Strona 1 z 1
4.2 BAT 2004 rok Nie pali jak jest zimno
: 04 sty 2016, 17:42
autor: Adams88
Witam, od pierwszych mrozów borykam się z "niepaleniem" mojego audi.
Otóż rozrusznik kręci ale silnik nie reaguje kompletnie nic, za którymś razem widać jak wskazówka z obrotomierza drgnie lekko w górę i po sekundzie silnik odpala.
Dlatego podejrzewam, że jest to usterka typowo elektroniczna jakiś czujnik czy coś.
Nie mam jak podłączyć pod komputer samochodu chyba, że ktoś ze śląska z forum posiada taki kabel i chce zarobić na kieliszek chleba
Pozdrawiam i czekam na jakieś opcje od czego zacząć.
: 05 sty 2016, 12:13
autor: BRYNEK
Cześć Kolego
Z tego co piszesz uszkodzony może być czujnik w układzie chłodzenia (4 piny) który przekazuje informację do komputera o aktualnej temperaturze. Krótko mówiąc silnik otrzymuje sygnał, że jest nagrzany i nie uruchamia ssania.
Po wielokrotnym "kręceniu" rozrusznikiem silnik ma ochotę się uruchomić. Napisz czy masz takie objawy.
Myślę jednak bez VCDS się nie obędzie aby właściwie postawić diagnozę.
Chętnie bym udostępnił swojego ale mam do Ciebie ponad 200km

.
Napisz co udało Ci się ustalić.
Powodzenia.
: 08 sty 2016, 18:27
autor: Adams88
Witam,
Podobno zawilgotniały przekaźnik sterowania silnika, oprócz tego skonfigurowane dawki paliwa.
Czekam na większe mrozy ale mam nadzieje że naprawione.
koszt 250 zł
[ Dodano: 2016-01-08, 18:27 ]
Dalej to samo więc 250 zl w plecy czekam na dalsze diagnozy

: 08 sty 2016, 19:34
autor: Wasabi
Zapoznaj się z SSP 217, tam masz wymienione wszystkie czujniki v8.
Sprzwdzałeś, czy silnik ma paliwo i iskrę? Może jakiś przekaźnik się wiesza?
wg mnie do sprawdzenia:
- czujnik położenia wału (G28)
- czujnik temperatury (G2 + G62)
PS: z doświadczeń z innymi autami. Jak pada czujnik położenia wału, to auto nie chce palić na ciepło, jak wystygnie to jest ok. Dodatkowo, podczas jazdy dzieją się hece z obrotami, potrafią falować w szerokim zakresie. Po tym można poznać pad czujnika w lolvo, nie wiem czy w przypadku audi jest podobnie....
: 09 sty 2016, 12:08
autor: Adams88
Co to SSP 217??
Wczoraj również nie umiałem na ciepłym silniku odpalić auta, podjechałem od razu do mechanika który podpiął kompa i wyszedł błąd "brak komunikacji z czujnikiem prędkości obrotowej silnika"
Pomysły??
: 09 sty 2016, 12:31
autor: Jaceny
Skoro był błąd na "brak komunikacji" a raczej brak odczytu prędkości obrotowej silnika to trzeba sprawdzić czujnik / kostkę i jeżeli kable są ok , wymienić czujnik położenia wału korbowego.
: 09 sty 2016, 13:32
autor: Adams88
A w którym miejscu się znajduje ten czujnik

Masz jakiś numer tego czujnika czy cokolwiek na jego temat?
: 09 sty 2016, 14:36
autor: Jaceny
Jeżeli masz mechanika który potrafił odczytać błąd na czujnik to na pewno będzie potrafił go zlokalizować i wymienić . Koszt zakupu ok. 200 zł (BOSCH) w każdym sklepie z częściami (np. Intercars). Numer części : Bosch 0261210191 , Audi 077905381F.
: 09 sty 2016, 15:12
autor: Adams88
Chciałem sam sobie wymienić żeby nie płacić za robociznę.... w przyszłym tygodniu kupuję vcds-a i sam już będę robił przy aucie bo mechanikom nie ufam ani trochę...
: 09 sty 2016, 16:57
autor: Wasabi
poczytaj forum, tu znajduje się naprawdę dużo informacji...
pierwszy link:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 6085,d.bGQ
drugi link:
vag-com-3112-pl-vt79038.htm
: 10 sty 2016, 08:26
autor: Adams88
Mam c6 4.2 BAT więc twoje linki mi nie pomogą... ale i tak dziękuję.
: 10 sty 2016, 14:05
autor: Wasabi
moge się mylić, ale BAT różni się od reszty v8 rozwiązaniem rozrządu i wkładem sterownika, sterowanie i czujniki są analogiczne.
W związku z tym SSP 217 ma zastosowanie jeżeli chodzi o:
- zapłon
- sai
- czujniki
- fazatory