszystko fajnie chodzi bez problemu. Raz miałem, że auto na biegu jałowym całe sie trzęsło ale obroty nie skakały a podczas jazdy normalnie jezdziło czasami sie dusiło, po dniu problem ustąpił sam(może wina wilgoci jakiejś)
Podaje błędy, dzieki za pomoc z góry:

Saturday,20,February,2016,11:36:55:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)

Address 01: Engine Labels: 06E-910-552-BDW.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 0105000318070920
Work Shop Code: WSC 45241 124 09641
VCID: 326BFC43ADDABA8E527-8067
5 Faults Found:

000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 33
Reset counter: 39
Mileage: 181048 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.30
Time: 14:22:18

Freeze Frame:
RPM: 1312 /min
Mass Air / Rev.: 245.3 mg/str
Temperature: 27.0°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 111.30°

001041 - Secondary Air Injection System
P0411 - 009 - Incorrect Flow Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 40
Mileage: 181613 km
Time Indication: 0
Date: 2016.02.11
Time: 15:40:15

Freeze Frame:
RPM: 2432 /min
Mass Air / Rev.: 228.9 mg/str
Temperature: 22.5°C
Part Throttle
Load: 43.5 %
Speed: 34.0 km/h

000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 26
Mileage: 181787 km
Time Indication: 0
Date: 2016.02.13
Time: 11:19:06

Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 63.0°C
Idle
Bin. Bits: 10000000
Steering Angle: 83.04°

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 006 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 26
Mileage: 181789 km
Time Indication: 0
Date: 2016.02.13
Time: 11:38:41

Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 70.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 0.0 km/h

000022 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 - 008 - Incorrect Correlation - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 26
Mileage: 181790 km
Time Indication: 0
Date: 2016.02.13
Time: 11:51:34

Freeze Frame:
RPM: 768 /min
Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
Temperature: 70.5°C
Idle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 1.0 km/h


Readiness: 0000 0000

: 11 mar 2016, 22:10
autor: jakubczyk_7
Skasuj błędy i zobacz co wróci.

: 31 mar 2016, 18:56
autor: Koozly1
Wróciły dwa : 000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake) i
001041 - Secondary Air Injection System

[ Dodano: 2016-03-31, 18:56 ]
Prawdopodobnie mam lużny łańcuch na rozrządzie, co panowie polecacie? Ile mniej wiecej naprawa kosztowałaby ?

: 31 mar 2016, 21:11
autor: kenzi
Podłącz kompa i sprawdź synchronizację rozrządu grupa 91,92,93 powinno być w okolicach 0°KW.Sprawdź też zawór sterujący wariatorem na Banku 1.U mnie ten zawór był zanieczyszczony i czasem rzucało budą na wolnych obrotach

: 31 mar 2016, 21:13
autor: Koozly1
Nie mam pojęcia jak to ogarnąć, mam vcds. Pomożesz gdzie zajrzeć w tym programie

: 31 mar 2016, 21:55
autor: kenzi
Wchodzimy :
01-silnik
08-bloki pomiarowe
grupa 91,92,93
o ile pamiętam w grupie 93 wartości 3 i 4 mają być najbliżej zera,

: 03 kwie 2016, 13:56
autor: Koozly1
Zrobiłem tak jak mówiłeś, ale nie mam pojecia o co chodzi, jestem w tym zielony. Ale wysyłam screena

: 03 kwie 2016, 21:47
autor: Cin
rozrzad jest ok, nie idealnie ale ujdzie. do pomiany miedzy soba zawory sterujace

: 04 kwie 2016, 10:03
autor: kenzi
Dokładnie ,rozrząd w miarę git,posprawdzaj zawory sterujące wariatorami,najlepiej zamień je stronami i zobacz czy błędy przeskoczyły na drugi "bank"

Obrazek

: 04 kwie 2016, 14:43
autor: Koozly1
Dzięki panowie, bo zastanawiam sie nad założeniem gazu do auta. Podpowiem dla swojego mechanika zeby po zamieniał te zawory. Moga byc na przykład zapchane ? Piszecie o rozrządzie ze ujdzie, ale co zorbić zeby był idealny

: 04 kwie 2016, 16:29
autor: kenzi
U mnie w jednym zawór ze jakiś "syf" siedział i przez to źle pracował. A te zawory sam możesz odkręcić to tylko jedna śruba typu torx.

: 04 kwie 2016, 16:54
autor: Koozly1
Czaje, masz może graficznie jak wyglada silnik i gdzie on sie znajduje ?

: 04 kwie 2016, 17:05
autor: kenzi
Niestety schematu nie mam ,patrz zdjęcie wyżej i pod maskę samochodu ,na pewno ogarniesz

: 06 kwie 2016, 09:10
autor: Koozly1
Pisaliscie , ze taki sobie ten rozrząd, a jak go poprawić zeby był idealny?

: 06 kwie 2016, 11:31
autor: predki
Wymienić na nowy w naszych silnikach jest wada fabryczna tych naszych rozrządów . Jest duzo napisane w internecie