[ BDW 2.4 177 KM] Szarpanie przy ruszaniu w A6 C6 2.4 multit
: 20 sty 2016, 13:51
Witam,
Opiszę mój problem, gdyż nie znalazłem na forum identycznych tematów z tym co dzieje się u mnie.
A mianowicie: Moją A6 posiadam od 4 miesięcy. Przebieg 216 tys. Silnik z LPG
Problem polega na tym, że przy ruszaniu autem czasem szarpie.
Szarpanie występuję powiedzmy ok raz na pięć ruszeń (to tak powiedzmy od tygodnia, bo jak go kupiłem było dużo rzadziej )
Nadmienię też, że występują dwa rodzaje szarpnięć (nie wiem od czego to zależy) :
1. Mocne pojedyncze szarpnięcie dopiero po dodaniu gazu
2. Słabe dwa, trzy "kangurki" auta które występują samoczynnie po puszczeniu pedału hamulca. Po nich auto rusza normalnie bez dotykania gazu.
Zaobserwowałem również, że szarpanie występuje częściej gdy auto jest bardziej obciążone np. ruszanie pod górkę lub w żwirze, choć nie jest to regułą.
Dodam, że po za tymi objawami żadnych innych niepokojących objawów ze skrzynią nie mam typu np. ślizganie, tryb awaryjny etc.
Teraz krótka historia auta:
Gdy pytałem sprzedającego o skrzynię twierdził, że jedyne co przy niej robił to wymieniał sterownik. Po ok. miesiącu od zakupu byłem w zakładzie specjalizującym się naprawie skrzyń biegów aby wymienić w niej olej i przy okazji opisałem objawy audi. Facet stwierdził, że z jego doświadczenia obstawia, że to nie sprawna odma, a nie skrzynia. Jeździłem dalej. Po wymianie oleju praktycznie nic się nie zmieniło, ale umówiłem się do mechanika na sprawdzenie odmy. Jak się okazało (byłem przy demontażu) odma była w bardzo dobrym stanie - mechanik stwierdził, że na pewno była wymieniana. Jeśli chodzi o rurki od odmy do bloku to sprawdzał ich szczelność psikając na nie jakimś ustrojstwem na zapalonym silniku - też nie stwierdził żadnych nie prawidłowości.
Temat ten rozpocząłem, gdyż obecnie szarpnie mi przynajmniej raz dziennie co robi się trochę denerwujące. Na początku szarpało z częstotliwością np. raz, dwa na tydzień.
Poniżej wklejam wyniki z VCDSA które zrobiłem kilka dni temu:
Address 01: Engine (BDW) Labels: 06E-910-552-BDW.clb
Part No SW: 4F0 910 552 P HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0020
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 0105000302070120
Shop #: WSC 36510 142 50384
VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
6 Faults Found:
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1137 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 33
Mileage: 214369 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.13
Time: 13:10:18
Freeze Frame:
RPM: 736 /min
Mass Air / Rev.: 169.0 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Time: 307.2 s
Bin. Bits: 00000010
16394 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 40
Reset counter: 40
Mileage: 214397 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.14
Time: 06:43:53
Freeze Frame:
RPM: 1728 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 91.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 112.79°
16795 - Secondary Air Injection System
P0411 - 009 - Incorrect Flow Detected - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 7
Reset counter: 40
Mileage: 214479 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.03
Time: 06:42:41
Freeze Frame:
RPM: 960 /min
Mass Air / Rev.: 185.3 mg/str
Temperature: 18.0°C
Idle
Load: 35.7 %
Speed: 0.0 km/h
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 25
Mileage: 214810 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.21
Time: 06:34:14
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 33.0°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 114.27°
16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0160 - 009 - No Activity - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 21
Mileage: 215613 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.08
Time: 06:37:51
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 234.4 mg/str
Temperature: 21.0°C
Idle
Time: 51.2 s
Bin. Bits: 00000010
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1139 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 33
Mileage: 215699 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.09
Time: 14:07:01
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 158.1 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Time: 307.2 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0000 0000
Jeśli chodzi o błędy 16394 i 16395 to były one od początku jak go kupiłem. Jednak kolego z forum mnie uspokoił, że też je miał i zrobił na nich kilkadziesiąt tys. km. Są one zapewne pokłosiem wymiany rozrządu (poprzedni właściciel wymieniał górne napinacze)
System too rich to oczywiście gaz - na pb te błędy się nie pojawiają.
Reszta błędów to "nowość"
i jeszcze kolejne błędy :
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: ENERGIEMANAGER H12 0470
Revision: 00000000 Serial number: 00000000007411
Shop #: WSC 36510 142 50384
VCID: 23450907E2202306A91-8076
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 A
Component: von MLA 0503230076
Coding: 34463039313531303541204D4C4130353033323330303736
Shop #: WSC 00000 384 00290
4 Faults Found:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 24
Reset counter: 255
Mileage: 214265 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.11
Time: 11:57:37
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 24
Reset counter: 255
Mileage: 214265 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.11
Time: 12:13:51
02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 15
Reset counter: 255
Mileage: 214980 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.26
Time: 06:09:15
02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 14
Reset counter: 255
Mileage: 215163 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.29
Time: 02:46:01
Z tego co pamiętam jak go kupowałem w tym dziale był jakiś błąd, ale na pewno nie 4-y.
I jeszcze na zakończenie ostatnia moja obserwacja: Po odkręceniu korka wlewu oleju na uruchomionym silniku z tyłu silnika dochodzi nowy dźwięk jakby syczenie. Po zamknięciu, ustępuje. Na pewno nie było tego podczas zakupu auta.
Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo opisałem mój problem i być może ktoś z forumowiczów się z tym spotkał - będzie w stanie mi w jakiś sposób pomóc.
