witam zakupiłem audi z półtora miesiąca temu na początek był zmieniony olej na 5w30 castrol pojeździłem trochę po Polsce zrobiłem chyba z 400km potem trasa do Holandii 800km i zapaliła się kontrolka poziomu oleju dolałem olej tak jak powinno być po przejechaniu 50km znowu pokazała się kontrolka i stan na bagnecie jest minimum co doleje do stanu po przejechaniu gdzieś 50 km to zapala się i stan jest na minimum
: 05 sty 2016, 19:55
autor: Ślimak40
Patrzyłeś dobrze czy nie ma żadnego wycieku??
: 05 sty 2016, 20:34
autor: patryk922411
po spód auta nie zaglądałem a pod maska nic nie widać
Ślimak40 pisze:Patrzyłeś dobrze czy nie ma żadnego wycieku??
: 05 sty 2016, 20:36
autor: Ślimak40
Zacznij od tego, czy nie cieknie gdzieś od spodu... wcale nie musi być widać z góry...
: 11 lut 2016, 12:11
autor: patryk922411
sprawdzałem od dołu nic niema końcówki tłumika są czarne jak nie wycieka to raczej go spala
czy wymiana pierścieni załatwi sprawę czy co innego trzeba by było robić
[ Dodano: 2016-02-11, 12:11 ]
dziś ściągnęła znowu osłonę silnik suchutki brak wycieków jakichkolwiek od spodu
w tym miejscu jest lekki wyciek jak na zdjęciu raczej tamtędy tyle oleju by nie ubyło bo jak nawet to silnik był by cały w oleju
: 11 lut 2016, 14:34
autor: Robert74
Wykręć świece i zobacz jak wyglądają.Ile autko ma nalatane?Może być odma silnika zawalona...ale prawdopodobnie skończyły się pierścienie albo uszczelniacze zaworowe.Sprawdź ciśnienie na cylindrach...
I od kiedy Ci się to dzieje?
: 11 lut 2016, 21:18
autor: elwarka1
Dziwna sprawa, że brak wycieków. Moim zdaniem gdyby na 50 km zjadał że stanu od max do min, to katalizatory zapchaly by się momentalnie, a za samochodem było by niebiesko i w lusterka nic by nie było widac, tylko dym ze spalonego oleju. Przecież to daje kilka litrów na 1000 km.
: 12 lut 2016, 12:32
autor: patryk922411
różnie jest z nią raz weźmie a raz nie
jadąc do pl uzupełniłem olej po przejechaniu 1500km nic nie ubyło
[ Dodano: 2016-02-12, 12:32 ]
kontrolka zapala się prawie zawsze gdzieś po 50km auto postoi sprawdzam olej jest tyle ile powinno być kontrolka gaśnie dalej jeżdżę i znowu zapala sie ale olej jest tak jak ma być czasami dolewam od tego czasu co ją mam to na 7 tysięcy km wlałem jej chyba 3 -4 litry oleju na niebiesko nie kopci po podłączeniu pod kompa to pokazał błąd z katalizatorem prawej głowicy rozrząd był w niej wymieniany cały kompletny bo wcześniej przeskoczył na prawej głowicy ale wszystko zostało naprawione
: 12 lut 2016, 12:54
autor: Robert74
patryk922411 pisze:różnie jest z nią raz weźmie a raz nie
jadąc do pl uzupełniłem olej po przejechaniu 1500km nic nie ubyło
[ Dodano: 2016-02-12, 12:32 ]
kontrolka zapala się prawie zawsze gdzieś po 50km auto postoi sprawdzam olej jest tyle ile powinno być kontrolka gaśnie dalej jeżdżę i znowu zapala sie ale olej jest tak jak ma być czasami dolewam od tego czasu co ją mam to na 7 tysięcy km wlałem jej chyba 3 -4 litry oleju na niebiesko nie kopci po podłączeniu pod kompa to pokazał błąd z katalizatorem prawej głowicy rozrząd był w niej wymieniany cały kompletny bo wcześniej przeskoczył na prawej głowicy ale wszystko zostało naprawione
Na 7 tyś to i tak za dużo...połowa stanu.Ja w swoim TDI w ogóle nie dolewam od zmiany do zmiany..Może czujnik stanu oleju szwankuje ..Co do błędu katalizatora to może być winny nadmiar zadymienia w prawej głowicy.A tak dokładniej to błąd katalizatora czy sądy lambda?Może brać olej właśnie po stronie prawej głowicy.Sprawdź czy ten błąd nie powrócił..
A na jakim oleju jeździsz?
: 12 lut 2016, 13:07
autor: patryk922411
powrócił mam zamiar zwalić prawą głowice i ją dać do sprawdzenia no i zastanawiałem się nad wywaleniem katów nie wiem czy coś to pomoże ale warto chyba spróbować
[ Dodano: 2016-02-12, 13:07 ]
olej 5w30 castrol jak pierwszy raz dolewałem to nie mieli takiego na cepie to dolałem 5w30 valvoline teraz na weekend będę zmieniał olej tylko nie wiem jakim go zalać czy takim samym
: 12 lut 2016, 13:14
autor: Robert74
patryk922411 pisze:powrócił mam zamiar zwalić prawą głowice i ją dać do sprawdzenia no i zastanawiałem się nad wywaleniem katów nie wiem czy coś to pomoże ale warto chyba spróbować
[ Dodano: 2016-02-12, 13:07 ]
olej 5w30 castrol jak pierwszy raz dolewałem to nie mieli takiego na cepie to dolałem 5w30 valvoline teraz na weekend będę zmieniał olej tylko nie wiem jakim go zalać czy takim samym
Wywalenie katów nie rozwiąże Ci problemu z braniem oleju.A jaki konkretnie masz błąd kata?
Przedmuchów do komory silnika nie masz?
Co do oleju to Castrol czy Valvoline są dobrymi olejami,chociaż ja przeszedłem na Millersa..
: 12 lut 2016, 22:37
autor: patryk922411
wiem że wywalenie katów nie załatwi sprawy z braniem oleju ale chodziło mi o oddanie głowicy do sprawdzenia a katy przy okazji wywalić
: 13 lut 2016, 06:31
autor: Robert74
patryk922411 pisze:wiem że wywalenie katów nie załatwi sprawy z braniem oleju ale chodziło mi o oddanie głowicy do sprawdzenia a katy przy okazji wywalić
Jeżeli nie ma z nimi jakiś większych problemów to ja bym je zostawił.
Jedną głowicę oddajesz do sprawdzenia?
Ja bym zwalił 2 czapy i oddał do sprawdzenia...
: 14 lut 2016, 10:36
autor: patryk922411
Robert74 pisze:
patryk922411 pisze:wiem że wywalenie katów nie załatwi sprawy z braniem oleju ale chodziło mi o oddanie głowicy do sprawdzenia a katy przy okazji wywalić
Jeżeli nie ma z nimi jakiś większych problemów to ja bym je zostawił.
Jedną głowicę oddajesz do sprawdzenia?
Ja bym zwalił 2 czapy i oddał do sprawdzenia...
nie mam problemu z katami tylko ten błąd co pokazał się wiec pomyślałem żeby wywalić je może lepiej żeby dwie zwalić głowice jakim olejem ją zalać tym samym cz takim jak ty ?