Strona 1 z 2
rozrząd A6 3,2FSI
: 30 lis 2015, 19:45
autor: dad12310
Witam Wszystkich,
posiadam A6 3,2 benzyna , automat rok 2007 . Mechanik powiedział mi , że muszę wymienić rozrząd . Wycenił na około 7000 zł . Wiem , że muszę wymienić , ale czy istniej jakieś inne rozwiązanie ,TAŃSZE ?. Np . czy można taki rozrząd znaleźć na złomach samochodowych ? Proszę o pomoc , ponieważ to jak dla mnie trochę dużo
: 30 lis 2015, 19:53
autor: rafal_m
No jasne ze mozna wlozyc zamiast lacucha killogram zlomu... na pewno tez udalo by sie dosztukowac lancuch od roweru... bedzie taniej...
a tak calkiem powaznie nie zaoszczedzisz za bardzo, a jak zaoszczedzisz to nie bedzie to dobrze zrobione i zaraz znow cos sie posypie. Na forum (tym i np. motor-talk.de) jest masa tematow odnosnie lancuchow i spora liczba osob nie szla "po taniosci" i tez miala wieksze lub mniejsze problemy z tym tematem, po czesci z winy mechanikow i ich przygotowania oraz wyposazenia po czesci z checi ciecia kosztow (nie wymieniania chociazby wariatorow lub latwizny i wymiany tylko "gory").
: 30 lis 2015, 21:02
autor: Ślimak40
A na jakiej podstawie tak powiedział...
Jak chcesz zrobić to porządnie, to musisz wymienić kompletny rozrząd na nowy: łańcuchy, napinacze, koła zębate... potem zalać świeży olej... niestety są to duże koszty... ale potem długo będziesz zadowolony...
: 30 lis 2015, 21:31
autor: Jaceny
dad12310, Niby dlaczego musisz wymienić rozrząd ? Czy masz jakieś problemy z silnikiem ?
Hałas podczas uruchamiania ? Błędy w ECM ?
W silnikach 3.2 FSI nie ma żadnego interwału wymiany rozrządu .
A może po prostu mechanik chce cię naciągnąć na wymyśloną przez niego naprawę / wymianę .

: 30 lis 2015, 21:58
autor: Mazdomania
Jaceny pisze:W silnikach 3.2 FSI nie ma żadnego interwału wymiany rozrządu .
A w którym silniku w C6 V6 czy V8 jest interwał? Nie ma, a lecą na potęgę......
dad12310, Niby dlaczego musisz wymienić rozrząd ? Czy masz
: 30 lis 2015, 22:41
autor: dad12310
Mam , głośno chodzi .Oprócz , tego nie raz zdarza się , że nie ma mocy , dodaję gazu , a on ledwo co jedzie I często pojawia mi się żółta lampka ( silniczek ). Co pojadę do mechanika mi go wykasuję , To się na nowo pojawia .
: 30 lis 2015, 22:43
autor: Mazdomania
Jeśli dzwoni przy odpalaniu lub pracy to by wskazywało na problemy z rozrządem. Zamiast co chwilę nabijać $$$ mechanikowi za kasowanie błędów zaopatrz się np. w VCDS.
: 30 lis 2015, 22:52
autor: dad12310
Co znaczy dzwoni ?
: 30 lis 2015, 22:53
autor: Mazdomania
Słychać metaliczny dźwięk.
: 30 lis 2015, 22:53
autor: pavel44
A który mechanik w toruniu Ci to sprawdził?
: 30 lis 2015, 22:57
autor: dad12310
moim skromnym zdaniem słychać . No dobra jesli jest to rozrząd , to czy istnieje może jakiś inny sposób na zakup części , który by trochę dał mniej po kieszeni ?
: 01 gru 2015, 12:23
autor: ratchet
Koszt części to około 4K w aso wymiana nawet z wyjęciem silnika ile może kosztować 1,5k??
Na częściach febi okolo 3k, zaraz am dostac potwierdzeie z kosztow z ASO
Potwierdzam koszt części w ASO 4k, z robocizną polecieli ladnie "Ponad 20 roboczogodzin bo trzeba wyjąć skrzynie" i sugerowali że może skończyć się tylko na wymianie górnych napinaczy bo to one najczęściej są winne...
: 12 gru 2015, 23:48
autor: lortom
Jestem po niedawnej wymianie kompletnego rozrządu. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że "po taniości" to można kochankę traktować, jak Ci się już znudziła. 7k to dobra cena za tą naprawę, pytanie tylko czy ten mechanik robił już te silniki? Bo ja odwiedziłem kilku, którzy mówili, że to nie problem ale po przeczytaniu wielu wątków w sieci na ten temat mogę powiedzieć, że nie jest łatwo znaleźć speca który dobrze potrafi 3.2FSI zrobić. Rozrząd wymieni Ci nawet Jasiek w stodole, bo ma odpowiednie blokady, kanał itp. Tylko potem silnik będzie chodził prawie jak nowy - ale prawie to kolosalna różnica w tym wypadku. Pojawią się (tak jak u mnie) głupawe błędy w vag-u, będzie się zapalał check itp. ale autko będzie jeździć...
Podsumowując: Tą kwotę musisz Kolego na klatę przyjąć ale następna decyzja to wybór pewnego fachowca. Ty musisz mieć pewność, że on te silniki robił (a nie tylko się chwali)i klienci są zadowoleni. Ja pokonałem 400km żeby zostawić auto na naprawę... Słyszałem opinie, że nawet w ASO (albo zwłaszcz tam) nie potrafią dobrze naprawić rozrządu w 3.2FSI.
: 13 gru 2015, 19:01
autor: mINA87
Witam kolegów i koleżanki,
Podepnę się do tematu, bo mnie też dotknęła "klątwa rozrządu". Szczęście w nieszczęściu zaczęło stukać akurat jak auto odstawiałem do warsztatu (paradoksalnie na zrobienie paru pierdół...).
Mechanicy potwierdzili moje obawy - łańcuch luźny i trzeba rozrząd zrobić. Zdecydowałem się robić całość od razu, tylko mam pytanie. Czy ktoś jeździ i przyznaje się do rozrządu Dino Cars? Mechanicy zaczęli ogarniać części, ale nikt nie ma kompletu i trzeba będzie jakoś tydzień czekać na same graty

Na Allegro znalazłem zestaw rozrządu Dino Cars dostępny od ręki, przy czym napinacze i łańcuchy nie są fabryczne.. Jest sens bawić się w te "wynalazki"? Nie zależy mi tak na kasie jak na czasie, a ten komplecik miałbym na wtorek w warsztacie...
: 14 gru 2015, 06:01
autor: Ślimak40
U siebie wymieniłem na oryginalne części - łańcuchy, napinacze, koła zębate... jeśli chcesz trochę pojeździć tym autem i nie wracać już do tego tematu, polecał bym Ci też to samo... kupując nowe oryginalne napinacze, są one już "poprawione" przez Audi... nie wiadomo jak to jest z zamiennikami...