Z góry dzięki!
Opiszę mój problem, gdyż nie znalazłem na forum identycznych tematów z tym co dzieje się u mnie.
A mianowicie: Moją A6 posiadam od 4 miesięcy. Przebieg 216 tys. Silnik z LPG
Problem polega na tym, że przy ruszaniu autem czasem szarpie.
Szarpanie występuję powiedzmy ok raz na pięć ruszeń (to tak powiedzmy od tygodnia, bo jak go kupiłem było dużo rzadziej )
Nadmienię też, że występują dwa rodzaje szarpnięć (nie wiem od czego to zależy) :
1. Mocne pojedyncze szarpnięcie dopiero po dodaniu gazu
2. Słabe dwa, trzy "kangurki" auta które występują samoczynnie po puszczeniu pedału hamulca. Po nich auto rusza normalnie bez dotykania gazu.
Zaobserwowałem również, że szarpanie występuje częściej gdy auto jest bardziej obciążone np. ruszanie pod górkę lub w żwirze, choć nie jest to regułą.
Dodam, że po za tymi objawami żadnych innych niepokojących objawów ze skrzynią nie mam typu np. ślizganie, tryb awaryjny etc.
Teraz krótka historia auta:
Gdy pytałem sprzedającego o skrzynię twierdził, że jedyne co przy niej robił to wymieniał sterownik. Po ok. miesiącu od zakupu byłem w zakładzie specjalizującym się naprawie skrzyń biegów aby wymienić w niej olej i przy okazji opisałem objawy audi. Facet stwierdził, że z jego doświadczenia obstawia, że to nie sprawna odma, a nie skrzynia. Jeździłem dalej. Po wymianie oleju praktycznie nic się nie zmieniło, ale umówiłem się do mechanika na sprawdzenie odmy. Jak się okazało (byłem przy demontażu) odma była w bardzo dobrym stanie - mechanik stwierdził, że na pewno była wymieniana. Jeśli chodzi o rurki od odmy do bloku to sprawdzał ich szczelność psikając na nie jakimś ustrojstwem na zapalonym silniku - też nie stwierdził żadnych nie prawidłowości.
Temat ten rozpocząłem, gdyż obecnie szarpnie mi przynajmniej raz dziennie co robi się trochę denerwujące. Na początku szarpało z częstotliwością np. raz, dwa na tydzień.
Poniżej wklejam wyniki z VCDSA które zrobiłem kilka dni temu:
Address 01: Engine (BDW) Labels: 06E-910-552-BDW.clb
Part No SW: 4F0 910 552 P HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0020
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 0105000302070120
Shop #: WSC 36510 142 50384
VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
6 Faults Found:
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1137 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 33
Mileage: 214369 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.13
Time: 13:10:18
Freeze Frame:
RPM: 736 /min
Mass Air / Rev.: 169.0 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Time: 307.2 s
Bin. Bits: 00000010
16394 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 40
Reset counter: 40
Mileage: 214397 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.14
Time: 06:43:53
Freeze Frame:
RPM: 1728 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 91.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 112.79°
16795 - Secondary Air Injection System
P0411 - 009 - Incorrect Flow Detected - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 7
Reset counter: 40
Mileage: 214479 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.03
Time: 06:42:41
Freeze Frame:
RPM: 960 /min
Mass Air / Rev.: 185.3 mg/str
Temperature: 18.0°C
Idle
Load: 35.7 %
Speed: 0.0 km/h
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 25
Mileage: 214810 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.21
Time: 06:34:14
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 33.0°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 114.27°
16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0160 - 009 - No Activity - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 21
Mileage: 215613 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.08
Time: 06:37:51
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 234.4 mg/str
Temperature: 21.0°C
Idle
Time: 51.2 s
Bin. Bits: 00000010
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1139 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 33
Mileage: 215699 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.09
Time: 14:07:01
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 158.1 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Time: 307.2 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0000 0000
Jeśli chodzi o błędy 16394 i 16395 to były one od początku jak go kupiłem. Jednak kolego z forum mnie uspokoił, że też je miał i zrobił na nich kilkadziesiąt tys. km. Są one zapewne pokłosiem wymiany rozrządu (poprzedni właściciel wymieniał górne napinacze)
System too rich to oczywiście gaz - na pb te błędy się nie pojawiają.
Reszta błędów to "nowość"
i jeszcze kolejne błędy :
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: ENERGIEMANAGER H12 0470
Revision: 00000000 Serial number: 00000000007411
Shop #: WSC 36510 142 50384
VCID: 23450907E2202306A91-8076
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 A
Component: von MLA 0503230076
Coding: 34463039313531303541204D4C4130353033323330303736
Shop #: WSC 00000 384 00290
4 Faults Found:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 24
Reset counter: 255
Mileage: 214265 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.11
Time: 11:57:37
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 24
Reset counter: 255
Mileage: 214265 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.11
Time: 12:13:51
02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 15
Reset counter: 255
Mileage: 214980 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.26
Time: 06:09:15
02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 14
Reset counter: 255
Mileage: 215163 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.29
Time: 02:46:01
Z tego co pamiętam jak go kupowałem w tym dziale był jakiś błąd, ale na pewno nie 4-y.
I jeszcze na zakończenie ostatnia moja obserwacja: Po odkręceniu korka wlewu oleju na uruchomionym silniku z tyłu silnika dochodzi nowy dźwięk jakby syczenie. Po zamknięciu, ustępuje. Na pewno nie było tego podczas zakupu auta.
Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo opisałem mój problem i być może ktoś z forumowiczów się z tym spotkał - będzie w stanie mi w jakiś sposób pomóc.
Z góry dzięki!